اتصال فروشگاه‌ های الکترونیکی کتاب به بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد و رصد متخلفان

    گفت و گو با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

    0
    45
    احمدوند سند راهبردی صنعت چاپ ایران

    معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت کارگروه ساماندهی بازار کتاب، گفت: اتصال فنی سکوها با بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد برای ارزیابی آثار و کتاب‌ های بارگذاری و سایت‌ها و بررسی مجوز آن‌ها و توقف عرضه کتاب‌های غیرقانونی برقرار شده است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ یاسر احمدوند با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه ساماندهی بازار کتاب، عنوان کرد: جلسه‌های این کارگروه به‌صورت مرتب برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی نیز در ذیل آن تشکیل شده است و مشغول پیگیری برنامه‌های کارگروه هستند.

    وی افزود: در این زمینه فعالیت یکی از کارگروه‌ها، پایش فضای مجازی است و سکوهایی که صفحات و کتاب ناشران را به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند را شناسایی می‌کنند.

    معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعدادی از این سکوهای متخلف طی مدت اخیر شناسایی و مسدود شده‌اند، ادامه داد: تکثیر غیرقانونی، بارگذاری فایل بدون اجازه ناشر و فروش کتاب‌های بدون مجوز، بخش عمده این تخلفات بوده که مستمر و روزانه درحال رصد و پیگیری است.

    احمدوند تاکید کرد: در این میان هر بازخوردی که از نویسندگان، مترجمان و ناشران درباره عرضه غیرمجاز آثار داشته باشیم را بررسی می‌کنیم، در این زمینه از پدیدآورندگان و اهالی نشر درخواست داریم که تخلفات انجام شده را به اداره کتاب اطلاع دهند تا پیگیری شود.

    بیشتر بخوانید: حمایت خانه کتاب از فعالیت‌ های کتاب‌ محور

    اتصال فروشگاه‌ های الکترونیکی کتاب به بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد 

    وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به همکاری سکوهای مختلف در شناسایی و رصد مصادیق تخلف، توضیح داد: اتصال فنی سکوها با بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد برای ارزیابی آثار و کتاب‌های بارگذاری شده در سایت‌ها و بررسی مجوز آن‌ها برقرار شده است و امیدوارم، کتاب غیرمجازی در سکوها ارائه نشود.

    احمدوند با اشاره به اسامی برخی از این سکوها، گفت: این ارتباط با سکوهای بزرگی مثل «دیجی‌کالا» «طاقچه»، «فیدیبو»، «باسلام» و تعدادی دیگر از سکوهای اصلی برقرار شده است و به زودی شاهد ساماندهی در این حوزه‌ها خواهیم بود.

    بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد

    مقاله قبلیچگونگی تشخیص وضعیت‌ های نامناسب مقوا
    مقاله بعدینمایشگاه IPP، پیشرو و بی‌رقیب

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.