ابداع بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه با خرده چوب

    0
    38
    بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه

    استارت‌آپ استونیایی RAIKU که از بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه با استفاده از خرده چوب استفاده می کند؛ هدف اصلی شرکت سرمایه‌‌‌ گذاری بیشتر توسعه تکنولوژی بسته‌‌‌ بندی تجزیه‌‌‌پذیر و بدون مواد شیمیایی عنوان کرده است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ استارت‌آپ استونیایی RAIKU که به تولید بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه با استفاده از خرده چوب معروف است، اخیرا از «شورای نوآوری اروپا» (EIC) مبلغ ۵.۶۵ میلیون یورو کمک مالی دریافت کرده و ۳.۱۵ میلیون هم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گرفته است. هدف اصلی شرکت از این جذب سرمایه‌‌‌ها، توسعه تکنولوژی بسته‌‌‌ بندی تجزیه‌‌‌پذیر و بدون مواد شیمیایی، تاسیس اولین کارخانه و تولید در مقیاس جهانی است. بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه

    تامین سرمایه اولیه برای‌RAIKU، توسط تعدادی از شرکت‌های خصوصی در خود استونی و همچنین فنلاند صورت گرفته است. این استارت‌آپ که در سال ۲۰۲۱ توسط کارل پارتل و راین رندزبرگ تاسیس شده، در تولید بسته‌‌‌بندی‌‌‌هایی با مواد کاملا طبیعی و پایدار تخصص دارد که ردپای کربن بسیار پایینی دارند. آنها در نهایت می‌‌‌خواهند دورریز بسته‌‌‌بندی‌‌‌ها و آسیب آن به طبیعت را به حداقل برسانند. کارل می‌‌‌گوید: «رقبای ما، رول‌‌‌های بابلی و بسته‌‌‌بندی‌‌‌های کاغذی و مقوایی هستند که همگی منابع هنگفتی مصرف می‌کنند – مثل چوب، مواد شیمیایی، آب و انرژی.»

    محصول RAIKU ساده به نظر می‌‌‌رسد، اما پیچیدگی آن در تولید صنعتی نهفته است. موادی که در بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه این شرکت استفاده می‌شود، تا جایی که ممکن است در مصرف منابع صرفه‌‌‌جویی می‌کند، حداقل آب و انرژی را مصرف می‌کند و هیچ‌گونه مواد شیمیایی در آن به کار نمی‌رود. ساختار ارتجاعی منحصر به فرد بسته‌‌‌بندی‌‌‌ها، قدرت ضربه‌‌‌گیری آن را افزایش می‌دهد و از بسته‌‌‌بندی‌‌‌های سنتی مثل رول‌‌‌های بابلی یا مقوایی، متمایزش می‌کند. تکنولوژی این شرکت، با اهداف «توافق سبز» اتحادیه اروپا همراستاست و راه‌حلی ارزشمند برای به چالش‌‌‌ کشیدن ضایعات بسته‌‌‌بندی و اثرات زیست محیطی آن، ارائه می‌کند.

    بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه

    بیشتر بخوانید: بهره مندی کی اف سی از بسته بندی خلاقانه در چین

    RAIKU  قصد دارد با حمایت‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌‌هایی که دریافت می‌کند، تیمش را گسترش دهد، درگیر همکاری‌‌‌های توسعه‌‌‌ای بیشتر شود، تجهیزات لازم را فراهم کند و یک کارخانه مجهز بسازد. این شرکت در حال حاضر با سازمان‌هایی مثل AIRE (مرکز هوش مصنوعی و روباتیک) و همچنین لابراتوار چوب «تال‌‌‌تک» همکاری می‌کند تا توسعه خود را سرعت ببخشد. کمک‌‌‌های مالی شورای نوآوری اروپا، به‌‌‌شدت رقابتی هستند و تنها‌ درصد کمی از متقاضیان در فرآیند غربالگری آن، تایید می‌‌‌شوند.

    بسته‌‌‌ بندی متفاوت و نوآورانه

    مقاله قبلیافزودن مناسبت های جدید به تقویم سال ۱۴۰۳
    مقاله بعدیایران پرینت پک؛ جدی و تأثیرگذار در صنعت چاپ ایران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.