تامین ۱۵ هزار تن کاغذ تحریر حوزه نشر از داخل کشور

    0
    35
    احمدوند بخش مکتوب نمایشگاه قرآن

     معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نیاز مصرفی کاغذ تحریر در کشور سالانه ۳۰۰ هزار تن است گفت: ۱۵ هزار تن کاغذ تحریر از نیاز حوزه نشر هم از داخل تامین می‌شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، یاسر احمدوند در نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار تن از ۳۰۰ هزار تن مصرف سالانه کاغذ تحریر در حوزه فرهنگ مصرف می‌شود، گفت: میزان مصرف سالانه مطبوعات ۱۰ هزار تن و کتاب‌های درسی ۴۵ هزار تن است.

    وی با بیان اینکه تمام نیاز آموزش و پرورش در کشور تامین می‌شود، گفت: ۱۵ هزار تن کاغذ تحریر از نیاز حوزه نشر هم از داخل تامین می‌شود.

    احمدوند در خصوص نمایشگاه کتاب تبریز با اشاره به اینکه روش یکپارچه تجمیعی موضوعی برای نخستین بار در این نمایشگاه اجرا شده است، گفت: این شیوه دسترسی به آثار جدید و خرید برای مخاطب را تسهیل کرده است.

    وی افزود: این شیوه امکان بهره‌مندی از آمار نمایشگاه را به ناشران و برگزار کنندگان و نگاه جامع به فعالان حوزه نشر می‌دهد و برای ارزیابی شرایط فرهنگی ارزشمند است.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مجموع این دلایل باعث انتخاب این شیوه در نمایشگاه کتاب تبریز شد، اظهار امیدواری کرد: پیشگامی تبریز در این زمینه، مایه برکت باشد.

    بیشتر بخوانید: حضور ناشران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

    وی همچنین اظهار کرد: این شیوه توسط کارشناسان بررسی و در نمایشگاه‌ های بعدی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت می‌شود.

    هزار تن کاغذ تحریر

    مقاله قبلیصنعت چاپ نباید در زمره مشاغل سخت و زیان‌ آور قرار گیرد
    مقاله بعدیتجلیل از فعالان حوزه نشر آموزشی در سی‌ویکمین هفته کتاب

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.