ضرورت ‌های پیاده ‌سازی فرآیند مدیریت رنگ

مترجم: مهدی ناظمی‌پناه

0
57
فرآیند مدیریت رنگ

فایل را به چاپخانه می‌فرستید و تصور می‌کنید که دیگر همه چیز تمام شده است. اما رنگ‌هایی که در نمایشگر شما دیده می‌شود با آنچه در نمایشگر چاپخانه مشاهده می‌شود متفاوت است و آنچه که چاپ می‌شود نسبت به هر دو متفاوت‌تر! واقعا چه اتفاقی افتاده؟ بسیاری از آژانس‌ها و دفاتر تبلیغاتی کوچک و متوسط و خصوصا چاپخانه‌ها به فرآیند مدیریت رنگ به عنوان یک کالای لوکس و هزینه اضافی نگاه می‌کنند.

این در حالی است که به عنوان مدیر یک دفتر تبلیغاتی یا مالک یک واحد پیش از چاپ باید یک نگاه جدی به فرآیند مدیریت رنگ داشته باشید و به آن به عنوان فرصتی برای بهبود کیفیت خروجی روزانه خود بنگرد.

پیاده‌سازی مدیریت رنگ قابلیت پیش‌بینی در استودیو یا واحد پیش از چاپ و چاپخانه را افزایش می‌دهد. با پیاده‌سازی مدیریت رنگ در یک واحد پیش از چاپ یا استودیوی طراحی تا چاپخانه همه نمایشگرها رنگ‌های یکسانی را نمایش می‌دهند و نتیجه فرآیند چاپ هم همان خواهد بود که در نمایشگرها مشاهده می‌شود. به طور کلی پیاده‌سازی فرآیند مدیریت رنگ امکان ایجاد قابلیت پیش‌بینی برای طراح و ناشر را ایجاد خواهد کرد زیرا او می‌داند نتیجه رنگی فایل او در چاپ چه خواهد بود.

  •  مدیریت رنگ سرعت انجام کارها را افزایش می‌دهد

این قابلیت پیش‌بینی به طراح اجازه می‌دهد تا با اطمینان کامل نسبت به تنظیم و بهینه‌سازی رنگ‌ها اقدام کند. از آنجایی که طراح با اطمینان می‌داند که کار نهایی چاپ شده چگونه به نظر خواهد رسید سرعت کارش افزایش می‌یابد و این منجر به افزایش سرعت عمل و بازدهی در استودیوی طراحی و چاپخانه می‌شود.

به عنوان مثال وقتی شما از پروسه مدیریت رنگ استفاده نمی‌کنید باید چندین بار تنظیمات رنگ را روی فایل انجام دهید و سپس نمونه رنگ چاپی را از چاپگر رومیزی (پروف سخت) بگیرید تا به رنگ ایده‌آل در نمونه کار برسید. در صورتی که وقتی مدیریت رنگ پیاده‌سازی شده و مانیتور و چاپگر شما کالیبره هستند شما می‌توانید تنها یک بار با اطمینان تنظیمات رنگ را روی مانیتور انجام دهید و مجبور نیستید چندین بار پرینت بگیرید تا به نمونه ایده آل دست یابید.

فرآیند مدیریت رنگ

 

  •  فرآیند مدیریت رنگ می‌تواند هزینه‌های سربار را کاهش دهد

وقتی سرعت کار در استودیوی طراحی یا چاپخانه افزایش می‌یابد و میزان باطله در هنگام گرفتن نمونه کمتر می‌شود و میزان باطله چاپ کاهش می‌یابد یعنی همزمان بسیاری از هزینه‌های سربار شما نیز کاهش یافته است. در حالی که بدون فرآیند مدیریت رنگ و در اثر تکرار چندباره برخی کارها هزینه‌های سربار افزایش می‌یابد، برنامه سفارشات در چاپخانه و استودیوی طراحی به هم می‌ریزد و این‌ها در حالی است که شما نمی‌توانید هزینه اینگونه امور را از مشتری بگیرید.

فرآیند مدیریت رنگ

  •  مشتریان رنگ مناسب و صحیح می‌خواهند!

امروزه مشتریان بیش از پیش به اهمیت رنگ‌ها در دنیای امروز پی برده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد اهمیت رنگ در شناخت یک برند بیش از ۸۰ درصد است. در واقع بسیاری از ما یک برند را قبل از اینکه شکل و فرم آن اهمیت داشته باشد از روی رنگ آن می‌شناسیم. بسیاری از مشتریان امروزه رنگ‌های پر زرق و برق و قوی را در کارهای تبلیغاتی‌شان می‌خواهند اما مشکل همیشگی قدیمی این است که آنچه در نمایشگر می‌بینند را در هنگام چاپ تحویل نمی‌گیرند.

با مدیریت رنگ مشتری در هنگام دریافت کار بهت زده نخواهد شد. با پیاده‌سازی مدیریت رنگ و نشان دادن رنگ‌های شبیه سازی شده چاپ در نمایشگر کالیبره، فرآیند گرفتن تاییدیه راحت تر خواهد شد و در عین حال انتظارات رنگی مشتری در فرآیند چاپ برآورده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مفهوم مدیریت رنگ

  • فرآیند مدیریت رنگ فرآیند مدیریت رنگ اطمینان از یکنواختی رنگ بین مدیاهای متفاوت را تضمین می‌کند.

امروزه بسیاری از موسسات و شرکت‌های تولیدی آگهی‌های تبلیغاتی خود را غیر از چاپ در شکل‌های متنوعی از رسانه‌ها منتشر می‌کنند. یک طرح ممکن است به صورت یک پوستر در ایستگاه اتوبوس، صفحه آی پد، صفحه بنر آنلاین، صفحه موبایل، یا روی جلد گلاسه براق یک مجله منتشر شود.

فرآیند مدیریت رنگ می‌تواند اطمینان از یکنواختی پروسه را نه تنها بین چاپ‌های مختلف و چاپخانه‌های متفاوت بلکه حتی بین رسانه‌های متفاوت تضمین کند.

منبع: dubsat.com

مقاله قبلیمیزگرد نقش آستان قدس رضوی در صنعت نشر کشور برگزار می شود
مقاله بعدیبرپایی نمایشگاه کتاب مازندران

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.