چاپ؛ پیشران توسعه

    گزارشی از برگزاری بیست و سومین جشنواره صنعت چاپ استان خراسان رضوی

    0
    69
    چاپ؛ پیشران توسعه

    بیست و سومین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در استان خراسان رضوی با شعار «چاپ؛ پیشران توسعه» که با تلاش اداره ارشاد استان خراسان رضوی و اتحادیه چاپخانه‌داران این استان در ادامه سلسله مراسم‌های روز ملی صنعت چاپ در استان‌های مختلف کشور برگزار شد، نشانی از شکوه و قدرت صنعت چاپ و بسته‌بندی این استان شرقی کشور داشت.

    جشنواره چاپ مشهدالرضا که در شامگاه ۱۱ آبان ماه، در تالار همایش‌های هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی، علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، محمدحسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی، برخی از رؤسای اتحادیه‌های استانی چاپ و جمعی از فعالان شناخته شده صنعت چاپ کشور حضور داشتند.

    چاپ؛ پیشران توسعهبوی مرکب؛ عطر گنبد طلا

    راه‌اندازی گروه هم‌سفران همدل به همت رؤسای اتحادیه‌های استانی صنعت چاپ اتفاق مبارکی بود که بانی رفاقت و قرابت شد. هفته‌ای قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در خراسان رضوی، با کاروان هم‌سفران همدل میهمان طبرستان سبز و ستبر بودیم و آنجا وعده کردیم و دیدار را به طلبیدن آقا امام رضا (ع) سپردیم.

    البته دوستانی در همان سفر مازندران گفتند که آن تاریخ را به چین مسافرند و برخی نیز عذر خواه روزهای پرکار شش‌ماهه دوم سال شدند و ما در اصل نایب‌الزیاره همدلان غایب بودیم. با این تفاسیر چاپ و نشر در کنار برخی فعالان صنعت چاپ پایتخت به دعوت اتحادیه چاپخانه‌دارن خراسان رضوی لبیک گفت و در کنار سرورانی از اتحادیه‌های چاپ تبریز و مازندران و گلستان، میهمان جشنواره استانی چاپ این دیار و زائر امام ضامنش شد.

    چاپ؛ پیشران توسعهچاپ در مشهد

    صنعت چاپ از چاپ سنگی تا امروز، نماد تمدن بشریت بوده و هست. این صنعت هنگامی‌که با بسته‌بندی همراه می‌شود یکی از راه‌های توسعه کشورها به شمار می‌آید. اهمیت صنعت چاپ و بسته‌بندی در کشور زمانی مشخص می‌شود که بتواند به‌عنوان یکی از ارکان صادرات غیرنفتی خود را نشان داده و تثبیت کند. استان خراسان رضوی با دارا بودن ۴۵۰ واحد چاپی و هم‌جواری با کشورهایی چون افغانستان و همچنین تأسیس شهرک صنعتی توس (بنا بر مصوبه هیئت‌وزیران در سال ۱۳۸۲) به‌عنوان تنها شهرک چاپی کشور که ۱۲۰ واحد چاپی در آن مستقر شده‌اند، توانسته به‌عنوان قطب صنعت چاپ در شرق کشور خود را معرفی کند.

    چنین امر مهمی میسر نبوده مگر با همکاری و همدلی فعالان این صنعت در این بخش از کشور پهناورمان ایران، این یکدلی با حضور اتحادیه‌ای فعال منسجم‌تر شده و رنگ و بویی از تلاش و پیشرفت را به خود گرفته است. از سوی دیگر شرکت تعاونی چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی -که در سال ۱۳۶۰ تأسیس‌شده- موفق به ایجاد تحولاتی در عرصه این صنعت مادر شده است.

    این شرکت در دوره جدید، فعالیت‌های گسترده‌ای درزمینه تأمین ملزومات و قطعات چاپ داشته است و در حوزه اطلاع‌رسانی نیز با انتشار نشریه «فراچاپ» به‌عنوان ماهنامه سراسری صنعت چاپ و توزیع آن در مراکز چاپ سراسر کشور از طریق شبکه پستی و ایجاد سایت و صفحات مجازی تلاشی مضاعف برای پیشبرد این صنعت در شرق کشور داشته است. گفتنی است که مهیا کردن امکان آموزش نیروی انسانی در هنرستان چاپ و مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه‌های علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقدامات شرکت تعاونی چاپخانه‌داران بوده است.

    چاپ؛ پیشران توسعهمالیات و بیمه، مشکل اصلی فعالان چاپ

    چاپ؛ پیشران توسعه مغانیعلی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی به‌عنوان نخستین سخنران در بیست و سومین جشنواره صنعت چاپ استان خراسان رضوی بیان داشت: امروز به‌پاس کسانی اینجا نشسته‌اید که قرآن، این کتاب آسمانی به دستان این عزیزان طرح شده است. امروز به یاد کسانی اینجا نشسته‌اید که فردوسی و شاهنامه به دست این عزیزان کتابت شده است. اگر فردوسی و شاهنامه ماندگار شده به کمک چاپ بوده است. افتخار این صنف بر این است که کتاب‌های آسمانی به دست این عزیزان طرح شده است. امروز ما اینجا دور یکدیگر جمع شده‌ایم تا از این عزیزان به نحو شایسته تقدیر کنیم، از دوستانی که سال‌ها زحمت‌کشیده‌اند، کتاب چاپ کرده‌اند و نام ایران و ایرانی را سربلند نگاه داشته‌اند.

    وی ادامه داد: در سال‌های جنگ و بعد از جنگ ما برای تمام مسائل خود کمبود داشته‌ایم اما حتی یک روز کتاب‌های درسی با تأخیر به دست دانش‌آموزان نرسیده است؛ این مهم مگر با تلاش عزیزان فعال در صنعت چاپ که کارشان سرلوحه ایمان و مکتبشان است، به دست نمی‌آید. امروز اینجا جمع شده‌ایم تا روز ملی صنعت چاپ را گرامی بداریم اما لعنت به غاصبان فلسطین و کسانی که غزه را به خاک و خون کشیده‌اند و باعث شدند ما نتوانیم کلمه جشن ملی صنعت چاپ را به کارتابل خود بیفزاییم، به همین علت از همه عزیزان حاضر در این مراسم عذرخواهی می‌کنم.

    مغانی اذعان داشت: یکی از چالش‌های فراروی فعالان صنعت چاپ در استان خراسان رضوی و سرتاسر کشور این است که در چند سال اخیر از حمایت شرکت‌های بیمه محروم مانده‌اند. علاوه بر این، مالیات اگرچه یک درآمد حقه برای دولت محسوب می‌شود؛ اما برخی مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ به معنای واقعی کلمه ناعادلانه هستند؛ تا جایی که یک چاپخانه‌دار به‌طور مثال ۱۰۰ کیلوگرم مرکب خریداری و آن را در چرخه تولید وارد می‌کند، درحالی‌که فقط مقداری از آن ‌روی کاغذ می‌نشیند و مابقی به‌علت فرار بودن این ماده اولیه از بین می‌رود.

    وی ادامه داد: به همین دلیل است که می‌گوییم باید در مفاد مالیاتی اقلام مورداستفاده در این صنعت تجدیدنظر شود. پیشنهاد ما این بود که کمیته‌ای تشکیل بدهیم تا کارشناسان ما و دارایی به نتیجه‌ای در رابطه با فاکتورهایی که ممیزها لحاظ می‌کنند، برسند؛ اما این کار بدون نتیجه باقی ماند.

    گستردگی چاپ در خراسان رضوی، افتخاری بزرگ

    چاپ؛ پیشران توسعهمحمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان داشت: صنعت چاپ محل تلاقی هنر و ادبیات با صنعت و اقتصاد است. فعالان این عرصه هم تکمیل‌کننده نهایی زحمت شعرا، ادبا و نویسندگان، هم تکمیل‌کننده تلاش هنرمندان، نقاشان، گرافیست‌ها و هم تکمیل‌کننده زحمت عموم صنعتگران هستند. اگر زحمات این عزیزان در صنعت چاپ و بسته‌بندی نباشد محصول نهایی که صنایع غذایی، صنایع قطعات خودرو و… تولید می‌کنند، ناقص باقی می‌ماند و درنتیجه تولیدکنندگان نمی‌توانند به اهدافشان در حوزه فروش دست پیدا کنند.

    وی ادامه داد: چاپ ازاین‌جهت کلیدی و مهم است که نمی‌شود هنر و ادبیات و صنایع مختلف را بدون آن متصور شد. شما هم یاری‌دهنده آن‌ها برای تکمیل اهدافشان هستید و هم آن‌ها به یاری و مشورت شما برای به ثمر رسیدن کارهایشان نیازمند هستند. حوزه کتاب درسی تنها یکی از حوزه‌های چاپ ما است، گستردگی چاپ خصوصاً در استان خراسان یکی از افتخاراتی است که این خطه به‌واسطه زحمات همه فعالان حوزه چاپ چه درزمینه تأمین نیاز داخلی و چه در حوزه صادرات به دست آورده است.

    وی ادامه داد: لازم است که از زحمات مجموعه اتحادیه چاپ به‌ویژه جناب مغانی تشکر کنم. ایشان به همراه هیئت‌رئیسه اتحادیه چند وقت پیش جلسه‌ای را با آقای استاندار داشتند و مسائلی در آن جلسه مطرح شد. کار بی‌زحمت و مشکل نیست اما اتحادیه استان خراسان نشان داده است که به‌رغم همه مسائل همواره فزاینده و رو به رشد بوده است. باید مسئولان استانی و مسئولان ملی کمک کنند تا سال آینده که دورهم جمع می‌شویم، اعلام کنیم که صنعت چاپ استان ما رشدی بیش از سال‌های اخیر داشته است.

    حسین‌زاده خاطرنشان کرد: خیلی از شما بزرگواران به تبلیغات دینی، اعتقادی و ملی کشور کمک کرده‌اید و بدون هیچ چشم‌داشتی معارف دینی و ملی میهن را در بین مردم چاپ کرده و نشر داده‌اید. ما در حوزه محاسبات مدیریت مالی بحث‌های سود و زیان داریم و هر صنعتی برای خود این را لحاظ می‌کند اما دستگاه محاسباتی خدا نوع بیمه و مالیاتش با دستگاه‌های مالی و مادی این دنیا تفاوت زیادی دارد. کارهایی که شما بزرگواران در حوزه دینی، ملی و انقلابی انجام دادید حساب‌وکتابش طور دیگری محاسبه می‌شود. مطمئن باشید آنچه در دستگاه محاسباتی حضرت حق برای شما محاسبه می‌شود، سودهای چند برابری دارد.

    مشهد، رتبه اول چاپ در کشور

    چاپ؛ پیشران توسعهحجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس گروه اصل نود مجلس شورای اسلامی به‌عنوان دیگر سخنران بیست و سومین جشنواره صنعت چاپ استان خراسان رضوی گفت: مشهد در موضوع چاپ و نشر از قدیم پرچم‌دار بوده است و برخی از آمارها اعلام کرده‌اند که این استان در رتبه دوم قرار دارد اما اگر چاپخانه‌های دولتی را کنار بگذاریم حائز رتبه اول در حوزه چاپ کشور هستیم. چاپی که به اتکای بخش خصوصی در کشور ما روی پای خود گام برمی‌دارد و علی‌رغم همه مشکلات به بخش‌های مختلف خدمت می‌کند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده در مجلس نهم و دهم عضو گروه فرهنگی بودم، الان هم در مجلس یازدهم سعی کرده‌ام ارتباط خوبی با دوستانمان در این حوزه داشته باشم. در همین شهر برخی فعالان چاپ و نشر نسبت به برخی از مالیات‌های مستقیم که دریافت می‌شد به ما مراجعه کردند و خوشبختانه توانستیم این کار را مدیریت کنیم.

    وی افزود: بحث معافیت مالیات کتاب‌فروشی‌ها پیگیری شد؛ همچنین در موضوع شهرک چاپ و نشر مشکلاتی پیش‌آمده بود به‌طوری‌که شرکت شهرک‌ها تصمیم گرفته بود خیلی از واحدها را از عزیزانمان در حوزه چاپ و نشر خلع ید کند که با پیگیری‌هایی که در تهران و مشهد صورت گرفت موفق شدیم مشکل را رفع کنیم تا این عزیزان به کار خود ادامه بدهند و این صنعت را روی پا نگاه دارند.

    پژمان‌فر اظهار داشت: اگرچه استان خراسان رضوی امروز رشد خوبی در رابطه با حجم و مقدار عدد ریالی نسبت به صادرات صنعت چاپ داشته است اما تراز مشهد این نیست؛ چراکه ظرفیت بیشتری دارد و می‌تواند با به‌روز کردن تجهیزات صنعت چاپ خود به این موضع رونق بیشتری بدهد.

    وی در ادامه برای پیگیری و جمع‌بندی مسائل در حوزه مالیات و بیمه و همچنین حل تفاوت بین رفتار سازمان‌ها نسبت به این مسئله و در صورت نیاز برخورد با متخلفان اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: در این راستا پرونده ویژه‌ای را در گروه اصل ۹۰ راه‌اندازی می‌کنیم و این مسائل را حتماً به یک نتیجه صحیح می‌رسانیم و گزارش کار را نیز ارائه خواهیم کرد.

    رئیس گروه اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رشد عددی قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ‌ها، خیلی معنای توسعه در کار نمی‌دهند. اگرچه قیمت‌ها و گردش مالی افزایش‌یافته اما معنایش این نیست که توانسته‌ایم از بازار سهم بیشتری به دست بیاوریم. ما در مشهد با توجه به همسایگی با کشورهای متعدد می‌توانیم سهم بیشتری در صنعت چاپ داشته باشیم؛ البته همان‌طور که گفتم اگر نتوانیم تکنولوژی را به‌روز کنیم، نمی‌توانیم در بازار رقابتی حضور جدی داشته باشیم.

    وی با تأکید بر ضرورت حمایت‌ها و ارائه اعتبارات و جدی گرفتن تسهیلاتی مانند تبصره ۱۸ گفت: ما در حمایت‌ها عقب هستیم. صنایع ما مخصوصاً در مشهد و خراسان عموماً خصوصی هستند که این بخش احتیاج به حمایت ویژه دارد؛ به همین خاطر باید در بحث اعتبارات، تسهیلات و معافیت‌ها جدی‌تر عمل کنیم.

    بخش اول تقدیر از فعالان صنعت چاپ

    پس از سخنان رئیس گروه اصل نود مجلس شورای اسلامی، بخش اول تقدیر از فعالان صنعت چاپ استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان استانی انجام شد که اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

    • پیشکسوت برگزیده و مؤسس چاپخانه شمس؛ محمدعلی حیدری
    •  پیشکسوت برگزیده و مدیر چاپخانه قدس حیدریه؛ علیرضا رضایی
    •  کارآفرین نمونه و مدیر شرکت آلتین نام‌آور؛ محمود نام‌آور
    •  مدیر برگزیده و مدیرعامل شرکت پرتو کیهان؛ جواد مخملباف
    •  کارآفرین و سازنده ماشین‌آلات چاپ؛ رحمان باغبان‌نژاد
    •  صادرکننده برگزیده و مدیرعامل شرکت آپادن پلاست؛ میلاد مشرقی

    چاپ؛ پیشران توسعهچاپ؛ پیشران توسعهچاپ؛ پیشران توسعهچاپ؛ پیشران توسعهایجاد بسترهای مناسب برای رشد صنعت چاپ

    چاپ؛ پیشران توسعهیعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان داشت: به سهم خود در این ایام که متعلق و منتسب به شما عزیزان در حوزه چاپ و نقش است، خدا قوت می‌گویم و بابت همه تلاش‌ها و زحماتتان قدردانی می‌کنم. چه در نفس کار و تلاش و اثرات آن در جامعه که اشتغال، کار و کارگری باشد و چه در موضوع اقتصاد، شما بخش تأثیرگذاری در اقتصاد استان و کشور هستید و در موضوع فرهنگ یکی از بخش‌های مهم اقتصاد در حوزه فرهنگی متعلق به شما است. در حوزه علم و فناوری و اعتباربخشی نیز بنا بر اخباری که به ما می‌رسد، فعال هستید و ازاین‌جهت جای مباهات و افتخار است که در خدمت شما عزیزان باشم.

    وی ادامه داد: استان ما بنا بر عنایات آقا علی بن موسی الرضا رو به پیشرفت است. شاخص رشد، شاخص بیکاری، نرخ مشارکت، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی حاکی از این است که فعالان استانی درد خراسان، به‌عنوان مهم‌ترین استان رواج دهنده اقتصاد بدون نفت، مسیر خود را پیدا کرده‌اند و در بهترین حالت و شرایط در حال عبور از آن هستند.

    نظری تصریح کرد: بدیهی است یکی از موضوعات جدی در اقتصاد تقلیل منابع است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم با توجه به محدودیت‌ها و مشکلاتی که در منابع بانکی وجود دارد حتماً باید راه‌های دیگری برای تأمین منابع به‌منظور فعالیت‌های اقتصادی پیدا شود و این موضوع چه در بحث بورس و چه در ایجاد مرکز تأمین منابع مالی در حال تحقق است و مقدماتش فراهم شده است. جمع‌بندی ما این است که مسیر در حال اصلاح است و ما هم به جد و مستمر در حال فعالیت هستیم و مسائل را از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم که زمینه برای رشد فعالان حوزه چاپ و نشر هم فراهم شود.

    وی خاطرنشان کرد: استان ما از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی شرایط خوبی دارد. کشورهای آسیای مرکزی به‌صورت خاص و کشور همسایه ما افغانستان، با توجه به اشتراکات فرهنگی با ملت ما، تمایل دارند از ظرفیت‌های ایران به‌ویژه مشهد مقدس استفاده کنند. این مزیت به استان ما اختصاص دارد و امیدواریم که با گسترش فعالیت‌ها در بخش کمی و کیفی و فعالیت‌های دیپلماتیک امکان برای صدور خدمات و تعاملات فراهم شود تا برنامه‌های فعالان صنعت چاپ تنها محدود به داخل کشور نباشد.

    پس از پایان سخنان استاندار، دو استاد موسیقی مقامی (غلامحسین غفاری و محسن عسگری‌پور) نوای خراسان کهن را به گوشمان رساندند و لحظاتی خاطره انگیز را برای حضار رقم زدند.

    خراسان؛ قطب صنعت چاپ، قطب صادرات

    چاپ؛ پیشران توسعهدر ادامه علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: استان خراسان دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت چاپ کشور است و به دلیل برخورداری از تولیدات مناسب از قطب‌های صنعت چاپ کشور محسوب می‌شود و از نظر صادراتی مثال‌زدنی و قطب صادرات است. این استان سهم بسزایی از صادرات محصولات چاپی به‌ویژه به کشورهای همسایه را دارد و از باب گمرکی نیز بسیاری از محصولات چاپی کشور از طریق گمرکات این استان به سایر کشورهای منطقه صادر می‌شود.

    وی ادامه داد: شرایط چاپ استان خراسان رضوی رضایت‌بخش است و خدا را شکر تعداد قابل‌توجهی از عزیزان در این حوزه فعالیت می‌کنند. این استان ظرفیت‌های خاصی دارد ازجمله گلوگاه بودن در میان کشورهای اوراسیا که علاقه‌مندی خاصی نیز برای صادرات و واردات در حوزه‌های مختلف دارند؛ همچنین این استان در بحث پیمان شانگهای می‌تواند کریدور خوبی برای صادرات محصولات چاپی کشور باشد.

    ابراهیمی تصریح کرد: یکی از مواردی که دفتر چاپ پیگیر آن است بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در خصوص مهار تورم و رشد تولید بوده است. با توجه به بحث علاقه‌مندی کشورهای اوراسیا و پیمان شانگهای؛ بنده به مسئولان استان خراسان برگزار کردن نمایشگاه‌های منطقه‌ای را پیشنهاد می‌کنم. استان خراسان و شهر مشهد پیش از این میزبان برگزاری نمایشگاه‌های کشورهای اکو بوده است؛ بنابراین با توجه به تجربه و برنامه‌ریزی‌هایی که در گذشته داشته‌اند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که با همکاری دفتر چاپ شاهد برپایی نمایشگاه صنعت چاپ کشورهای اوراسیا و اعضای عضو پیمان‌نامه شانگهای؛ حتی کشورهای عضو اکو باشیم.

    مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: در حوزه بحث ارزش‌افزوده و معافیت بیمه‌ای کارفرمایان برای پنج نفر از کارگرانشان، ما در سال گذشته پیگیری‌هایی انجام دادیم که سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان امر در تهران و اعضای هیئت‌مدیره سازمان نسبت به این موضوع نظر موافق داشتند اما متأسفانه در استان‌های مختلف نسبت به این مسئله تمکین نمی‌کنند. پیگیری‌هایی هم در مجلس و سازمان مالیات در حوزه ارزش‌افزوده داشیم اما علی‌رغم رایزنی‌هایی که اتفاق افتاد، برخی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و حتی ادارات از این بحث استنکاف کردند.

    ابراهیمی بیان داشت: طبق صحبتی که با حجت‌الاسلام پژمان‌فر داشتیم، طی هفته‌های آتی نسبت به سه موضوع اعم از کارشکنی وزارت صمت نسبت به برخی اختیاراتی که وزارت ارشاد دارد، ارزش‌افزوده‌ای که سازمان مالیاتی نسبت به این موضوع استنکاف کرده است و همچنین معافیت بیمه کارگران که سازمان تأمین اجتماعی و ادارات کل در استان‌ها تمکین نکرده‌اند؛ پیگیری‌هایی را از طریق مجلس انجام خواهیم داد که ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات را در این حوزه‌ها رفع کنیم.

    وی در ادامه گفت: اگر صنعت چاپ؛ پیشران توسعه، مکمل تمام صنایع و موضوعات فرهنگی است، جناب مغانی به‌تنهایی پیشران صنعت چاپ در حوزه شرق کشور بوده است. من در سال گذشته به ایشان عنوان شیخ‌الرئیس صنعت چاپ کشور را دادم اما امروز عنوان پدر پیشران صنعت چاپ شرق کشور را برای ایشان اعلام می‌کنم چراکه به‌شخصه ارادت خاصی نسبت به ایشان دارم. انصافاً همراهی و دغدغه ایشان با اهالی چاپ مثال‌زدنی است. امروز که ما شاهد اولین شهرک صنعتی به تمام معنای چاپ و نشر کشور در خراسان رضوی هستیم می‌دانیم که ایشان در قبال این موضوع چقدر تلاشگر  و دغدغه‌مند بوده‌اند.

    ابراهیمی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد با آگاهی از همه اقدامات و با شناختی که از آقای مغانی دارد، تقدیرنامه‌ای را تنظیم کرده است که توسط استاندار خراسان رضوی به‌عنوان نماینده دولت تقدیم ایشان می‌شود. قدردانی از زحمات ایشان فقط با اعطای یک تقدیرنامه مقدور نیست؛ بی‌شک نام نیکشان همواره در صنعت چاپ باقی خواهد ماند. خدمات ایشان در توصیف نمی‌گنجد و ما حتماً در مراسمی بزرگ‌تر از ایشان تقدیر خواهیم کرد.

    بیشتر بخوانید: چاپ به گل گشت نراق

    بخش دوم مراسم تقدیر از برگزیدگان و فعالان صنعت چاپ

    پس از سخنان مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، تقدیرنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امضای یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر از سوی استاندار خراسان رضوی به علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران این استان تقدیم شد و پس‌ازآن نیز بخش دوم تقدیر از فعالان صنعت چاپ این استان با حضور جمعی از مسئولان استانی انجام شد که اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

    هاشم احمدی: واردکننده و تأمین‌کننده قطعات چاپ و مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا

    عبدالله کاویانی: مدیر و مشاور تبلیغات چاپ و مدیر شرکت دلتا گرافی

    محسن باغدار کریم‌آباد: کارآفرین برگزیده و مدیر چاپ سیلک حدیث

    مجتبی عباسی‌نژاد: فعال آموزش چاپ و رئیس هنرستان شهید آغاسی‌زاده

    ابوالحسن ایزدی: کارشناس امور چاپ و رئیس اداره چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی

    فاطمه سالارزاده: کارشناس امور چاپ، کارشناس چاپ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام

    چاپ؛ پیشران توسعه

    چاپ؛ پیشران توسعه

    چاپ؛ پیشران توسعه

    چاپ؛ پیشران توسعه

    چاپ؛ پیشران توسعه

    مقاله قبلیحضور فعال نماینده ایران در نمایشگاه اوراسیا پلاست ۲۰۲۳
    مقاله بعدیامضای تفاهم نامه واگذاری زمین به چاپخانه داران تهران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.