مدیر سالنامه امسال:رسالت های اجتماعی در سایه تولید عملی می شود

    گفت و گو با دکتر محسن محمدی دلچه مدیر مجموعه سالنامه امسال

    0
    66
    سالنامه امسال

    مدیر سالنامه امسال: خانواده تولیدکنندگان این رسته شغلی آن‌چنان به بلوغ کاری و تنوع صورت‌های خروجی رسیده‌اند که نیازمند تشکیل یک صنف به‌عنوان فرصتی برای تبادل تجربیات، ایده‌ها و راهکارهای موفق درزمینه تولید سالنامه و هدایای تبلیغاتی باشند.

    دکتر محسن محمدی دلچه، مدرس دانشگاه در حوزه‌های گرافیک، بسته‌بندی، چاپ و یکی از مدیران برند سالنامه امسال است، وی که علاوه بر تحصیل در رشته گرافیک و سال‌ها تدریس در این بخش در حوزه مدیریت نیز تحصیل کرده است اکنون به‌عنوان یکی از مدیران سالنامه امسال فعالیت می کند.

    وی درباره فعالیت‌های این مجموعه گفت: جای خالی محصولات خاص، کاربردی و نوآورانه همواره در بازار احساس می‌شود؛ بنابراین بدیهی است که عطش مصرف‌کنندگان برای پذیرش ایده‌های نو و محصولات جدید بالا برود. با توجه به این مهم، برند امسال تلاش می‌کند تا در سایه تحقیق و امکان‌سنجی اجرای تولیدات خود به این نیاز اساسی بازار پاسخ بدهد، با عنایت به اینکه تاکنون نیز کارنامه قابل قبولی در عرصه طراحی، تولید و عرضه محصولات نوآورانه و خلاق از خود نشان داده است، برند امسال با چشم‌اندازی بلندمدت و با نگاهی کیفی در این مسیر حضور فعال و مستمر خواهد داشت.

    مدیر سالنامه امسال افزود: پویایی و نوآوری سرلوحه تفکر و از اهداف غایی ما است ، لذا در طراحی و یا به‌کارگیری مواد و متریال مصرفی محدودیتی برای خود قائل نیستیم، همچنان این مسیر پر چالش را با تکیه‌بر داشته‌هایمان و با علاقه وصف‌ناپذیر دنبال می‌کنیم.

    این استاد دانشگاه درباره وضعیت این روزهای بازار سررسید گفت: سالنامه و تقویم در ذات خود تاریخ انقضا را به همراه دارند، این بدان معنا است که این محصول درصورتی‌که با برنامه‌ریزی و پلان‌بندی صحیح تولید نشود بدیهی است که نمی‌تواند در زمان مناسب نیز عرضه شود.

    مدیر سالنامه امسال تصرح کرد: برنامه‌ریزی و چیدمان انجام کارهای تولید این کالا به خیلی از موضوعات بستگی دارد که تنها یک مورد آن خرید مواد و متریال زودهنگام است که خود سرمایه‌گذاری بالایی می‌طلبد؛ موضوع عدم ثبات قیمت‌ها در بازار و نرخ ارز، سرمایه‌گذار و تولیدکننده را در مقابل یک ریسک نامشخص قرار می‌دهد و اینجا است که تولیدکننده به‌واسطه عدم پیش‌بینی درست از بازار آینده، مجبور می‌شود برنامه‌های خود را از ریتم و پیوستگی اجرا خارج کند و کامل پیش نبرد.

    وی همچنین در ادامه بیان داشت: در عرصه تولید همواره دغدغه‌هایی وجود دارد ولی جنس مشکلات ما به‌عنوان تولیدکننده ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها تفاوت زیادی دارد، از بی‌ثباتی قیمت‌ها گرفته تا تکاپوی تهیه مواد اولیه مناسب که نه هرروز بلکه در مواقعی هر ساعت تعریف خود را پیدا می‌کند. خواه‌ناخواه این رویه به رابطه صادقانه و دوسویه تولید و مصرف آسیب می‌رساند و در نهایت به شکل یک چالش حل ناشدنی که منجر به تلاطم یا رکود در بازار شده، باقی می‌ماند.

    محمدی دلچه  افزود: زمانی که شما محصولی را تولید می‌کنید درواقع ارزش‌افزوده‌ای را به مواد خام تهیه‌شده اضافه کرده‌اید که نه از جنس صرفاً مادی است، بلکه این محصول دستاورد ساعت‌ها کار فردی یا گروهی بوده و از امتزاج احساس و تجربه به نقطه تولید رسیده است، حال ‌آنکه آیا این تولید و سود در نظر گرفته‌شده که دستخوش ناملایمات تورمی شده کافی است یا خیر را زمان مشخص می‌کند؛ بنابراین کار تولید تقویم و سالنامه سرمایه‌بر و بسیار پر ریسک است. بااین‌وجود سالنامه در جامعه ایرانی همچنان محبوبیت خاص خود را دارد.

     مدیر سالنامه امسال در ادامه با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ارتباطات با کشورهای دیگر و ایجاد یک دیپلماسی صحیح برای دستیابی به یک بازار متعادل اظهار داشت: ما همچنان نسبت به آینده امیدوار هستیم، درصورتی‌که درهای تعامل با دنیا گشوده شود و بازار رقابت شکل سالمی به خود بگیرد مشکلات ازاین‌دست به‌خودی‌خود برطرف خواهند شد؛ فکر کنید که اگر همه کمپانی‌های تولیدکننده مواد خام اعم از کاغذ، مرکب و سایر مواد بالادستی در ایران نماینده داشته باشند آیا باز هم رانتی وجود خواهد داشت؟ آیا کسی می‌تواند انحصار کالایی را به دست بگیرد؟ البته که نه، با وجود رقیب است که بازار به تعادل می‌رسد.

    محمدی دلچه افزود: مادامی‌که سازمان صمت، متولیان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی کشور، منافع ملی را در نظر نگیرند این حکایت همچنان باقی است و ما راه به‌جایی نخواهیم برد. تنها پیشنهادی که می‌توان در حال حاضر برای این بی‌نظمی بازار و مشکلات آن ارائه داد، نظارت دقیق دستگاه‌های صالح به‌دوراز هرگونه رانت بر تهیه و توزیع منابع است.

    این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: حیات برند امسال بر پایه تولید محصولات جدید و نوآورانه استوار است، با کمال خرسندی باید عرض کنم که در حال حاضر به نقطه‌ای از مسیر تولید رسیده‌ایم که توقع و خواست مشتریان را در مقابل خود داریم و این اتفاق کوچکی نیست، این توجه نه‌تنها وظیفه ما را نسبت به کیفیت کارمان سنگین‌تر می‌کند بلکه عزم ما را برای تولید محصولات جدید راسخ‌تر می‌کند، چراکه می‌بینیم آن‌ها در انتظار دیدن کارهای جدیدمان هستند و همواره محصولات و تولیدات ما از سوی مصرف‌کنندگان دنبال می‌شوند، این موهبت ایجادشده را قدر می‌دانیم و نسبت به توجه مصرف‌کنندگان عزیز و نیز همکاران محترم سپاسگزاریم.

     مدیر سالنامه امسال افزود: به‌طورقطع در نمایشگاه پیش رو علاوه بر آن‌که از محصولات جدید رونمایی می‌کنیم، بلکه کانسپت طرح‌های گذشته را نیز که به‌روز شده (چه ازنظر کیفی، چه ازنظر کمی) به نمایش می‌گذاریم، کما اینکه این رویکرد در همه رویدادها و نمایشگاه‌هایی که شرکت کرده‌ایم وجود داشته است. به‌پاس قدردانی از همه بازدیدکنندگان و مشتریان وفادار برند امسال، تخفیف ویژه نمایشگاهی در نظر گرفته‌شده که متعاقباً همراه با لیست قیمتها اعلام خواهد شد. مدیر سالنامه امسال

    مدیر سالنامه امسال: عدم رعایت حق کپی رایت باعث ایجاد رقابت ناسالم می شود

    وی در ادامه با اشاره به مهم خواندن رعایت حق کپی‌رایت در کشور بیان داشت: عدم رعایت حق کپی‌رایت و طرح صنعتی در هر سطحی که انجام شود می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر کسب‌وکارها داشته باشد. این امر متأسفانه در بازار کار ما بسیار دیده می‌شود،

    محمدی دلچه اظهار داشت: عملا کسی که این کار را انجام می‌دهد اولاً ثابت می‌کند که در بازار جایگاهی ندارد و برای حفظ کسب‌وکار خود خالی از ایده شده است و به شیوه کپی کردن ایده‌های دیگران روی آورده است، دوماً این کار باعث ایجاد یک رقابت ناسالم و ناراحت‌کننده‌ای شده که بیش از هرکسی ابتدا به خود کپی کار در این رابطه آسیب خواهد رساند، از جنبه حقوقی نیز درصورتی‌که طرح‌های ثبت‌شده را کپی کنند به ریسک‌های حقوقی برای کسب‌وکارها منتهی شود که ممکن است به هزینه‌های قابل‌توجهی برای دفاع در دادگاه منجر شود. مدیر سالنامه امسال

    وی افزود: اگر کسانی که زمان خود را برای کپی ناقص از ایده‌های دیگران تلف می‌کنند به خلق ایده بپردازند، مطمئناً بیشتر در آن زمینه رشد کرده و به کسب‌وکار خود شخصیت بهتری خواهند بخشید. برند امسال با توجه به تجربیات قبل سعی کرده تا با ثبت صنعتی طرح‌های خود از کپی شدن آن‌ها توسط افراد سودجو پیشگیری کند؛ بنابراین ثبت طرح‌ها به‌عنوان یک اقدام بازدارنده به همکاران توصیه می‌شود. مدیر سالنامه امسال

    محمدی دلچه در ادامه سخنانش آینده چاپ و تولید سالنامه در ایران را وابسته به عوامل متعددی دانست و اظهار داشت: با توجه به تحولات فناوری، رفتار مصرف‌کنندگان و شرایط اقتصادی، ممکن است این صنعت نیز تغییراتی را تجربه کند. درمجموع، تنوع در محتوا، استفاده از تکنولوژی و تطابق با نیازهای بازار می‌تواند در پایداری صنعت چاپ و تولید سالنامه در ایران تأثیرگذار باشد.

    بیشتر بخوانید: برگزاری نمایشگاه بین‌ المللی اگرو پک ترکمنستان ۲۰۲۳

    وی افزود: به نظرم خانواده تولیدکنندگان این رسته شغلی آن‌چنان به بلوغ کاری و تنوع صورت‌های خروجی رسیده‌اند که نیازمند تشکیل یک صنف به‌عنوان فرصتی برای تبادل تجربیات، ایده‌ها و راهکارهای موفق درزمینه تولید سالنامه و هدایای تبلیغاتی باشند. این ارتباطات می‌تواند به بهبود کیفیت و نوآوری محصولات کمک کند. صنف می‌تواند با ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی درزمینه فنون چاپ، طراحی، بازاریابی و مدیریت مالکیت فکری، اعضای خود را به سمت توانمندی و رشد حرفه‌ای هدایت کند. مدیر سالنامه امسال

    این استاد دانشگاه با مهم خواندن نقش گروه‌های صنفی در اجرای قوانین و افزایش عدالت اجتماعی در جامعه بیان داشت: یکی دیگر از وظایف صنف می‌تواند پیشبرد مسائل حقوقی و مالی باشد؛ ارائه خدمات حقوقی و مشاوره درزمینه مسائل مالی و مالکیت فکری به اعضای صنف کمک می‌کند تا مشکلات حقوقی آن‌ها کاهش یابند و محیط تجاری بهبود یابد.

    مدیر سالنامه امسال در ادامه اظهار داشت: همین‌طور با فعالیت‌های صنفی می‌توان از ایده و محصولات تولیدکنندگان صیانت کرد و از حق کپی‌رایت و مالکیت فکری و صنعتی صاحبان ایده حمایت به عمل آورد؛ همچنین اعضای صنف می‌توانند با ارائه خدمات به جوامع محلی و حمایت از کمک‌های اجتماعی، به ترویج مسئولیت اجتماعی در حوزه تولید سالنامه و هدایای تبلیغاتی بپردازند. سالنامه امسال

    وی افزود: این پیشنهاد‌ها می‌توانند به توسعه و پایداری صنف تولیدکنندگان سالنامه و هدایای تبلیغاتی کمک کنند. سالنامه امسال

    مقاله قبلیایران پرینت پک، توانمند در معرفی دستاوردهای صنعت چاپ و بسته‌بندی
    مقاله بعدیطرح زراعت چوب پایان بخش مشکل تامین کاغذ کشور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.