ضرورت حمایت بیشتر از واردکننده و تجار کاغذ

    گفت و گو با حمید نیکدل رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران

    0
    63
    نیکدل سقف واردات کاغذ

    حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، خودکفایی کاغذ در بخش کتاب‌های درسی را گام بزرگی می‌داند و می افزاید: مشکل کم‌آبی و بی‌آبی، درخت و جنگل ما در حساسیت و محدودیت بیشتری قرار دارد و همین امر ضرورت حمایت بیشتر از واردکننده و تجار کاغذ را نشان می‌دهد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران؛ بحث کاغذ و مقوا که پیش می‌آید، ذهنمان به سمت خشکسالی در کشور کشیده می‌شود و لزوم حمایت از تجار و واردکننده‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد؛ چراکه به دلیل کم‌آبی و لزوم حفاظت از منابع طبیعی و کنترل و حفظ انرژی نمی‌توانیم به قطع درخت برای مصارف کاغذ بپردازیم. از طرفی کاغذ از کالاهای اساسی و فرهنگی محسوب می‌شود و با وجود عدم خودکفایی در برخی مصارف آن حمایت دولت به ویژه در بحث مالیات امری واجب و ضروری است.

    همین چند روز پیش بود که جشن خودکفایی در تولید کاغذ در مازندران با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و دلیلش تحویل ۴۰ هزار تن کاغذ تولید داخل به ناشر صرفا برای تولید کتاب‌های درسی بود. حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، می‌گوید که این برای مصرف‌کننده عالی به نظر می‌رسد که دولت تلاش کرد در مصرف کتاب‌های درسی به این خودکفایی برسد.

    بیشتر بخوانید: آئین خودکفایی در تولید کاغذ برگزار شد

     

    حمایت از واردکننده و تجار کاغذ در زمان کمبود درخت و جنگل

    نیکدل توضیح می‌هد که ما در حدود ۲۲۰ هزار تن کاغذ تحریر در کشور مصرف داریم ضمن اینکه ۸۰ درصد از کاغذهای مصرفی ما از خارج از ایران نظیر چین، کره و هند وارد می‌شود.

    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران به خشکسالی کشور اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی، درخت و جنگل ما در حساسیت و محدودیت بیشتری قرار دارد و همین امر ضرورت حمایت بیشتر از واردکننده و تجار کاغذ را نشان می‌دهد.

     نیکدل با بیان اینکه کاغذ، کالای فرهنگی و جزو اقلام حذف ناشدنی در سبد خانوارها محسوب می شود، می‌گوید: می‌توان کیک را به جای کلوچه عوض کرد اما نمی‌توان جایگزینی برای کتاب‌ های درسی پیدا کرد.

    وی تاکید می‌کند: دولت در بحث مالیات باید هوای ما را داشته باشد؛ چرا که میانگین سود کاغذ ۱ درصد است در حالی که دولت از عمده‌فروشی ۴ درصد و ۹ درصد در خرده‌فروشی مالیات می‌گیرد.

    مقاله قبلیمدیرعامل مجتمع چاپ طلایی: مدیر هنری انتشارات نمی‌تواند ناظر چاپ باشد
    مقاله بعدیگروه کشت و صنعت دبش؛ رکورددار فساد اقتصادی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.