مدیرعامل سالنامه پرتو معتقد است که بازار سررسید با موانع زیادی مواجه است اما یکی از مهمترین چالشهای این بازار هماکنون مسئله نوسانات قیمت کاغذ است.
علیرضا محمدی مدیرعامل سالنامه پرتو درباره مجموعه خود گفت: این مجموعه که کار خود را از سال ۷۴ در حوزه چاپ و تبلیغات آغاز کرده بهطورجدی و از سال ۸۲ کار تولید سررسید را شروع کرده است. این مجموعه علاوه بر تولید سررسید در بخش هدایای تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور و طراحی به فعالیت مشغول است.
وی درباره وضعیت این روزهای بازار سررسید بیان داشت: مشکلات زیادی با توجه به رکود اقتصادی برای صنایع کشور به وجود آمده است؛ بازار سررسید نیز این روزها با موانع زیادی برای ادامه فعالیتش مواجه است اما یکی از مهمترین چالشهای این بازار هماکنون مسئله نوسانات قیمت کاغذ است؛ از سوی دیگر قیمت کارهای مربوط به صحافی و اجرتها و دستمزدها در بخش خدمات هم بهشدت افزایش پیدا کرده است.
محمدی همچنین اظهار داشت: با وجود همه موانع و مشکلات باز هم سررسید یکی از بهترین و کاربردیترین کالاهای تبلیغاتی است و به لحاظ قیمت نیز از دیگر هدایای تبلیغاتی بسیار بهصرفهتر است.
مدیرعامل سالنامه پرتو بیان داشت: برای سال جدید مجموعه ما طراحیهای جدیدی برای جلدهای سررسیدها ارائه کرده است؛ در حدود ۷۰ مدل سررسید جدید و ۳۰ مدل تقویم رومیزی جدید برای ارائه به بازار در دست کار داریم.
وی در ادامه با اشاره به مهم بودن توجه به حق کپیرایت در کشور اظهار داشت: مجموعهها و شرکتهایی که کارهای خاص و جدید تولید میکنند باید کارشان ثبت بشود و اجازه ندهند تا مجموعههای دیگر از کار آنها تقلید کنند، پیگیریهای لازم باید انجام بگیرد تا بهاینترتیب انگیزه برای خلق کارهای جدیدتر از بین نرود، شما با صرف خلاقیت، وقت و هزینه کاری جدید انجام میدهید اما هنوز به بازار نرسیده ۵۰ نفر دیگر از روی آن کپی میکنند؛ این مسئله انگیزه را برای انجام کار نو از بین میبرد.
بیشتر بخوانید: مدیرعامل مجموعه دیدار: حمایت دولت از کالای داخلی لازم است
مدیرعامل سالنامه پرتو بیان داشت: هدایای تبلیغاتی بازار خوبی دارد و خواهد داشت چراکه شرکتها و مجموعهها در همه حوزهها متوجه این موضوع شدهاند که برای آنکه بتوانند مشتریانشان را حفظ کنند و مشتریان جدیدتری نیز جذب کنند باید به این مسئله بها بدهند. بازار سررسید نیز با وجود همه مشکلاتی که به آنها اشاره شد هنوز متقاضی دارد و قطعاً میتواند به حیات خود ادامه دهد. مسئولان میتوانند با در نظر گرفتن تسهیلاتی در خصوص ارائه کاغذ و تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان به رونق این بخش بیفزایند.
گفتنی است که نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات، برندسازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته از تاریخ ۱۳ آذرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برقرار است.