تصمیم گیری برای کارخانه‌های نیمه تمام تولید کاغذ در کارگروه کاغذ

    0
    45
    کارخانه‌های نیمه تمام تولید کاغذ

    نشست کارگروه کاغذ و نشر به ریاست معاون اول رئیس جمهور، برگزار و بر ادامه حمایت‌های موجود و برنامه‌ریزی برای تکمیل برخی کارخانه‌های نیمه تمام تولید کاغذ تأکید شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر در نشست کارگروه کاغذ و نشر با توجه به تلاش‌های صورت‌ گرفته برای تأمین کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی با استفاده از ظرفیت داخلی، از کارهای انجام شده در جهت خودکفایی کاغذ لازم آموزش و پرورش، قدردانی کرد.

    بیشتر بخوانید: آئین خودکفایی در تولید کاغذ برگزار شد

    معاون اول رئیس جمهور، همچنین با تأکید بر لزوم ادامه حمایت از تولید داخل و کارخانه‌های فعلی و توجه به پایداری بودجه بخش کاغذ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، از مسئولان مربوطه خواست که نظارت جدی بر قیمت کاغذ در بازار داشته باشند.

     

    حمایت از کارخانه‌های نیمه تمام تولید کاغذ

    در این نشست که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های ملی و تجارت و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه نیز حضور داشتند، گزارشی از روند پیشرفت و اجرای مصوبات نشست قبل برای ساماندهی کاغذ و نشر، ارائه شد.

    همچنین با توجه به متوسط سرانه ۳،۵ کیلوگرم مصرف کاغذ در ایران و ضرورت خودکفایی در بازار کاغذ، برنامه‌ریزی لازم برای تکمیل برخی از کارخانه‌های نیمه تمام تولید کاغذ با استفاده از ضایعات نیشکر و تبدیل آن‌ها به کاغذ، انجام و مقرر شد با حمایت بانک مرکزی و بانک‌های ملی و صادرات و نیز شرکت توسعه نیشکر، در ۲ سال آینده از آن‌ها بهره‌برداری شود.

    مقاله قبلیاتحادیه‌های چاپ سراسر کشور خواستار الحاق صنعت چاپ به وزارت صمت
    مقاله بعدیتمدید مهلت ارسال آثار در بخش انتخاب آثار چاپی برتر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.