سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته افتتاح شد

    0
    137
    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته

    سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته با حضور مسئولان، پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی افتتاح و همزمان با آن از سند راهبردی صنعت چاپ و بسته بندی ایران رونمایی شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ مراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته صبح امروز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) با حضور دکتر محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت، مونا ابرو فراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صمت، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران و جمعی از روسای اتحادیه های چاپ سراسر کشور و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

    تلفیق هنر و تکنولوژی در صنعت چاپ و بسته بندی

    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران در ابتدای مراسم افتتاحیه نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته ضمن بیان خیرمقدم به تمامی فعالان صنعت چاپ کشور گفت: نمایشگاه چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته، محفلی فنی است. صنعت چاپ یک صنعت بین بخشی است؛ در کشور ما این حوزه بیشتر در قسمت نشر فعال است اما در جهان بیش از ۷۵ درصد صنعت چاپ به بخش بسته بندی مربوط می شود. با این همه فعالان ما در این حوزه سعی دارند تا در قسمت بسته بندی و چاپ موفقیت بیشتری کسب کنند.

    وی افزود: امیدوارم این صنعت با توجه به شرایط کشور ما بتواند تاثیر خود را در اقتصاد داشته باشد. در ایران عزیز ما همواره به هنر بها داده شده است، درصورت تلفیق هنر و تکنولوژی در صنعت چاپ و بسته بندی می توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

    رستگار همچنین تصریح کرد: برای موفقیت در این حوزه نیاز به کمک و حمایت دولت داریم. تجربه نشان داده است جایی که دولت تصدی گری کرده تولید و صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

    رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: امروز با وجود شرایط سخت اقتصادی اداره کردن یک بنگاه اقتصادی یک هنر است، اما با شناختی که از این صنعت دارم مطمئن هستم که با کمک دولت از پس مشکلات برخواهد آمد. ما نیز به عنوان اتاق اصناف از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم ورزید.

     

    اخذ پروانه صنایع واحدهای چاپی

    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته  احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته گفت: ما مطمئن هستیم که موفق هستیم. ما درنظر داریم اتحادیه چاپخانه داران تهران را استانی کنیم؛ تا الان شش استان اتحادیه استانی دارند. تخلفاتی که صورت گرفته است بیشتر در حاشیه تهران بوده بنابراین استانی شدن یک اتفاق ضروری برای جلوگیری از این دست تخلفات است.

    وی در ادامه افزود: بنده از خانم ابروفراخ تشکر ویژه می کنم که در این دو سال زحمات بسیاری برای صنعت چاپ کشیدند و همواره یار و یاور این حوزه بودند. از جناب سیرجانی هم تشکر می کنم که بر اساس حمایت های ایشان قرار است واحدهای چاپی که بالای ۵۰ نفر پرسنل دارند پروانه صنایع دریافت کنند. مطمئن هستم با این تیم کارهای بسیار مفیدی برای صنعت چاپ به ثمر خواهد رسید.

     

    پیشرفت در حوزه های مختلف مرهون صنعت چاپ است

    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته گفت: برای صنعتی شدن کشور باید اقدامات زیادی را دنبال کنیم. یکی از اقداماتی که به آن تاکید شده است توجه به صنعت چاپ و بسته بندی است.

    وی ادامه داد: اولین سازمان ها در ایران چاپخانه ها هستند. پیشرفت در حوزه های مختلف مرهون صنعت چاپ است. ماموریت و کارکرد متفاوت این صنعت در حوزه های مختلفی که دارد، نقش آن در محصولات مختلف است که تا ۴۰ درصد ارزش کالای نهایی را تشکیل می دهد. مقام معظم رهبری نیز به حوزه بسته بندی توجه ویژه ای دارند. در کنار چاپخانه داران و مهندسین چاپ طراحان و ناظران چاپ نیز اهمیت دارد. باید به زیست بوم صنعت چاپ برسیم که باید شرکت های ناظر در آن تعریف شوند. ملاحظات زیستی، طراحی و سواد بصری همچنین پاسداشت زبان فارسی در محصول نهایی اهمیت دارد.

    بیشتر بخوانید: نقشه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته

    تقدیر در مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته

    در ادامه مراسم از مونا ابرو فراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صمت، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بهمن پورکلباسی صحاف برگزیده، بیژن گلستانیان فعال صنعت چاپ و میریونس جعفری پیشکسوت و نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران تقدیر و تشکر به عمل آوردند و در پایان از سند راهبردی صنعت چاپ و بسته بندی ایران رونمایی شد.

    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته

    پس از پایان مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته دکتر برادران به همراه هیئتی از فعالان صنف چاپ و بسته بندی از غرفه‌های مطرح شرکت کننده در این آوردگاه بازدید به عمل آورد و با مدیرانشان به گفت و گو نشست.

    نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابستهگفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از ۲۲ آغاز به کار کرد و تا شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برقرار است.

     

    گزارش تصویری سی امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته

    سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته
    مقاله قبلینمایشگاه ایران پرینت پک، یک رویداد نمایشگاهی قوی
    مقاله بعدیبه مخاطبان نمایشگاه کتاب ۶۰ میلیارد تومان یارانه مستقیم پرداخت می شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.