مدیر سالنامه آینده معتقد است که آینده بازار به میزان عرضه وابسته است؛ اگر به میزان کافی و نه بیش از آن کار تولید شود احتمال آنکه بازار خوبی را در سال جاری تجربه کنیم وجود دارد.
مجتبی رضایی مدیر سالنامه آینده درباره وضعیت بازار سررسید بیان داشت: تولیدکنندگانی که در این بخش کار میکنند طبق روال هرسال کار خود را انجام میدهند اما وضعیت بهگونهای است که نمیتوان هیچچیز را پیشبینی کرد.
وی در ادامه بیان داشت: قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است، قیمت صحافی سال گذشته برای ما هفت تومان تمامشده بود؛ امسال اما برای همان کار باید ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنیم. قیمت مواد اولیه تقریباً دو برابر شده اما افزایش سود نداشته ایم و این باعث میشود که از حاشیه سود ما کاسته شود. از سویی کار فروش محصول نیز قابل پیشبینی نیست؛ کار ما تبلیغاتی است و وابسته به رونق کار دیگران؛ یعنی اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد و آنها فروش خوبی داشته باشند کار تبلیغات نیز فروش خوبی خواهد داشت.
مدیر سالنامه آینده: محصولاتی جدید برای ارائه به مشتریان داریم
مدیر سالنامه آینده افزود: ما هرسال معمولاً کارهای جدیدی برای عرضه به بازار داریم. چهار سال بود که به دلایلی امکان ارتباط با کشور چین برایمان فراهم نبود اما امسال توانستیم نمونه های چرم خوبی برای استفاده در تولیداتمان وارد کنیم که امیدوار هستیم موردپسند مشتریان قرار بگیرد.مدیر سالنامه آینده
بیشتر بخوانید: نگاهی به اصول برندینگ سامسونگ
وی در ادامه درباره یکی از مشکلات صنفی توضیح داد: در صنف ما افرادی بودند که محصولی تولید نمی کردند و محصولات ما را خریداری کرده و میفروختند، اکنون همان افراد از کارها و تولیدات ما تقلید کرده و خودشان دست به تولید زدهاند که البته هم به زیان خودشان و هم ما تمام می شود. ما هزینه کردیم و کاری نوین تولید کردیم اما این عزیزان با کپی کردن باعث شدند که بازار خراب شود؛ متأسفانه این مسئله هیچ راهحلی نیز ندارد.
مدیر سالنامه آینده تصریح کرد: آینده بازار بسته به میزان عرضه است؛ اگر به میزان کافی و نه بیش از آن کار تولید شود احتمال آنکه بتوانیم بازار خوبی را در سال جاری تجربه کنیم وجود دارد.