اخذ تکنولوژی مدرن چاپ نیاز امروز صنعت

    گفت و گو با مرتضی آملی، مدیر تولید مجموعه چاپ و کارت صبا

    0
    46
    تکنولوژی مدرن چاپ

    مدیر تولید مجموعه چاپ و کارت صبا گفت: اگر صاحبان صنعت چاپ، ماشین‌آلات و تکنولوژی مدرن چاپ را به کار نگیرند یا توجهی به جذب سرمایه نداشته باشند، با رکود مواجه خواهند شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، با مرتضی آملی، مدیر تولید مجموعه چاپ و کارت صبا بیان کرد: توسعه این مجموعه، یکی از اهداف اصلی به شمار می‌رود و همواره سعی شده، به بهترین شکل ممکن موانع برطرف شود. به عنوان مثال، تامین نقدینگی و تهیه ماشین‌آلات از جمله مشکلاتی است که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

    آملی ادامه داد: تهیه قطعات یدکی ماشین‌آلات چاپ و پس از چاپ، خریداری و نصب ماشین‌آلات جدید، از عمده چالش‌های پیش روی فعالان صنعت چاپ است. علاوه بر این، شیوع بیماری کرونا هم تاثیر به‌سزایی در رکود تولید کارت‌های دعوت داشت، این در حالی بود که در آن زمان، نه‌تنها تعدیل نیرو نداشتیم،‌ بلکه با امیدواری فعالیت‌هایی همچون پاکت‌سازی، مونتاژ و صحافی را تا پایان این بیماری در دستور کار خود قرار دادیم.

    وی افزود: محصولات ایرانی به لحاظ کیفیت و قیمت تمام‌شده با محصولات خارجی قابل رقابت است. در حال حاضر چاپ صبا، محصولات چاپی مانند جعبه، برچسب‌های بسته‌بندی و کارت‌های دعوت را به کشورهای افغانستان و عراق نیز صادر می‌کند.

    آملی گفت: در حال حاضر در صنعت چاپ، هم از ماشین‌آلات قدیمی و هم جدید استفاده می‌شود. برخی از دستگاه‌ها بسیار قدیمی هستند، اما به دلیل قابلیت‌ها و سهولت در تعمیرات، ‌همچنان برای تولیدکنندگان کارایی دارند. صنعت چاپ مانند تمامی صنایع مستلزم استفاده از تکنولوژی روز دنیا است. نصب ماشین‌آلات تخصصی علاوه بر افزایش راندمان،‌ باعث کاهش بهای تمام‌شده محصولات می‌شود.

    وی افزود: نیاز به محصولات چاپی به خصوص در حوزه تولید و بسته‌بندی در حال افزایش است؛ بنابراین حضور دستگاه‌های به‌روز برای بسته‌بندی باکیفیت‌تر و مقرون به صرفه در این حوزه الزامی است. حمایت‌های لازم از سوی مسئولان محترم جهت واردات ماشین‌آلات نیز باعث افزایش میزان تولید و بالا بردن کیفیت محصولات خواهد شد.

     مدیر تولید مجموعه چاپ و کارت صبا افزود: این صنعت،‌ یک صنعت مادر است و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با صنایع بسیاری در ارتباط است، بر همین اساس رشد این صنعت باعث رشد سایر صنایع می‌شود. سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش، باعث پیشرفت تمام صنایع و همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ، موجب رشد بیشتر و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

    تکنولوژی مدرن چاپ

    بکارگیری ماشین‌آلات و تکنولوژی مدرن چاپ

    وی افزود: چاپ دیجیتال یکی از اصلی‌ترین ارکان صنعت بسته‌بندی است، ‌زیرا برای نمونه‌سازی و تعداد محدود از چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. همچنین چاپ دیجیتال در بخش انتشار آینده روشنی دارد،‌ چراکه می‌تواند بدون هزینه‌های پیش از چاپ و با تعداد حداقل انجام شود و قیمت تمام‌شده پایین‌تری داشته باشد. اگر صاحبان صنعت چاپ، ماشین‌آلات و تکنولوژی مدرن چاپ را به کار نگیرند یا توجهی به جذب سرمایه نداشته باشند، با رکود مواجه خواهند شد. از دلایل عمده رکود در برخی از چاپخانه‌ها می‌توان به عدم جذب سرمایه، توجه نداشتن به خرید ماشین‌آلات به‌روز و عدم انعطاف‌پذیری در تولید اشاره کرد.

    بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت گرینفیلد: استقبال بی نظیر از IPP، پس از دوران کرونا

    آملی در انتها بیان کرد: به اعتقاد بنده، تبلیغات و بازاریابی، حلقه گمشده صنعت چاپ است که از ارکان مهم در فروش به حساب می‌آید. حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی چه به عنوان بازدیدکننده و چه شرکت‌کننده، باعث آشنایی با ماشین‌آلات و محصولات جدید می‌شود که در پیشرفت این صنعت بسیار تاثیر گذار است.

    تکنولوژی مدرن چاپ

    مقاله قبلیریما پک؛ IPP نمایشگاهی پر بازدید
    مقاله بعدیافتتاح سومین کارخانه کاغذ کشور در تویسرکان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.