مدیرعامل مجموعه پویا هنرنوین: استفاده از پتانسیلهای دولتی در نمایشگاه
مدیرعامل مجموعه پویا هنرنوین ضمن بیان اینکه نمایشگاه ها را فرصتی برای رساندن صدای فعالان صنفی به گوش مسئولان امر برشمرد، بر ضرورت توجه به صادرات و بسته بندی طبق فرمود مقام معظم رهبری تاکید کرد.
مجید خادمی مدیرعامل مجموعه پویا هنرنوین است. به گزارش چاپ و نشر آنلاین، وی درباره چگونگی کیفیت برپایی سیامین دوره نمایشگاه چاپ، بستهبندی و صنایع وابسته موسوم به ایران پرینت پک بیان داشت: قطعاً برپایی آوردگاههایی اینچنینی برای فعالان صنعت چاپ مفید است؛ اما برگزاری چنین رویدادهایی در ایران با نقاط ضعف زیادی همراه است؛ ما باید دانش لازم را برای استفاده از چنین آوردگاههایی به دست آوریم.
وی افزود: در هر نمایشگاهی ذینفعانی وجود دارند، یکی از این ذینفعان عملاً دولت است، در چنین آوردگاههایی باید از مسئولان دولتی دعوت به عمل آورده شود؛ این رویدادها میتوانند کانالهایی باشند بهمنظور گرفتن بهترین امتیازها برای صنعت و استفاده از رانت دولتی؛ البته نه به معنای رشوه؛ برای مثال یک مسئول دولتی خبر از مشکلات حوزه زیر نظر یا سازمانش ندارد، در این رویداد میتوان برای این عزیزان دست به روشنگری زد. برگزارکننده نمایشگاه قبل از برپایی رویداد میتواند جلساتی با مدیران این حوزه داشته باشد و چالشها را لیست کند، ۱۰ عنوان را بهعنوان چالش برتر به مسئولان معرفی کند و برای حل حداقل سه مورد از این مشکلات هدفگذاری کند.
مدیرعامل پویا هنرنوین تصریح کرد: شما میتوانید با مراجعه این عزیزان به نمایشگاه راحت حرفتان را بیان کنید، نمایشگاه چنین پتانسیلی را دارد؛ این فضا در مراکز دولتی وجود ندارد. خیلی از مشکلات ما در بخشهای مربوط به مراکز دولتی و برندینگ است. زمانی که شما در یک نمایشگاه شرکت میکنید بخش برندینگتان را پر رنگ میکنید. اگر یک نمایشگاه برنامهریزی مناسبی داشته باشد و تبلیغات مؤثری نیز حول محور آن شکل بگیرد، میتواند مشکلات بسیاری از یک صنعت حل کند. حضور مسئولان و مطالبهگری دو مورد مهمی بود که مسئولان برپایی رویداد به آن توجه لازم را نشان ندادند.
وی اظهار داشت: باید در یک چنین فرصتهایی مشکلات مربوط به بیمه، مالیاتهای جدیدی که در راه است و… را بیان و حل کنیم. در این فضا میتوانیم مذاکره کنیم و برای چانهزنی وقت بگیریم.
بیشتر بخوانید: قالبسازی سعدی؛ رونمایی از قالب های جدید در سال ۱۴۰۳
مدیرعامل مجموعه پویا هنر نوین در ادامه بیان داشت: مسئولان نمایشگاه باید تبلیغات رسانهای کنند که به نظر بنده در این مورد حرفهای عمل نکردند. باید بهگونهای عمل شود که این آوردگاه نیز مانند آگروفورد به یک برند تبدیل شود. نمایشگاهی مانند آوردگاه کتاب دغدغه دولت است؛ چراکه فرهنگ دغدغه مقام معظم رهبری است. ارتقا صنعت نشر یکی از اهداف اصلی دولت است به همین دلیل در رسانه ملی تبلیغ میشود. حوزه کاری ما نیز برای شخص حضرت آقا مهم است، ایشان در جلسهای گفتند باید به وجه صادرات و بعد از آن بستهبندی توجه شود؛ یعنی این بخش مهم است و باید جزو اهداف دولت تعریف شود و تبلیغات لازم این حوزه نیز توسط رسانه ملی به انجام برسد.
پویا هنرنوین