گروه صنعتی نگار؛ کفه سنگین ترازوی مزیت های رقابتی به نفع بیگانگان

    0
    50
    گروه صنعتی نگار

    مدیرعامل گروه صنعتی نگار ضمن بیان اهداف این مجموعه از حضور در نمایشگاه چاپ، بسته بندی و فرآوری به انتقاد از حضور بیگانگان در صنعت سیلندرسازی کشور پرداخت و اظهار داشت که مزیت های رقابتی در کشور به نفع آنها درجریان است و باید مردم با خرید نکردن از آنها، تولیدکنندگان داخلی را حمایت کنند. 

    محمد اکبرزاده مدیرعامل گروه صنعتی نگار در رابطه با فعالیت‌های این مجموعه بیان داشت: گروه صنعتی نگار پیشرفته‌ترین مرکز خدمات پیش از چاپ کشور است که در زمینه ساخت سیلندرهای چاپ روتوگراور و همچنین کلیشه‌های ژلاتینی چاپ فلکسوگرافی فعالیت دارد. ما متشکل از سه شرکت نگارحک، مهر نقش نگار آذربایجان و مهر تابان ستاره ارس هستیم که به ترتیب در زمینه‌های تولید سیلندرهای چاپ روتوگراور و کلیشه‌سازی، ساخت سیلندرهای فولادی چاپ‌های روتوگراور و فلکسوگرافی و فناوری‌های نوین صنعت چاپ فعالیت داریم.

    وی در رابطه با هدف گروه صنعتی نگار از حضور در سی‌امین نمایشگاه ایران پرینت پک اظهار داشت: نمایشگاه برای ما همواره محل دیدوبازدید مشتریانمان و همین‌طور ارائه ماشین و دستگاه‌های جدید بوده است که توانستیم در IPP به این اهداف دست یابیم.

    مدیرعامل گروه صنعتی نگار: شرکت‌های خارجی در داخل کشور در بهترین شرایط فعالیت می‌کنند. آن‌ها تمام ماشین‌آلات و مواد اولیه را به‌راحتی وارد می‌کنند و از کشور خود بابت آن تسهیلات هم دریافت می‌کنند

    اکبرزاده تصریح کرد: قضاوت درباره نحوه برگزاری نمایشگاه یا آنچه ما به‌عنوان شرکت‌کنندگان از حضورمان به لحاظ مادی یا معنوی کسب می‌کنیم را باید به پس از نمایشگاه موکول کرد اما با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور می‌توانم بگویم که تا به این لحظه نحوه برگزاری نمایشگاه و تعداد بازدیدکنندگان رضایت‌بخش بوده است.

    مدیرعامل گروه صنعتی نگار اذعان داشت: نمایشگاه ایران پرینت پک جایگاه خوبی در میان صنعتگران چاپ و بسته‌بندی دارد که البته به نظرم می‌تواند ازآنچه امروز می‌بینیم بهتر شده و از جنبه‌های گوناگون تقویت شود. یکی از راه‌هایی که در این حوزه به نظر می‌رسد ادغام نمایشگاه‌های موازی با این رویداد است که می‌تواند به گستردگی و کیفیت آن کمک شایان توجهی کند.

    وی در ادامه به مشکلات صنعت سیلندرسازی اشاره کرد و گفت: ما در صنعت سیلندرسازی با شروع به کار شرکت‌های خارجی در داخل کشور مواجه هستیم. اخیراً یک شرکت سیلندرسازی از کشور چین در منطقه قزوین راه‌اندازی شده که به نظرم از این به بعد ما شرکت‌های ایرانی شرایط نابرابری را در مقابل آنان خواهیم داشت که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

    گروه صنعتی نگارمدیرعامل گروه صنعتی نگار افزود: ما در کشورمان با تحریم‌های اقتصادی روبرو هستیم و حتی ارز نیمایی برای ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه شرکت‌های تولیدی هم قطع شده است. از سوی دیگر تسهیلات بانکی هم نداریم و باید مالیات پرداخت کنیم اما در مقابل شرکت‌های خارجی در داخل کشور در بهترین شرایط فعالیت می‌کنند. آن‌ها تمام ماشین‌آلات و مواد اولیه را به‌راحتی وارد می‌کنند و از کشور خود بابت آن تسهیلات هم دریافت می‌کنند.

    اکبرزاده خاطرنشان کرد: آن‌ها از مزیت‌های رقابتی کشور ما به نفع خود استفاده می‌کنند و از امکاناتی چون کارگر و انرژی ارزان بهره می‌برند. به نظر می‌رسد کشور ازلحاظ اقتصادی در حال فروخته شدن به اجنبی‌ها است اما ما به‌عنوان ملت ایران باید یک جنبشی را در برابر این شرایط نگران‌کننده داشته باشیم چراکه اگر این روند ادامه پیدا کند کشورهای بیگانه تمام فرصت‌های تولیدی و اقتصادی ما را با در نظر گرفتن مقاصد خود در اختیار خواهند گرفت.

    بیشتر بخوانید: پویا هنرنوین؛ ضرورت توجه به حوزه صادرات و بسته بندی طبق فرموده مقام معظم رهبری

    مدیرعامل گروه صنعتی نگار درپایان بیان داشت: کمترین کار برای مقابله یا این وضعیت آن است که به‌عنوان یک ایرانی از بیگانگان خرید نکنیم. در این زمینه رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی، صنعتی، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند. اگر این اقدام امروز انجام نشود، فردا دیر خواهد بود.

    مقاله قبلیپویا هنرنوین؛ ضرورت توجه به حوزه صادرات و بسته بندی طبق فرموده مقام معظم رهبری
    مقاله بعدیادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن؛ الحاقی ارتقادهنده

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.