ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن؛ الحاقی ارتقادهنده

    0
    133
    جشنواره «ضرباهنگ چاپ» ابوالحسنی

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن را اقدامی برشمرد که در نهایت به نفع صنعت چاپ و بسته بندی کشور تمام خواهد شد. وی همچنین ضمن رد شایعاتی که حکایت از تلاش وی برای ادغام در جهت ابقا در مسند فعلی اش دارد، اظهار داشت که تنها قانون و خواسته اعضای صنف است که تعیین کننده ادامه مسیر خواهد بود.

    ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن، یک روال عادی

    احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار چاپ و نشر در رابطه با ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن، گفت: امروز با پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ و بسته بندی، چاپخانه هایی رشد می کنند که از تمام مراحل پیش از چاپ، چاپ و مراحل تکمیلی در مجموعه خود برخوردار باشند. ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران افزود: از سوی دیگر تمام کارفرمایان نیز به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه هایشان و همچنین بهبود کیفیت نهایی کار ترجیح می دهند که تمام مراحل سفارشاتشان در یک مجتمع واحد انجام بشود، از این منظر نمی توان صنوف چاپ، لیتوگرافی و صحافی را از یکدیگر جدا دانست.

    وی درباره ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن ادامه داد: با توجه به موارد فوق باید بگویم که اتحادیه های همگن باید با هم ادغام شوند در غیر اینصورت ضررش را صنف و اعضایش می بینند. آنچه مسلم است به دلیل تداخلاتی که در رسته های مختلف دو اتحادیه چاپخانه داران تهران و صنف صحاف وجود دارد، اتحادیه صحاف به راحتی می توانست به بسیاری از واحدهای چاپی اخطار تداخل صنفی بدهد و اقدام به پلمب آنها کند، چراکه تقریباً هیچ چاپخانه بزرگی نیست که برای مثال بخش صحافی یا سلفون کشی، جعبه چسبانی یا کارتن نداشته باشد چراکه همه این رسته ها مربوط به این اتحادیه می شوند.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در ادامه سخنان خود در رابطه با ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن اذعان داشت: ادغام اتحادیه ها با یکدیگر یک روال عادی و براساس نیازهای روز است، اکنون بالغ بر ۱۵ اتحادیه با یکدیگر ادغام شده اند که این موضوع همچنان ادامه دارد. ما نه اولین اتحادیه ای هستیم که چنین اتفاقی برایش می افتد و نه آخرین اتحادیه خواهیم بود؛ برای موضوع ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن نیز تلاشی نکردیم و ادغام دارد به خاطر پیشرفت صنف انجام می شود.

    ابوالحسنی افزود: برخی اتحادیه ها از چند رسته مختلف تشکیل شده اند که در جریان ادغام، بخشی از آن رسته ها می توانند به فراخور نوع فعالیتشان به اتحادیه های دیگر واگذار شوند. برای مثال درصورت ادغام اتحادیه لیتوگراف با ما، این اتحادیه باید به دو بخش تقسیم و برخی از رسته های آن به اتحادیه دیگری واگذار شود. این یک روند طبیعی است و باید اجازه بدهیم که این تغییر و تحولات مثبت به وقوع بپیوندند. در این راستا خواسته اشخاص اهمیتی ندارد بلکه همه چیز برمبنای مصلحت صنفی و جمعی است و با زمان حرکت می کند.

    وی تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم که یک سری از ارگان ها و سازمان ها در رابطه با این دست از اقدامات در اتحادیه ما دخالت کردند اما از آنجا که قانون ارجح بر نظرات و دخالت های شخصی است، هیچ کدام نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ الان هم کارها طبق روال طبیعی و قانونی پیش می روند و همه چیز به موقع و در زمان مقرر خود انجام خواهد شد.

    نایب رئیس اتاق اصناف تهران اذعان داشت: بنده و هیئت مدیره اتحادیه پیشبینی کرده بودیم که آینده چاپ به سوی بسته بندی درحال گذار است؛ به همین دلیل تابلوی اتحادیه را تبدیل به اتحادیه چاپ و بسته بندی کردیم. به دلیل اینکه بسته بندی جزو رسته اتحادیه صنف صحاف به شمار می آید هنوز نتوانسته ایم این نام را در اتاق اصناف ثبت کنیم چرا که نیازمند به اجازه این اتحادیه هستیم. طبیعی است که تا وقتی آنها یک اتحادیه مستقل هستند ما این اجازه را نخواهیم داشت. این مثالی بارز و روشن از تداخل صنفی میان این دو اتحادیه است.

    وی در ادامه اظهار داشت: برخی از دوستان معتقدند که بنده یا آقای غفاری رهبر به خاطر منافع شخصی است که اعتقاد به ادغام دو اتحادیه داریم و برای آن تلاش می کنیم، درصورتی که من پیش از حضورم در اتحادیه و جناب غفاری رهبر نیز از هشت سال پیش به دنبال این اتفاق بودیم. 

    نایب رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: این دوستان بر این باورند که ما با استناد بر قانون کسب دو سوم از آرا برای ابقا در هیئت مدیره اتحادیه، مصمم بر باقی ماندن در جایگاه خود هستیم و به همین دلیل بر ادغام اتحادیه ها پافشاری می کنیم؛ درصورتی که بنده حتی به عنوان عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف نیز با این شکل از کار مخالف هستم.

    ابوالحسنی در همین رابطه افزود: حتی اتاق اصناف تهران به صورت رسمی در این رابطه موضع گرفت و اعلام کرد که قانون نظام صنفی اشکالات زیادی دارد که باید برطرف شود و این اصلاحیه مشکلی را حل نخواهد کرد. موضوع ادغام اتحادیه ها در ماه ششم امسال مطرح شد یعنی زمانی که حتی صحبتی از این قانون و طرح آن در مجلس شورای اسلامی وجود نداشت.

    وی با اشاره به شایعات رواج یافته صنفی بیان داشت: ما نباید خصومت های شخصی را در مباحث صنفی خلط کنیم؛ اکنون چند نفر که در گذشته با یکدیگر مخالف بودند و با هیچ شرایطی گرد هم جمع نمی شدند اکنون با هم متحد شده اند که من از این بابت خوشحالم اما ناراحتم که آنها با کارهایشان نه به فرد بلکه در حال لطمه زدن به اتحادیه هستند.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران افزود: بنده در خطاب به عزیزانی که با یکدیگر دوست شده اند و اکنون تنها نگرانیشان من هستم، باید بگویم که بنده طبق قانون جمهوری اسلامی ایران در صورت تصمیم به ادامه و ابقا در سمت صنفی ام، نیازمند به اخذ دو سوم آرا در انتخابات نیستم. همان قانونی که می گوید افراد نباید بیش از دو دوره در فعالیت صنفی حضور داشته باشند، به من اجازه ادامه کار می دهد.

    ابوالحسنی در ادامه با رد سخنانی که به وعده های بر زمین مانده اتحادیه چاپخانه داران اشاره می کنند، عنوان کرد: هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران با حرکت بر مبنای قانون و پشتیبانی صنفی تا به امروز هر آنچه گفته، محقق شده است. چیزی بالاتر و با ارزش تر از پشتیبانی صنفی وجود ندارد که این نشان دهنده درستکاری هیئت مدیره فعلی اتحادیه است. از سوی دیگر تا انتخابات هنوز یک فرصت حداقل شش ماهه وجود دارد، دوستان بهتر است که عجله نکنند و در این فاصله برای به دست آوردن آرا به دنبال جمع کردن طرفدار برای خودشان باشند.

    وی افزود: نگاه ما در اتحادیه چاپخانه داران تهران همواره به موفقیت رساندن صنف و ترفیع جایگاه صنعت چاپ در میان دیگر صنایع بوده است. خوشبختانه امروز هرجا که می رویم صحبت از چاپ است و زندگی بدون چاپ در چشم بسیاری بی معنا شده است. دوستان بهتر است خودشان را اذیت نکنند چرا که زمان بهترین قاضی است؛ ان‌شاءالله که هرکس نتیجه عملکرد خودش را خواهد دید. بهتر است همه طبق قانون پیش برویم چراکه در نهایت این قانون است که حرف آخر را می زند.

    ابوالحسنی تصریح کرد: برای ما نباید اصلاً شخص و منافع شخصی مهم باشد؛ ما باید از فکر اشخاص بیرون بیاییم و هم و غم همه ما اعتبار صنعت چاپ و ارتقای جایگاه آن باشد.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران ادامه داد: هنگامی می توانیم به جایگاه و اعتبار صنعت چاپ پی ببریم که می بینیم مراسم روز ملی صنعت چاپ ما دقیقاً در روز ۱۱ شهریور ماه و با حضور بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار می شود یا حضور هر روزه مسئولان وزارت صمت در نمایشگاه ایران پرینت پک و پیگیری خواسته های صنفی چاپخانه داران پس از این رویداد را نظارت کنیم که نشان از تلاش های صورت گرفته در این عرصه است. بهتر است کوته فکری را کنار گذاشته و به دنبال خواسته هایی باشیم که به نفع تمام صنف تمام می شوند.

    ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن

    بیشتر بخوانید:

    ادغام اتحادیه صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران؛ ضرورت

    ادغام اتحادیه‌‌های چاپ؛ قانون مجلس است

    وی در رابطه با دغدغه برخی از افراد مبنی بر به عضویت درآمدن صحافان در هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران یا در کسوت ریاست آن پس از ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن گفت: هیچ بند یا تبصره قانونی مبنی بر جلوگیری از کاندید شدن این عزیزان در اتحادیه وجود ندارد. یک عزیزی فرموده بودند که ریاست سه دوره از اتحادیه چاپ قم برعهده یک صحاف بوده است. ا

    ابوالحسنی خاطرنشان کرد: باید در پاسخ به این دوست گرامی بگویم که اولاً تنها یک دوره این اتفاق افتاد، ثانیاً در دوره تولی‌گری آن فرد، اتحادیه قم در قوی ترین شکل خود فعالیت می کرد و تا حدی قدرت اتحادیه مذکور بالا رفت که ایشان نایب رئیس اتاق اصناف نیز شدند؛ بنابراین در دنیای امروز تلاش است که حرف اول را می زند، هرکس تلاشگر باشد هم خود و هم صنف و رسته ای که در آن فعالیت دارد را بالا می برد؛ ما باید همواره اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم.  ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن  

    ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن  ادغام صنف صحاف در اتحادیه چاپخانه‌دارن

    مقاله قبلیگروه صنعتی نگار؛ کفه سنگین ترازوی مزیت های رقابتی به نفع بیگانگان
    مقاله بعدیپیش ثبت نام هفتمین نمایشگاه بین‌ المللی کاغذ و مقوا ۱۴۰۳ آغاز شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.