رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه چاپخانه داران تهران پیوست

    گفت و گو با احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و نایب رئیس اتاق اصناف تهران

    0
    106
    الحاق رسته چاپ دیجیتال ابوالحسنی

    طبق هماهنگی های انجام شده از سوی هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران رسته چاپ دیجیتال روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه به صورت رسمی به این اتحادیه پیوست. در همین رابطه رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران این رسته را جزوی از اتحادیه چاپ و حق قانونی آن دانست و گفت: رسته چاپ دیجیتال به جایگاه اصلیش بازگشت.

    احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گوی خود با چاپ و نشر آنلاین درباره پیوستن رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه چاپخانه داران تهران بیان داشت: زمانی که بنده در اتحادیه لیتوگراف فعال بودم می خواستم که این رسته را به زیر مجموعه لیتوگراف الحاق کنم؛ اما آن زمان این رسته را نه به بخش لیتوگراف سپردند و نه به بخش چاپ. همان زمان من در اتحادیه لیتوگراف در رسته طراحان گرافیک مجوز می دادم.

    وی در ادامه افزود: بعد از آنکه به اتحادیه چاپخانه داران تهران آمدم تمام تلاشم را روی این مهم گذاشتم تا این رسته به حوزه چاپ سپرده شود چراکه واقعا کار اصلی آن چاپ است و از سویی با این کار بر قدرت اتحادیه نیز افزوده می شود و بدین طریق تعداد اعضای اتحادیه بالاتر می رفت. از همین رو تمام کارهای لازم برای تحقق این موضوع را انجام دادم.

     

    الحاق رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه چاپخانه داران رأی کیمیسیون نظارت بود

    وی تصریح کرد: همانطور که می دانید اتحادیه چاپخانه داران تهران در گذشته نیز در مورد الحاق رسته چاپ دیجیتال به بخش چاپ اقدام کرده و همه کارها نیز به صورت قانونی انجام شده بود. کمیسون تشخیص مصلحت، مجلس شورای اسلامی و بعد نیز وزرات صنعت، معدن و تجارت با این در خواست موافق بودند اما بنده همان زمان اختلافاتی با هئیت رئیسه اتاق اصناف داشتم و آنها بابت لج و لجبازی با من حق اتحادیه چاپ را زائل کردند. به لحاظ حقوقی نیز وقتی کمیسیون نظارت کاری انجام دهد کسی نمی تواند جلوی آن بایستد؛ مگر آنکه دوباره از طرف خود اتاق  پیگیری های مجدد انجام شود.

    ابوالحسنی در همین راستا افزود: بنده بار دیگر این موضوع را به طور جدی دنبال کردم. نامه نگاری هایی نیز انجام و بالاخره این مطلب دوباره در کمیسیون مطرح شد و همه کارها را از نو انجام دادیم، همه مصوبه ها را دوباره گفتیم و وقتی برای اجرا رفت تنها نظر کمیسیون را لازم داشتند. کمیسیون نظارت نیز رای داد که باید این رسته به اتحادیه ما واگذار شود؛ سایت رسته چاپ دیجیتال را بستند و همه پرونده ها را امروز با نظارت نماینده اتاق اصناف به اتحادیه چاپخانه داران تهران تحویل دادند. از امروز رسما این رسته زیر نظر ما اداره خواهد شد.

    وی درباره برنامه های آتی که برای این بخش در نظر دارد بیان داشت: از امروز به بعد هر کاری که اتحادیه برای رسته های خودش انجام می داد برای این عزیزان نیز انجام خواهد داد. اولین کار ما دنبال کردن مسئله معافیت بیمه برای کارگاه هایی است که پرسنلشان از پنج نفر تجاوز نمی کند؛ درصددیم مسائل مربوط به برق و غیره این عزیزان را نیز حل کنیم.

    بیشتر بخوانید: الحاق رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه چاپخانه‌داران تهران منتفی شد

    ابوالحسنی اظهار داشت: اعضای هئیت مدیره این رسته همچنان زیر نظر  اتحادیه چاپخانه داران تهران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

    وی در پایان افزود: به خانواده صنعت چاپ تبریک می گویم چرا که رسته چاپ دیجیتال به جایگاه اصلیش بازگشت.

    مقاله قبلیمجمع عمومی عادی سالانه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی برگزار شد
    مقاله بعدیتخصیص ارز ترجیحی به کاغذ؛ اقدامی مخالفِ نظرِ بخش خصوصی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.