۱۱ درس بازاریابی از فیس بوک

    0
    4
    فیس بوک

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ اگر به شما بگوییم که این مقاله در مورد شبکه اجتماعی شماره ۱ در سراسر جهان است، حتی مجبور نیستم از کلمه «فیس بوک» استفاده کنیم. این احتمال وجود دارد که شما این مقاله را از یک اشتراک فیس بوک پیدا کرده باشید. در فیلم “شبکه اجتماعی – Social network” که بر اساس فیس بوک ساخته شده است ضرب المثلی وجود دارد. ضرب المثل می گوید: «کشور جاده ندارد اما مردم در فیس بوک دارند». این نشان دهنده محبوبیت این شبکه اجتماعی است.

    راز ظهور خارق العاده فیس بوک و استراتژی که فیس بوک را حتی پس از این همه مدت به برترین شرکت آنلاین تبدیل می کند چیست؟ برای یادگیری درس های بازاریابی از فیس بوک به ادامه مطلب مراجعه کنید.

    ۱) نوآوری کنید

    اولین چیزی که فیس بوک یادآور آن است، نوآوری است. شبکه های اجتماعی حتی قبل از فیس بوک نیز حضور داشتند. Myspace و Orkut محبوب ترین ها بودند. با این حال، فیس بوک یک رابط کاربری نوآورانه جدید به ارمغان آورد که دنیای اجتماعی را طوفانی کرد. بدون شک فیس بوک یکی از بهترین رشدها را در تاریخ کسب و کار داشته است و همه اینها به دلیل رابط کاربری نوآورانه و الگوریتم های منحصر به فرد آن بود.

    ۲) روابط مهم هستند

    مارک زاکربرگ همیشه می‌گفت که فیس‌بوک را راه‌اندازی کرده است زیرا می‌خواهد همیشه در دنیای واقعی تجربه‌ای مانند دانشگاه داشته باشد. در اینجا روابط کلیدی بود. افرادی که سایرین را در زندگی واقعی می شناسند می توانند در فیس بوک با یکدیگر دوست شوند. تجربه درست مثل دانشگاه بود. شما می خواهید با دوستان، خانواده و نوع افراد خود در ارتباط باشید، زیرا فیسبوک جایی است که باید به آنجا بروید.

    فیس بوک۳) همه زیر یک سقف شعار جدید است

    فیس بوک، مانند خرده فروشان مدرن، از سیاست همه زیر یک سقف پیروی کرد. فیس‌بوک نه تنها یک شبکه اجتماعی بود، بلکه ابزاری هم داشت، توانایی اشتراک‌گذاری ویدیوها، توانایی توسعه اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی و بازاریابی کسب‌ و کارها را داشت. و در نهایت، فیس‌بوک با انجام همه این کارها جالب به نظر می‌رسید. بنابراین، شعار تماماً زیر یک سقف واقعاً برای فیس بوک کارآمد بود.

    ۴) ثابت قدم باشید

    یکی از سیاست های فیس بوک این است که سرورهای آن هرگز قطع نمی شوند. فیس بوک ۲۴×۷ و ۳۶۵ روز در سال کار می کند. به طور مشابه، تجربه کاربری و رابط کاربری در گذشته ثابت بوده است. فیس بوک به طور مداوم از مشاغل پشتیبانی می کند و شبکه خود را به طور منظم توسعه می دهد. بنابراین، اگر فرمول برنده ای دارید، آن را تغییر ندهید و به ادامه آن ادامه دهید، مگر اینکه نیاز به تغییر اساسی باشد. با فرمول برنده خود سازگار باشید.

    ۵) به موبایل بروید

    هنگامی که اندروید وارد تصویر شد، فیس بوک بلافاصله با یک برنامه شگفت انگیز همراه شد. اپلیکیشن فیس بوک و اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک در عملکرد خود بسیار خوب شناخته شده اند. و فیس بوک فهمید که اگر در تلفن های هوشمند وجود نداشته باشد، نمی تواند رقابت را پیروز شود. البته گوگل با پلتفرم اندروید خود فیسبوک را در بازار موبایل شکست می دهد. با این حال، موبایل کردن یک استراتژی بسیار هوشمندانه توسط فیس بوک بود.

    ۶) دارایی های آتی را خریداری کنید

    فیس بوک در تاریخچه خود خریدهای شگفت انگیزی دارد. دو تا از محصولات بسیار بزرگی که این شرکت خرید واتس‌اپ و اینستاگرام بود. فیس بوک خیلی زود متوجه شد که این شرکت ها بزرگ خواهند شد و این شرکت ها را خرید تا دارایی های آینده خود را بسازد و نام شماره ۱ در رسانه های آنلاین باشد. خرید دارایی های آینده هنری است که توسط فیس بوک بسط یافته است.

    فیس بوک

    ۷) از جوانی شروع کنید

    مارک زاکربرگ جوان ترین میلیاردر جهان بود و این نشان می دهد که در نسل امروز، هر چه زودتر شروع کنید، شانس بیشتری برای موفقیت دارید. به این دلیل است که وقتی جوان هستید، انرژی و اشتیاق برای ریسک‌های حساب شده دارید.

    ۸) بزرگ فکر کنید

    فیس بوک با این فرض شروع به کار کرد که یک شرکت بزرگ خواهد بود. و بر این اساس مقیاس بندی طرح شد. بهترین چیزی که از شرکت های بزرگ آنلاین یاد می گیرید این است که باید بدانید که چگونه کسب و کار خود را رشد دهید. اگر اوضاع بد شد، چاره ای جز خروج ندارید. اما اگر همه چیز خوب یا خیلی خیلی خوب پیش برود، آیا می‌توانید طبق انتظارات مشتری مقیاس فعالیت تان را افزایش دهید؟ فیس بوک بسیار سریع رشد کرد.

    ۹) بازخورد بگیرید و ایده هایی را برای توسعه اجرا کنید

    همیشه یک محصول را با این فکر شروع کنید که با دریافت بازخورد، آنرا را بهبود خواهید بخشید. فیس بوک یک جامعه توسعه دهندگان وب فوق العاده دارد که بازی ها و برنامه ها را در فیس بوک توسعه می دهند. این برند همیشه با این انجمن همگام کار کرده است و هر از چند گاهی شبکه را تغییر داده است تا طبق انتظارات توسعه دهندگان، آنرا را ارتقا دهد. بسیاری از کاربران ممکن است این را ندانند، اما میلیون ها خط کد پشت یک صفحه فیس بوک وجود دارد.

    بیشتر بخوانید: معمای مدت زمان ویدئو در اینستاگرام

    ۱۰) ایده های درآمدزایی منحصر به فرد

    فیس بوک در ابتدا با این هدف شروع کرد که هرگز تبلیغاتی نداشته باشد. با این حال، این هدف بعداً به دلیل رقابت تغییر کرد و امروزه فیس بوک تبلیغات را در دستور کار خود دارد. با این حال، در ابتدا، فیس بوک منبع درآمد منحصر به فردی داشت. و این برنامه ها و بازی هایی بودند که مردم می خواستند در فیس بوک تبلیغ کنند. Farmville را به یاد دارید؟ مردم صدها ساعت و دلارهای زیادی را صرف کردند تا امتیاز بیشتری از آن بگیرند. فیس بوک با چنین بازی ها و برنامه هایی توانست ترافیک و درآمد فوق العاده ای را ایجاد کند.

    فیس بوک

    ۱۱) از رقابت غافل نشوید / به محصول خود اطمینان داشته باشید

    فیس بوک در زمان راه اندازی رقبایی مانند Orkut و Myspace داشت. اما از چنین نام های بزرگی نهراسید. زاکربرگ می دانست که یک محصول منحصر به فرد در دست دارد که در بازار کار خواهد کرد. درس های بازاریابی از فیس بوک این است که شما باید به محصول خود اعتماد داشته باشید. از رقابت نترسید. تنها در صورتی محصول شما موفق خواهد بود که اعتماد به نفس داشته باشید.

    منبع: مارکتینگ ایران تلنت

    بازاریابی از فیس بوک

    مقاله قبلیبرگزاری میزگرد بررسی وضعیت تولید و خودکفایی کاغذ
    مقاله بعدیرکود در صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در نتیجه موازی‌ کاری دولتی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.