شرکت چای دبش از اتحادیه چای کشور اخراج شد

    0
    80
    شرکت چای دبش

    شرکت چای دبش از اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته‌بندی چای کشور اخراج شد.

    شرکت کشت و صنعت دبش با نام تجاری «چای دبش» شرکتی است که به صورت خانوادگی اداره می شود، در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۶ هزار تن چای در سال، یکی از بزرگ ترین کارخانه‌های چای سازی در قاره آسیا را داراست. این گروه تجاری علاوه بر تولید چای در ایران، در کشور‌های آفریقایی نیز اقدام به کشت و فرآوری چای می کند.

    سازمان بازرسی کل کشور در ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ اختلاس شرکت چای دبش را تایید و اعلام کرد. به ادعای سازمان بازرسی کل کشور، گروه کشت و صنعت دبش طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ برای واردات چای و ماشین آلات مبلغی برابر با سه میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون دلار ارز دریافت کرده که یک میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون دلار از این مقدار، ارز دولتی بوده است.

    به گفته خداییان واردات چای و دستگاه‌های این گروه بازرگانی، نیازمند ثبت سفارش و تاییدیه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بوده که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت گرفته، ثبت سفارش‌های شرکت چای دبش به میزان بیشتر از نیاز کشور تایید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص لازم انجام شده است؛ در حالی که برای دیگر شرکت‌های متقاضی شرایطی از جمله سابقه قبلی واردات و … ملاک عمل تایید قرار می گرفت.

    بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه با بررسی عملکرد گروه مذکور در نقل و انتقال ارز و واردات چای، سوء جریانات عدیده‌ای شناسایی شد و در نهایت سازمان بازرسی برای آن گروه تجاری به دلیل عدم رفع تعهدات ارزی پرونده تشکیل داد. پرونده دستگاه‌هایی که به این شرکت ارز تخصیص داده بود نیز به دلیل احراز برخی تخلفات در حال ارسال به دادسرای عمومی و انقلاب تهران است. هم اکنون بخشی دیگر از این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است.

    بیشتر بخوانید: نوسازی ۴۰۰ چاپخانه با ارز اختصاصی به واردات ماشین‌آلات چاپ «دبش پک»

    اخراج شرکت چای دبش اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور

    چای دبش با توجه به ماده شش اساسنامه اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور و با توجه به ماده ۴۱ بند ۱۵ این اساسنامه، موجب وارد کردن صدمات به حیثیت حرفه‌ای این اتحادیه شده و از عضویت در اتحادیه اخراج شده است. نامه مورد اشاره به سه شرکت دبش سبز گستر (اکبر رحیمی درآبادی)، شرکت آسان توان تولید (علیرضا عبدی) و فراورده‌های غذایی نیکو فراز (اکبر رحیمی درآبادی) ابلاغ شده است.

    اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور، شرکت چای دبش و شرکت‌های اقماری آن را به دلیل عملکرد نامناسب از این اتحادیه اخراج کرد.

    شرکت چای دبش

    مقاله قبلیاتحادیه چاپخانه داران تهران برگزارکننده تور تخصصی دروپا
    مقاله بعدیبرگزاری میزگرد بررسی وضعیت تولید و خودکفایی کاغذ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.