انتقاد مدیر مجموعه ایرانا از عدم حضور برندهای مطرح در نمایشگاه چاپ اصفهان
مدیر مجموعه ایرانا ضمن اشاره به حرکت چاپ افست به سوی بسته بندی از فعالیت این مجموعه در این حوزه خبر داد. وی همچنین به حضورشان در سیزدهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته اصفهان اشاره کرد.
مهندس آرش گلستانیان مدیرعامل مجموعه ایرانا است. مجموعه وی بهواسطه حضور پدربزرگش در صنعت چاپ از قدیمیترین مجموعههایی است که در حوزه چاپ فعالیت میکند؛ آنها از سال ۱۳۳۸ فعالیتشان را از اصفهان شروع کردند و هماکنون در سه حوزه طراحی و چاپ و غرفهسازی فعالیت میکنند و اخیراً نیز به بخش بستهبندی ورود پیدا کردهاند.
مدیرعامل مجموعه ایرانا در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین، اظهار داشت: صنعت چاپ افست به سمت بستهبندی حرکت میکند و اگر فعالان این حوزه در بخش بستهبندی فعالیتهای خودشان را گسترش ندهند محکوم به فنا خواهند بود از همین رو تمرکز روی این بخش برای ما در اولویت است؛ به همین دلیل غرفه امسالمان را نیز به شکل جعبه طراحی کردیم. از سمت وزارت ارشاد نیز غرفه ما را به عنوان غرفه برگزیده انتخاب کردند چراکه نوآورانه و خلاقانه طراحی شده بود.
وی در ادامه درباره چگونگی برپایی سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ، بستهبندی و صنایع وابسته اصفهان بیان داشت: تعداد بازدیدکنندگان اندک بود اما افراد متخصص بیشتری در این رویداد شرکت کرده بودند. ما تا حدود ۵۰ درصد توانستیم به اهدافمان دست پیدا کنیم. یکی از مهمترین اهداف ما از شرکت در این آوردگاه برقراری ارتباط با برندهای مطرح تولیدی در زمینه صنایع غذایی بود. قصد داشتیم نشستهای تبلیغاتی و قراردادی با این عزیزان داشته باشیم؛ اما متأسفانه برندهای بزرگ و مطرح صنایع غذایی در این رویداد حضور نداشتند.
مدیر مجموعه ایرانا اظهار داشت: همزمانی نمایشگاه صنایع غذایی با صنعت چاپ برای ما خوب بود. چراکه کار این دو حوزه به هم مربوط است؛ اما تبلیغات به آن صورت که باید قوی نبود. خیلی از افراد فعال این حوزه اطلاعی از این رویداد نداشتند.
وی بیان داشت: باید یک نمایشگاه چاپ بهصورت تخصصی برگزار کنند و این کار نیز باید با همکاری صنف و اتحادیه انجام شود که قطعاً میتواند تأثیر بهتری در عملکردهای نمایشگاه داشته باشد.
بیشتر بخوانید: مدیرعامل سالنامه سپیدان: ضرورت حضور برندهای معتبر در نمایشگاه ها
مدیر مجموعه ایرانا افزود: در این آوردگاه هیئتهای تجاری محدود حضور یافته بودند و تعاملی با این عزیزان نداشتیم. با توجه به نوع برپایی نمایشگاه امسال تصمیم مجموعه ما آن است که در سال آینده به شکل محدودتری در نمایشگاه اصفهان حضور پیدا کند؛ سال آینده در شهرهای مرزی و تهران قویتر شرکت میکنیم چراکه رویکرد ما صادراتمحور است.