مدیر مجموعه میرنگار: ما نیاز به یک فرهنگ‌ سازی نمایشگاهی داریم

    0
    63
    مجموعه میرنگار

    تاکید مدیر مجموعه میرنگار به لزوم توجه به وجه بین‌المللی نمایشگاه ها 

    مدیر مجموعه میرنگار ضمن بیان دیدگاه خود در رابطه با سیزدهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته اصفهان به لزوم تغییر دیدگاه و فرهنگ سازی به نمایشگاه های صنعت چاپ و بسته بندی اشاره کرد. 

    مجموعه میرنگار با قدمت ۲۷ ساله که کار خود را با طراحی گرافیک آغاز کرد و  در سال ۱۳۸۰ اولین دستگاه چاپ دیجیتال ورقی ایران را نصب کرد. میرنگار در حوزه لارج فرمت، طراحی و ساخت غرفه تجربه دارد و از ۱۰ سال پیش نیز تاکنون در بخش چاپ افست با دستگاه دو ورقی پنج رنگ فعالیت می‌کند.

    تحصیل مدیران میرنگار؛ برادران سمائیان، در بخش مدیریت بازرگانی باعث شد تا نگرشی جدید به صنعت و بازار چاپ پیدا کنند و صرفاً خدماتشان را به‌عنوان یک چاپچی ساده به بازار ارائه ندهند؛ بلکه کارشان با علم بازاریابی و فروش عجین شود و تلفیقی از تحصیلات آکادمیک و تجربه را با هم داشته باشد. کار مجموعه میرنگاردر حوزه دیجیتال در تیراژهای اندک است اما در بخش چاپ افست پنج رنگ که رنگ‌های فسفری و متالیک را با چهار رنگ ترکیب کرده و چاپ‌هایی باارزش افزوده‌ بصری برای مخاطبان ایجاد می‌کنند، سفارش‌ها از تیراژی بالاتر برخوردارند.

    امیررضا سمائیان، مدیر مجموعه میرنگار درباره چگونگی برپایی سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته اصفهان بیان داشت: نمایشگاه اصفهان فرازوفرودهای خاص خودش را داشته است، بنده سیزدهمین دوره حضورم را در این آوردگاه پشت سر گذارده‌ام. باید بگویم در برپایی این رویداد با مشکلات بینشی مواجه هستیم. اطلاع‌رسانی تمام و کمال انجام نمی‌شود و این امر بازار اصفهان را در حد شهرستان نگاه می‌دارد، این در حالی است که انتظار ما آن است که  نمایشگاه در حد استانی و منطقه‌ای باشد که نواحی جنوبی و دیگر شهرهای هم‌جوار را نیز پوشش بدهد.

    مدیرعامل مجموعه میرنگار افزود: دیدگاه سنتی اهالی چاپ به این صورت است که می‌خواهند در چنین آوردگاهی حتماً با دستگاه‌های چاپشان حضور پیدا کنند. ما نیاز به یک فرهنگ‌سازی نمایشگاهی داریم، باید پوشش خبری تصویری از آوردگاه‌های دبی یا نمایشگاه ترکیه داشته باشیم تا این فرهنگ‌سازی صورت بپذیرد. مجله‌هایی مانند چاپ و نشر می‌توانند در این زمینه کار کند یعنی مقاله‌هایی که در مجله کار می‌شود منهای بحث تبلیغات، موضوعات مربوط به نمایشگاه‌ها را به شکل کاربردی و تخصصی کار کند.

    مدیر مجموعه میرنگار تصریح کرد: آوردگاه‌های مختلف را نقد و بررسی کند تا عزیزان شرکت‌کننده متوجه شوند که حتماً الزام آوردن ماشین‌آلات را ندارند. KBA، رولند و هایدلبرگ تنها در نمایشگاه دوسلدورف ماشین‌آلاتشان را به نمایش می‌گذارند؛ اما در نمایشگاه‌های ترکیه خدمات و تکنیک‌های چاپ را ارائه می‌دهند. در این آوردگاه تنها یک چاپخانه افست حضور داشت که آن هم ما هستیم.

    وی در ادامه افزود: نمایشگاه مانند یک مراسم مهمانی است که شما از هفته‌ها قبل تدارک می‌بینید تا چند ساعت مهمانان شما بیایند و اگر شما این زحمت را بکشید و مهمانانتان کنسل کنند صد درصد مکدر می‌شوید. این در مورد ما هم صدق می‌کند. عدم حضور برندهای مطرح برای ما ناراحت‌کننده بود.

    مدیر مجموعه میرنگار در ادامه اظهار داشت: این رویداد نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است، با این روندی که در آوردگاه حاکم است من گمان می‌کنم چندکلمه‌ای اشتباه شده، چراکه ما حضور بخش بین‌الملل را مشاهده نکردیم، باید می‌نوشتند نمایشگاه شهرستان اصفهان، که البته بخشی از این مهم به دلیل بحث تحریم‌ها است. ارتباط‌گیری برگزارکننده هم مؤثر است، تکاپوی واحد بین‌الملل نمایشگاه‌ها هم خیلی می‌تواند مؤثر باشد. در این سیزده سال حضورم در این آوردگاه بنده به‌عنوان شرکت‌کننده حضوری از بخش بین‌المللی ندیده‌ام.

    بیشتر بخوانید: مدیر مجموعه ‌ایرانا: صنعت چاپ افست به سمت بسته‌بندی حرکت می‌کند

    وی در پایان افزود: آوردگاهی مانند این رویداد مهم باید به‌گونه‌ای برگزار شود که مشاغل مرتبط در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، برای مثال مجموعه‌ای مانند میرنگار در کنار چادر ایرانسل قرار داده ‌شده است که این مطلب اصلاً شایسته نیست. مسائلی ازاین‌دست باعث به وجود آمدن نارضایتی شرکت‌کنندگان می‌شود و ممکن است باعث شود سال دیگر از حضور در آوردگاه خودداری کنند. 

    مقاله قبلیکمک شهرداری به ساماندهی بساط‌گستران کتاب
    مقاله بعدیاختتامیه بیست‌ و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.