چاپ سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی در کشور

    گفت و گو با علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

    0
    39
    عنوان کتاب درسی

    معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سالی ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی در کشور چاپ می شود که برای مهر امسال تاکنون ۵۰ میلیون جلد از کتاب ها چاپ شده است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع دانش آموزان نخبه استان هرمزگان اظهار داشت: در کشور ۱۶ میلیون نفر دانش آموز داریم و سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتب درسی برای تحصیل چاپ می شود که متوسط چاپ روزانه ۴۰۰هزار جلد کتاب برآورد می شود.

    وی افزود: معمولا در اواخر شهریور ماه یا ابتدای مهر هر سال سفارش چاپ داده می شود و امسال تاکنون بیش از ۵۰ میلیون جلد کتاب برای سال آینده چاپ شده است.

    به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، ۹۹۰عنوان کتاب سالیانه برای موضوعات مختلف در این معاونت چاپ می شود.

    لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از چالش های نظام آموزشی کشور چاپ کتاب به صورت متمرکز است. با این توضیح که برای دانش آموزان سراسر کشور یک محتوی و یک فرم کتاب چاپ می شود و این امر نازل بر توانمندی و تامین نیاز دانش اموزان در جغرافیای متفاوت ایران نیست.

    وی بیان کرد:  البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به غیر از کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم و محتوای چند رسانه ای را تولید می کند اما  آنچه که بصورت برجسته در مدارس به‌عنوان برنامه ریزی درسی و محتوی آموزشی شناخته می شود کتب درسی است و متاسفانه فرهنگ آموزش و پرورش ما کتاب درسی محور است این یعنی انعطاف پذیری در برنامه های ما حاکم نیست و معلمان، دانش آموزان و خانواده ها برخی اوقات به درستی متوجه هدف از آموزش نیستند.

    بیشتر بخوانید: خودکفائی در تولید کاغذ کتاب درسی بدون همت آموزش و پرورش میسر نبود

    در این دیدار دانش آموزان نخبه در مورد کمبود کتاب های کنکور و منابع خاص، هزینه های سنگین تامین کتاب در استان سخنانی را مطرح کردند.

    جلد کتاب درسی

    مقاله قبلینوسانات بازار ارز و گرانی کاغذ
    مقاله بعدیبازگشت قیمت دلار به کانال قبلی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.