کتاب قدرت داستانگویی در کسبوکار نوشته کیندرا هال با ترجمه نرگس قاسمی توسط انتشارات آریاناقلم به چاپ رسیده است.
میگویند برای داشتن کسبوکار موفق باید از قدرت داستانگویی استفاده کنید. اما چطور میتوان این قدرت را بهکار گرفت؟ کتاب «کتاب قدرت داستانگویی در کسبوکار»، با عنوان اصلی Stories That Stick: How Storytelling Can Captivate Customers, Influence Audiences, and Transform Your Business، کتابی است که، ضمن توضیح نقش مؤثر داستانگویی در رونق و موفقیت کسبوکار، به ما میآموزد که برای جلب مشتری و داشتن کسبوکاری موفق چه داستانی تعریف کنیم و آن را چهجور تعریف کنیم که جذاب و تأثیرگذار باشد.
کتاب «کتاب قدرت داستانگویی در کسبوکار» از مهارتی سخن میگوید که امروزه هر بازاریابی، برای جلب مشتری و تبدیل کردن او به هوادارِ یک محصول و یک شرکت، باید به آن مجهز باشد و هر کارآفرین و مدیر تجاری، برای پیشی گرفتن از رقبای خود در عرصۀ تجارت و کسبوکار، باید بتواند آن را بهکار گیرد.
کیندرا هال در کتاب «کتاب قدرت داستانگویی در کسبوکار» از نیرویی سخن میگوید که میتواند مدیر یک شرکت و صاحب یک کسبوکار را به یک رهبر، کارمند و بازاریاب یک شرکت را به مبلغ کسبوکار و مشتری را به هوادار بدل کند و بازاریابی و کسبوکار را از این رو به آن رو کند. هال در این کتاب بر آن است که فوتوفن داستانگویی برای داشتن کسبوکاری موفق را به صاحبان کسبوکار و آنها که میخواهند به این عرصه وارد شوند یاد دهد.
متن اصلی کتاب «کتاب قدرت داستانگویی در کسبوکار» اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.
داستان گفتن و شنیدن از ویژگیهای انسانهاست و برندهای داستانگو، اگر از این ابزار بهدرستی استفاده کنند، میتوانند از سطح عرضهکننده محصول یا خدمت فراتر بروند و وارد تعامل احساسی با مشتریان و جامعه شوند؛ چیزی که خواسته و آرزوی بسیاری از برندهاست.
داستان میتواند توجه شنونده را جلب کند و او را به دنیای خود ببرد. هرچه مخاطب بیشتر درگیر داستان شود، احتمال اینکه بیشتر تحتتاثیر قرار بگیرد و دیدگاههای مطرحشده در داستان را بپذیرد بیشتر است و نهایتاً وقتی مخاطبی از دنیای داستان بیرون میآید، تغییر کرده است. نه فقط برای یک یا دو دقیقه، بلکه این تأثیرات ماندگارند.
چگونگی استفاده از قدرت داستانگویی در کسبوکارها
کتاب «قدرت داستانگویی در کسبوکار» هم دقیقاً دست روی همین موضوع گذاشته است و توضیح میدهد که چرا داستانگویی قدرت تغییر نحوه اندیشیدن، احساس کردن و رفتار کردن افراد در کسبوکار را دارد و چگونه میتوانید خودتان از این قدرت استفاده کنید.
نویسنده این کتاب میگوید: داستانگویی همان چیزی است که مشتریان را به هواداران، کارکنان را به مبلغان کسبوکار و مدیران را به رهبران تبدیل میکند. ماهیت و اثر بازاریابی را تغییر میدهد و میتواند نگاه ما به خودمان را تغییر دهد. اینکه این تغییر چطور رخ میدهد و چطور میتوانید با مهار قدرت داستانگویی آن را ایجاد کنید موضوع این کتاب است.
بیشتر بخوانید: استفاده از داستان ها در دنیای بازاریابی و برندینگ
کتاب «قدرت داستانگویی در کسبوکار» به افراد کمک میکند تا داستانهای کسبوکارشان -یعنی داستان ارزش، داستان بنیانگذار، داستان هدف و داستان مشتری- را پیدا کنند. مطالعه این کتاب را میتوان به تمام افرادی پیشنهاد کرد که قصد دارند پیامهای مختلفی مثل بیانیه مأموریت، متن سخنرانی، کمپین تبلیغاتی، ارتباطات درونسازمانی یا محتوای بلا گ را از رسانههای گوناگون به مخاطب خود منتقل کنند.