تقارن دهمین سالگرد تاسیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی با ضیافت ماه خدا

    0
    128
    انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی

    میزبانی انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی از تجار در ماه رمضان

    ضیافت افطار انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی همزمان با دهمین سالگرد تاسیس این انجمن شب گذشته (سه شنبه ۲۲ اسفندماه) همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مدیران دولتی، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های همگن و همچنین فعالان صنفی در هتل استقلال تهران برگزار شد.

     

    حمایت بخش بازرگانی از تولیدکنندگان 

    انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیبه گزارش چاپ و نشر آنلاین، حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی در ابتدای ضیافت افطار همچنین دهمین سالگرد تاسیس این انجمن اظهار داشت: ضیافت افطار امشب مصادف با دهمین سالگرد تاسیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی شده است. این انجمن علی رغم سن و قدمت کم برای چندمین سال متوالی جزو پنج انجمن برتر در رتبه بندی اتاق بازرگانی ایران در بین بیش از ۲۰۰ انجمن قرار گرفته است که این جز با حمایت شما عزیزان امکان پذیر نبود.  

    وی ادامه داد: از شما دوستان تشکر می کنم؛ چراکه شما ثابت کرده اید بدون چند نرخی بودن ارز، بدون رانت و بدون هیچ تبعیضی می توان بازار کشور را تنظیم کرد و نیاز به چند نرخی بودن ارز وجود ندارد. البته این مطلب بدون حمایت وزارت صمت و به ویژه شخص آقای برادران امکان پذیر نبود. در سالی که گذشت شما دوستان توانستید یکی از بهترین و منظم ترین بازارها در کشور که مربوط به صنف خودمان و همانا تامین نیاز سلولزی کشور بود را بدون هیچ نوع کمبود داشته باشید.

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی اظهار داشت: در سالی که گذشت ما سعی کردیم حداکثر همکاری را با زنجیره سلولزی کشور داشته باشیم و نظر ما این بود ضمن درنظر گرفتن بخش بازرگانی از تولیدکنندگان نیز حمایت کنیم. باتوجه به دستوراتی که از طریق وزارت بازرگانی به ما داده می شود، با کمک بازوهای توانای اعضای انجمن موفق شدیم که بازار سلولزی کشور را تنظیم کنیم و همچنین با مشورتی که از دوستانمان در بخش تولید کشور گرفتیم و با کمک اتحادیه ها و تشکل های تولیدی خصوصا انجمن تولیدکنندگان کاغذ، اتحادیه چاپخانه داران و بخش های دیگر مانند اتحادیه ناشران توانستیم سال خوبی را طی کنیم.

    میرباقری اذعان داشت: شما ثابت کردید که در کشور نیازی به دخالت ارگان ها و سازمان های امنیتی کشور وجود ندارد. مردم ما در همه عرصه ها فهیم هستند و همیشه در کنار دولت بوده اند، خصوصا در سال گذشته با درایت وزارت صمت و همکاری شما این مسئله ثابت شد که با اعتماد به بخش خصوصی می توانیم بسیاری از مشکلات را بدون اینکه تبعیضی قائل شویم و بدون اینکه کارهایی که جز فساد و رانت برای کشور نداشته است، حل کنیم.

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی بیان داشت: خیلی از دوستان نگران سال آینده هستند. بسیاری از موضوعات مانند تخصیص ارز و مشکلات فعلی به وزارت صمت مربوط نمی شود بلکه به بانک مرکزی بازمی گردد. بانک مرکزی شبیه واتیکان است در شهر رم؛ یعنی یک دژ بسیار محکم و مقاومی است که نمی شود به راحتی واردش شد و مسائل را برایشان بازگو کرد اما خوشبختانه با حمایت اتاق بازرگانی ایران و تهران و دفتر سلولزی وزارت صمت توانستیم بسیاری از مشکلات را در سال گذشته حل کنیم.

    وی ادامه داد: ما با دفتر سلولزی و وزارت صمت توافق کردیم که در صورت تامین مواد مورد نیاز کارخانجات کشور ما هم از آنها حمایت می کنیم که تا این لحظه این حمایت ها انجام شد و ما نیز در جاهایی که لازم بوده است از حمایت های اتاق بازرگانی ایران و تهران استفاده کردیم. امیدواریم این همکاری در سال جدید تداوم داشته باشد و با رویکردی که دولت نسبت به شما و بخش سلولزی کشور دارد شاهد اتفاقات بهتری باشیم به دلیل اینکه شما توانستید با سربلندی و بدون هیچ دغدغه ای نیاز کشور را در این حوزه تامین کنید.

    میرباقری تصریح کرد: سال گذشته در تامین بسیاری از کالاها علی رغم اینکه ارزهای متفاوتی هم گرفته بودند، مشکل وجود داشت اما با این وجود هیچ کدامشان همانند بخش بازرگانان سلولزی کشور پاسخگو نبودند. خدا را شکر می کنم هیچ کدام از ارگان ها نتوانستند این ایراد را از ما بگیرند. 

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی توضیح داد: با وجود اینکه اولین و بزرگترین مصرف کننده مواد سلولزی و کاغذ دولت است، باید با خواهش و تمنا از آنها بخواهیم که اجازه واردات مواد مورد نیازشان را به ما بدهند. انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی 

    وی افزود: خوشحالم که بگویم بازرگانان ما الان بدون هیچ گونه کمک مالی از دولت و در بسیاری از مواقع با بیش از صد در صد سرمایه خود مواد سلولزی را وارد کشور می کنند؛ با این وجود در برخی مواقع مورد بی مهری برخی ارگان ها قرار می گیرند. ما امیدواریم وزارت صمت و بازرگانی حمایت های لازم را بکنند تا بتوانیم به عنوان بازویی توانا در کنار بخش تولید کشور باشیم.

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی با بیان اینکه جا دارد از تمامی دست اندرکاران خصوصا اتحادیه های وابسته، اتحادیه چاپخانه داران، اتحادیه صنف صحاف، تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، کارتن و ورق تشکر کنم، اظهار داشت: این عزیزان هم نظر مشورتی به ما دادند و هم به جهت تعاملی که با ما داشتند از واردات کالاهایی که در کشور تولید می شد خودداری کردند که این در راستای حمایت از تولید در کشور بود.

    وی خاطرنشان کرد: این نگرش همواره بود که واردات خوب نیست اما ما توانستیم ثابت کنیم که واردات به جا نیاز بخش تولید ما است. ما باید قبول کنیم که بسیاری از کارخانجات تولیدی خودشان نخستین واردکنندگان هستند و بدون واردات نمی توانند به حیات خود ادامه بدهند. اینکه فقط از تولید سخن گفته شود درست نیست چراکه تولید نیاز به مواد اولیه دارد. امیدواریم با همدلی بتوانیم به دولتمردان ثابت کنیم که بدون کمک مردم هیچ کاری نمی توان انجام داد. 

     

    اعتماد به بخش خصوصی؛ مهمترین اقدام وزارت صمت

    انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیدر ادامه دکتر مهدی برادران خلخالی معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان داشت: امسال یک تجربه بسیار خوب و موفقی در حوزه کاغذ و مواد سلولزی رقم خورد. در دهمین سالگرد تاسیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی باید از این تجربه قدر دانی کرد. اعتماد به بخش خصوصی تنها کاری بود که ما کردیم و باقی آن زحمت فعالان این حوزه بود.  

    وی ادامه داد: من در حضور معاون اول رئیس جمهور اشاره کردم از زمانی که انجمن به صورت داوطلبانه خواستار حذف ارز ترجیحی شد، نه تنها قیمت ها افزایش نیافت بلکه کاهش هم پیدا کرد. این نشان می دهد ایجاد ارتباط با بخش خصوصی با سابقه و توانمند با نگاه های بلند مدت برخلاف افرادی که دنبال انحصار، نگاه کوتاه مدت و سوداگری هستند اتفاقات بسیار خوبی را می تواند رقم بزند.

    بیشتر بخوانید: صنعت بزرگ سلولزی کشور بر خوان الهی

    دکتر برادران خاطرنشان کرد: مفاسدی در حوزه واردات کاغذ در سال گذشته صورت گرفت که امسال با حذف این ارز و اعتماد به این جمع در حوزه تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات، مدارس و صنعت بسیار موفق عمل شد. امیدوارم در سال جدید نواقصی اگر بوده حذف شود و به مرور به سمت بازارهای واردات توام با صادرات حرکت کنیم تا در مجموع کارها به تراز مثبت برسد. 

     

    تقدیر از فعالان حوزه کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی

    انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیدر پایان این نشست انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی از دکتر مونا ابروفراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی چاپ و نوشت افزار وزارت صمت، دکتر موسوی عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دکتر علیقلی حسنی اعظمی عضو هیئت مدیره ا انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و مواد سلولزی و مدیرعامل شرکت تعاونی اعضای انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق ایران تقدیر به عمل آمد.

    در ادامه نیز دکتر ابوالفضل روغنی گلپایگانی ریاست هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، احمد ابوالحسنی نائب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، محسن کشاورز ریاست اتاق اصناف شهر ری و رئیس اتحادیه انبارداران شهر ری، حداد عادل ریاست هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق ایران، حمید نیکدل ریاست اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا و  کاپیتان راسخ مدیر امور بازاریابی آسیا شرکت حافظ دریای آریا تجلیل شدند.  

     

    گزارش تصویری از ضیافت افطاری انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی 

    انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیانجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیانجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیانجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیانجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزیانجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فرآورده های سلولزی

    مقاله قبلیبازدید از سازمان چاپ و انتشارات واژه‌پرداز اندیشه توسط رئیس ستاد کانون‌های مساجد
    مقاله بعدی۲۷ اسفند؛ مهلت ثبت‌نام ناشران در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.