یادداشت عیدانه امیر شهلائی‌مقدم،‌ بازرس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران

    0
    54
    یادداشت عیدانه امیر شهلائی‌مقدم،‌ بازرس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران

    یادداشت عیدانه امیر شهلائی‌مقدم،‌ بازرس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران: تقارن بهار طبیعت و ماه قرآن را به‌تمامی فعالان و بزرگان صنعت چاپ تبریک عرض می‌کنم. سال ۱۴۰۲ برای صنعت چاپ سالی پر از فراز و نشیب بود. ما مشکلات بزرگی در زمینه تأمین مواد اولیه و تهیه قطعات ماشین‌آلات صنعت چاپ داشتیم. معضلاتی نیز در زمینه ثبت سفارش و تخصیص ارز برای همکاران و فعالان صنعت چاپ به وجود آمد؛ به چاپخانه‌دارانی که توانستند با همه این مشکلات چراغ مجموعه‌های چاپی‌شان را روشن نگاه دارند و به فرهنگ و صنعت کشور یاری رسانند، خدا قوت می‌گویم.

    به نظر بنده، سال ۱۴۰۳ سال خاصی برای اصناف، به‌خصوص چاپخانه‌داران خواهد بود. دولت محترم در راستای ایجاد شفافیت، یکسری سامانه برای مشاغل مختلف تهیه‌کرده، برای صنعت چاپ نیز چنین سامانه‌هایی ایجاد شده است و به‌این‌ترتیب می‌شود گفت که سال ۱۴۰۳ سال گذار از این موارد خواهد بود. من به‌تمامی هم‌صنفی‌هایم هشدار می‌دهم که مدیریت مالی‌شان را جدی بگیرند چراکه برحسب قوانین جدید، کوچک‌ترین خطایی با جریمه‌های سنگین مالیاتی مواجه خواهد شد. خلاصه که از این دوره گذار، باید با دقت عبور کرد.

    بیشتر بخوانید: بازرس اتحادیه چاپخانه داران: باید از انشقاق جلوگیری شود

     در کشور ما هرکسی که وارد صنف و شغلی می‌شود با دو سازمان، خیلی جدی و مستقیم سروکار خواهد داشت؛ سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی. این دو سازمان در سالی که گذشت مشکلات بسیاری برای هم‌صنفی‌های ما ایجاد کردند.

    در سال آینده نیز تخمین زده می‌شود که این مشکلات بیشتر خواهد شد. آنجایی که قانون به شکل صریح و شفاف مشخص کرده است قطعاً جزو مواردی است که همگی به آن تمکین داریم و سعی می‌کنیم درصد خطا را در آن به حداقل برسانیم که مشکلی ایجاد نشود؛ اما آنجایی که این دو سازمان و یا هر ارگان دولتی دیگری بخواهد خارج از چارچوب‌های جاری قانون برای فعالان صنعت چاپ مشکل ایجاد کند، این عزیزان بدانند که تنها نخواهند بود و مطمئن باشند که اتحادیه به‌عنوان یک تشکل صنفی از آن‌ها حمایت کرده، در کنارشان خواهد بود و در هر مرجعی برای این عزتمندان شریف، احقاق حق خواهد کرد.

    یادداشت عیدانه امیر شهلائی‌مقدم،‌ بازرس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران

    مقاله قبلییادداشت عیدانه حسین احمدی؛ مدیرعامل صنایع چاپ مادرول
    مقاله بعدییادداشت عیدانه محمود ذوالفقاری؛ مدیرعامل هلدینگ خجسته

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.