یادداشت عیدانه علی مغانی؛ رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی

    0
    69
    یادداشت عیدانه علی مغانی؛ رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی

    یادداشت عیدانه علی مغانی؛ رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی: سال گذشته تورم و بالا بودن قیمت ارز مشکلات زیادی را برای صنعت چاپ ایجاد کرد. عدم ثبات قیمت‌ها در بازار همه را درگیر کرد و اجازه فعالیت درست را نداد؛ اما ما همچنان امیدوار هستیم. اکنون انتخابات مجلس را پیش رو داریم و امیدواریم نمایندگان جدید کارهای مثبتی انجام دهند و جلوی تورم را بگیرند.

    در راستای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اتحادیه صنعت چاپ استان خراسان رضوی بیانه‌ای را خطاب به کاندیداها تهیه کرده است. ما همه با هم با حضوری پرشور در انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و به اصلح‌ها رأی می‌دهیم. انتظار ما از نمایندگان مردم مهار تورم و ایجاد همدلی در میان مردم است. امیدواریم منتخبان ملت با مشورت بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند. انتظار ما آن است تا نمایندگان مردم به‌جای جناح‌گرایی و مصلحت‌گرایی، توانمندی و شجاعت را موردنظر قرار دهند.

    همان‌طور که می‌دانید هرکدام از نمایندگان مجلس در یک رشته تخصص دارند و برای آنکه قوانین و مقررات کامل و جامعی را تصویب کنند باید با بدنه خصوصی کشور مشورت کرده و نظر آن‌ها را در تصمیمات خود پیاده کنند. ما از نمایندگان ملت مصرانه می‌خواهیم قوانین دست‌وپاگیری را که در مورد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی تصویب کرده‌اند، لغو کنند. متقاضی ایجاد واحد صنعتی شهرک‌های صنعتی قبل از احداث ساختمان باید خود را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کنند و سازمان تأمین اجتماعی قبل از ایجاد ساختمان مبالغ سنگینی به‌قرار متری ۳۵۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کنند؛ ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که برای لغو این قوانین اقدام کنند.

    در دفترچه‌های قرارداد شرکت‌های صنعتی ایران، ماده‌ای را تحت عنوان ماده ۵ قرار داده‌اند که در این ماده به‌صراحت اعلام شده چنانچه واحد تولیدی در عرض یک سال نتواند ساختمان را تکمیل کند باید مستحدثاتی که روی زمین ایجاد کرده به نحو مقتضی جمع کرده و زمین را تحویل شرکت‌ شهرک‌ها دهد. سؤال ما اینجاست که چر باید ساختمان را تخریب کنند! مثلاً یک کارشناسی انجام دهند و هزینه‌های انجام شده را روی قیمت زمین به متقاضی بعدی پیشنهاد دهند.

    آخرین مطلب آنکه ما از نمایندگان ملت انتظار داریم در جهت انتقال ماشین‌آلات صنعت چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صمت اقدامات عاجلی صورت دهند. این خواسته‌های ما از نمایندگان جدید در صورت انتخاب شدن است.

    یادداشت عیدانه علی مغانی؛ رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی

    بیشتر بخوانید: نتایج انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی اعلام شد

    وی در پایان افزود: امیدواریم در سال جدید همه همکاران سال پرباری داشته باشند و دولتمردان تورم را مهار کنند و کارگران بتوانند با حقوقی که دریافت می‌کنند زندگی آرامی را پشت سر بگذارند.

    یادداشت عیدانه علی مغانی؛ رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی

    مقاله قبلییادداشت عیدانه علیقلی حسنی‌اعظمی؛ رئیس هیئت‌مدیره شرکت تعاونی صنایع کارتن و ورق کشور
    مقاله بعدییادداشت عیدانه حسین احمدی؛ مدیرعامل صنایع چاپ مادرول

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.