یادداشت عیدانه آرمن گاوافیان؛ مدیرعامل شرکت دوستان شیمی آسیاب

    0
    46
    یادداشت عیدانه آرمن گاوافیان؛ مدیرعامل شرکت دوستان شیمی آسیاب

    یادداشت عیدانه آرمن گاوافیان؛ مدیرعامل شرکت دوستان شیمی آسیاب: سال ۱۴۰۲ آن شور و شوق هرساله را برای فعالان اقتصادی نداشت، درست است که خریدها بر اساس نیاز نبود و بسیاری نیز مازاد بر نیازشان خرید می‌کردند و در انبار نگاه می‌داشتند تا مشمول افزایش قیمت نشوند اما باز هم سفارش‌هایی که ما در سال‌های قبل داشتیم، خیلی بیشتر بود. دوستان شیمی در آخر سال تخفیف ویژه‌ای داشت.

    امسال به‌خصوص در شش ماه دوم بازار خواب بود و تمام اصناف هم از این مشکل رنج می‌برند؛ صنعت چاپ نیز مانند بقیه اصناف دارد با رکود دست‌وپنجه نرم می‌کند. می‌توانم بگویم در این ۲۰ سال کاری، امسال جزو سخت‌ترین سال‌ها بوده است.

    در کنار تمام معضلات اصناف باید با مشکلات مالیاتی که دولت برایشان تدارک دیده است نیز دست‌وپنجه نرم کنند. این مسائل باعث افزایش قیمت کاذب خواهد شد. مالیات‌هایی که دولت بر تجار، بازرگانان و اصناف تحمیل کرده است باید به هر طریق تأمین شود و این باعث افزایش ناگهانی و شدید قیمت کالاها و خدمات خواهد شد. با این توصیفات نمی‌توان چندان به سال ۱۴۰۳ خوش‌بین باشیم و سال آینده نیز سال سخت‌تری خواهد بود. اگر نتوانند جلوی رشد قیمت ارز را بگیرند، با دریافت مالیات‌ها با گرانی‌های زیادی روبرو خواهیم بود که همین مهم سبب کاهش سفارش کالاها خواهد شد.

    با وجود همه این مسائل ما سعی می‌کنیم تا آنجا که ممکن است با مشتریانمان با انصاف رفتار کنیم. ما در برابر افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها تا به اینجا مقاومت کرده‌ایم و با مشتریانمان کنار آمده‌ایم، هرچند ما قطره هستیم در این دریای طوفانی اما سعی داریم به نفع مشتری و مصرف‌کننده‌‌مان کار کنیم.

    یادداشت عیدانه آرمن گاوافیان؛ مدیرعامل شرکت دوستان شیمی آسیاب

    بیشتر بخوانید: دوستان شیمی آسیاب؛ به رسم انصاف

    با وجود همه مشکلات موجود سال جدید را به تمام اعضا صنف چاپ تبریک عرض می‌کنم، هرچند که خیلی آرمان‌گرایانه است اما امید دارم که همگی بتوانیم در سال جدید از طوفان‌های اقتصادی موجود جان سالم به در ببریم و در جهت بهبود حال اقتصاد کشور گام برداریم.

    یادداشت عیدانه آرمن گاوافیان؛ مدیرعامل شرکت دوستان شیمی آسیاب

    مقاله قبلییادداشت عیدانه محسن کریمی؛ مدیر فنی و تحقیق و توسعه قالب‌سازی ابتکار
    مقاله بعدینقش و تاثیر آرم در تبلیغات بازرگانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.