مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار: لجاجت نهادهای دولتی و غیردولتی ویران‌ کننده است

    0
    53
    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار گفت: وزارت ارشاد؛ وزارت صمت و اتحادیه سه نهاد دولتی و غیردولتی هستند که اگر با هم متحد نباشند هیچ اتفاق خوبی برای صنعت چاپ نمی‌افتد. ما شاهد جنگ درون‌ سازمانی صنف خودمان هستیم و این به شکل وحشتناکی ویران‌ کننده است.

    مهدی کاظمی مهیاری مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین درباره وضعیت صنعت چاپ در سال جدید بیان داشت: متأسفانه ما طی سه سال گذشته پسرفت‌ های زیادی داشتیم. در سال گذشته طی نشستی با هیئت‌ مدیره به این نتیجه رسیدیم که توانسته‌ ایم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته باشیم که بنده این سود را ۶۵ درصد عنوان کردم چراکه ما ۵۵ درصد تورم منفی داشتیم. این ماجرا شبیه آن است که ما روی تردمیل می‌ دویم، دویدن و نرسیدن، روزبه‌روز هر چه می‌ گذرد بدتر می‌ شود.

    وی در ادامه اظهار داشت: ما در مجموعه‌مان نگاه نمی‌ کنیم به آنکه دولت چه میزان برای حقوق کارگران افزایش مقرر می‌ کند و همواره بیشتر از آنچه اعلام می‌ کنند حقوق‌ ها را افزایش می‌ دهیم چراکه ازنظر بنده حقوق‌ های کارگری بسیار کم است. در این خصوص ما به توانمندی‌های نیرویمان نگاه می‌ کنیم؛ اما در حال حاضر و تا اینجای کار هنوز نتوانسته‌ ایم افزایش حقوقی اعمال کنیم چراکه نتوانسته‌ ایم افزایش قیمت داشته باشیم.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار ادامه داد: متاسفانه بازار کشش ندارد و در عین حال که ما مجبور به افزایش حقوق هستیم؛ بالاجبار مواد اولیه را با قیمت بالاتری می خریم و در مقابل آن نمی‌ توانیم افزایش قیمت داشته باشیم؛ چراکه در این صورت بازار ما را پس خواهد زد. اقتصاد ما نه‌ تنها فلج شده است بلکه تلفات بالایی نیز داریم. با این‌ همه در عین ناامیدی برایمان امید هست.

    کاظمی افزود: در صنف ما اگر چاپخانه‌ ها و فعالان اقتصادی صنعت چاپ از اتفاقات گذشته درس نگیرند محکوم‌ به فنا خواهند بود، زمانی که واحدهای کوچک‌ تر حذف می‌ شوند راه برای دیگر فعالان باز می‌ شود یا به عبارتی دیگر حذف واحدها به معنی رقیب کمتر است و به این ترتیب کار برای مجموعه‌ های دیگر بیشتر می‌ شود اما باید توجه داشت که این به معنای پیشرفت مجموعه‌ های باقی‌مانده نیست؛ چراکه دیر یا زود این چرخه به آن‌ها هم خواهد رسید.

    وی افزود: ما جزو مجموعه‌ هایی هستیم که کار مجموعه‌ های غایب به ما خواهد رسید؛ اما اگر این زنجیره و چرخه تصحیح نشود کشتی اقتصاد کشور، نه‌تنها در صنعت چاپ بلکه در سایر صنایع نیز، مانند کشتی تایتانیک غرق شده و به اعماق اقیانوس خواهد رفت.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار اظهار داشت: زمانی که جنگ می‌ شود باید انبارهای شما پر باشند و آنچه را دارید مدیریت کنید تا بتوانید زنده بمانید؛ مانند این موضوع در صنعت چاپ هم رخ می‌دهد. همکاران و دوستان اگر بتوانند در تهیه مواد مصرفی خریدهایشان را مدیریت کنند و تا آنجا که امکان دارد آن‌ها را به‌صورت مستقیم از تأمین‌کننده اصلی تهیه کنند به‌این‌ترتیب سود به دلال نخواهند داد و خریدهایشان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار: اگر چاپخانه‌ ها و فعالان اقتصادی صنعت چاپ از اتفاقات گذشته درس نگیرند محکوم‌ به فنا خواهند بود

    وی ادامه داد: هم‌اکنون که با شما صحبت می‌ کنم دلار به مرز ۶۴ هزار تومان رسیده و اثراتش را بر کالاهای وارداتی مانند گوشی‌ های همراه و کالاهای لوکس گذاشته اما هنوز وارد صنف ما نشده است. دوستانی که واردتشان را خودشان انجام نمی‌دهند مجبور می‌شوند به دلالان سود بدهند.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار ادامه داد: برای مثال کاغذی را که باید کیلویی ۵۵ هزارتومان برایشان تمام شود را ۷۵ هزار تومان می‌ خرند. این در حالی است که اگر شما علمش را داشته باشید می‌ توانید خودتان کار واردات را انجام دهید و همان ۵۵ هزار تومان را پرداخت کنید. نود درصد همکاران ما به شکل سنتی کار می‌کنند. مغازه‌ ای کار کردن در سال ۱۴۰۳ قطعاً از بین خواهد رفت چرا که خیلی راحت می‌ شود به شکل اینترنتی خریدها را انجام داد اما به‌شرط آنکه علمش را پیدا کنید.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار

    بیشتر بخوانید: چاپ مهیار؛ بال‌های اوج‌آشنا

    کاظمی بیان داشت: وزارت ارشاد به شکل قانونی متولی صنعت چاپ است، از سوی دیگر صمت هم می‌ تواند این تولی‌ گری را بر عهده بگیرد، اتحادیه نیز وجود دارد تا زمانی که این سه نهاد دولتی و غیردولتی با هم متحد نباشند هیچ اتفاق خوبی نمی‌افتد. در حال حاضر اتحادیه و صمت با هم هستند و ارشاد به گونه‌ای مقابل وزارت صمت و اتحادیه است، این در نهایت به بدنه صنعت چاپ ضرر وارد می‌کند.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار در انتها گفت: اتحاد و از خودگذشتگی باعث می‌ شود اتفاقات خوب رخ دهد، تا زمانی که این لجبازی باشد هیچ گروهی به اهدافش نمی‌ رسد. این دو دسته‌ ای که خدمتتان عرض کردم هرکدام حواریون خود را دارند. ما شاهد جنگ درون‌سازمانی صنف خودمان هستیم و این به شکل وحشتناکی ویران‌کننده است. این سه ارگان باید به‌گونه‌ای با هم به تفاهم برسند، بچه‌بازی‌های و لجبازی‌ها را باید کنار گذاشت.

    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار

    مقاله قبلیهمه چیز درباره سررسیدهای تبلیغاتی
    مقاله بعدیحمایت نمایندگان مجلس از مطالبات کارگران شرکت کاغذ پارس

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.