۱۰ نکته مهم برای بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها

گردآوری و ترجمه: محمود سمیعی

0
47
قالب های بسته بندی بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها

بسته‌بندی مورد استفاده در سراسر زنجیره تأمین و مدیریت آن، نقش مهمی در بهینه‌سازی عملکرد شما ایفا می‌کند. بسته‌بندی قابل‌استفاده مجدد را نمی‌توان به‌تنهایی در نظر گرفت و باید در چارچوب کل سیستم زنجیره تأمین ارزیابی شود. در ادامه با ۱۰ نکته مهم برای بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها آشنا می‌شوید.

نکته اول: بسته‌بندی را برای تعامل کاربر ارزیابی کنید. راه‌حل‌های بسته‌بندی قابل‌استفاده مجدد همیشه مناسب نیستند. قبل از اجرای یک برنامه قابل‌استفاده مجدد، اطمینان حاصل کنید که بسته‌بندی شما به‌خوبی با هرکسی که در طول سفر زنجیره تأمین با آن روبرو می‌شود، ارتباط برقرار می‌کند. برای مثال، اگر بسته‌بندی قابل‌استفاده مجدد خود را برای تأمین‌کنندگان ارسال می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها با ارسال مجدد آن موافقت می‌کنند. به‌طور مشابه، اگر رانندگان لیفتراک اغلب با بسته‌بندی شما کار می‌کنند، باید این کار را به‌درستی انجام دهند تا آسیب کمتر شود.

نکته دوم: با یک متخصص کار کنید. یک شریک تخصصی بسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا بازده را به حداکثر برسانید و بسته‌بندی را بهینه کنید. برخی از تأمین‌کنندگان ممکن است به شما بگویند که فرآیند تولید آن‌ها هزینه‌های شما را به حداقل می‌رساند. در حالی که ممکن است در بسته‌بندی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید مزایای طولانی‌مدت تبدیل به موارد قابل‌استفاده مجدد را در طول زمان از دست بدهید. یک متخصص می‌تواند به شناسایی بهترین بسته‌بندی برای کاهش هزینه‌ها در سایر زمینه‌ها و یافتن فرصت‌هایی برای افزایش بهره‌وری کمک کند.

نکته سوم: طراحی برای اتوماسیون. مطمئن شوید که بسته‌بندی شما با سیستم‌های خودکار شما مطابقت دارد. به‌روز کردن بسته‌بندی خود در سیستم‌های خودکار شما می‌تواند پرهزینه‌تر و وقت‌گیرتر باشد. هنگامی که قبل از اجرای یک سیستم خودکار انتخاب می‌شود، بسته‌بندی شما می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که هزینه‌های راه‌اندازی کلی سیستم شما را کاهش دهد. بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها

بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ هانکته چهارم: بهینه‌سازی برای لجستیک. ملاحظات فضا یک عامل مهم در انتخاب بسته‌بندی است. چگونه مطمئن می‌شوید که تعداد واحدهای هر بار کامیون را به حداکثر می‌رسانید؟ آیا برای صرفه‌جویی در فضا به راه‌حلی نیاز دارید که قابل‌رؤیت باشد؟ آیا محصولات تودرتو یا جمع شونده به کاهش هزینه‌های رفت‌وبرگشت کمک خواهند کرد؟ راه‌حل‌های بسته‌بندی خاص به شما این امکان را می‌دهند که تراکم بسته را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که هزینه حمل‌ونقل هر قطعه را به حداقل می‌رسانید.

نکته پنجم: به جریان‌های مواد نوآورانه نگاه کنید. گنجاندن محتوای بازیافتی در بسته‌بندی پلاستیکی قابل‌استفاده مجدد خود را کاوش کنید تا اهداف پایداری زنجیره تأمین را برآورده کنید. به‌عنوان مثال، برخی از تأمین‌کنندگان بسته‌بندی می‌توانند منابع مختلف محتوای بازیافتی را در راه‌حل‌های بسته‌بندی برگشت‌پذیر بگنجانند. اگر شرکت شما محصولات پلاستیکی را بسازد که ضایعات آن باقی‌مانده است، برخی از ارائه‌دهندگان بسته‌بندی آن مواد را در بسته‌بندی‌های قابل‌استفاده مجدد برای زنجیره تأمین شما وارد می‌کنند. برخی از شرکت‌ها زباله‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف اقیانوس‌ها را نیز بازیابی و به استفاده مجدد می‌رسانند.

نکته ششم: بسته‌بندی را برای سود طولانی‌مدت مدیریت کنید. با همکاری با یک ارائه‌دهنده بسته‌بندی که به ارزیابی سیستم شما برای مزایای بیشتر ادامه می‌دهد، بازده را به حداکثر برسانید. آن‌ها می‌توانند خدمات یا بهترین شیوه‌ها را در مورد نحوه ردیابی بسته‌بندی شما ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که سیستم مقدار مناسب بسته‌بندی را در مکان مناسب و در زمان مناسب ارائه می‌دهد.

نکته هفتم: با روندهای جدید تکامل پیدا کنید. آخرین نفری نباشید که قبول می‌کنید. در نظر بگیرید که بسته‌بندی شما چگونه از روندهایی مانند اتوماسیون، تجارت الکترونیک و پایداری پشتیبانی می‌کند. هنگام اتخاذ فناوری‌های جدید، بسته‌بندی بهینه را برای آن سیستم انتخاب کنید. بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها

بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ هابیشتر بخوانید: چاپ برچسب و نقش آن در صنعت بسته بندی

نکته هشتم: نیازهای بسته‌بندی متنوع را برطرف کنید. کار با ارائه‌دهنده‌ای که راه‌حل‌های بسته‌بندی متنوعی را ارائه می‌دهد، از پالت‌های استاندارد و بسته‌بندی‌ها گرفته تا گزینه‌های سفارشی، می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای هر نقطه در زنجیره تأمین به شما ارائه دهد.

نکته نهم: یک نقطه پاسخگویی داشته باشید. از یک تأمین‌کننده استفاده کنید تا نه‌تنها بسته‌بندی و نحوه سرویس‌دهی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید، بلکه زمان خود را نیز مدیریت کنید. به‌عنوان مثال، استفاده از یک تأمین‌کننده تضمین می‌کند که تمام اجزای بسته‌بندی شما سازگار هستند.

نکته دهم: برای سازگاری زمان بگذارید. هنگام اجرای یک برنامه بسته‌بندی جدید، باید یک دوره مدیریت تغییر رخ دهد. از آنجایی که بسته‌بندی جدید رفتارها و فرآیندهای جدیدی را نیز معرفی می‌کند، اغلب برای مدیریت مؤثر تغییر و اطمینان از برنامه کارکنان خود را آموزش دهید.

بهبود بخشی وضعیت بسته‌ بندی‌ ها

مقاله قبلیچافست و فراز و فرودها
مقاله بعدیزمان ثبت ‌نام برای انتخابات اتحادیه چاپخانه‌ داران و صحافان تهران مشخص شد

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.