نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش دهم: اپسون)

0
44
اپسون

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی اپسون (Epson) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

سیکو اپسون یک شرکت فناوری ژاپنی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چاپگر در جهان و اطلاعات و تجهیزات مرتبط با تصویربرداری است. مقر شرکت سیکو اپسون در ناگانوی ژاپن قرار دارد.

ریشه‌های سیکو اپسون به شرکتی به نام Daiwa Kogyo، برمی‌گردد که در ماه مه ۱۹۴۲ توسط Hisao Yamazaki، صاحب ساعت‌فروشی محلی و کارمند سابق K. Hattori، در سووا ناگانو ژاپن تأسیس شد. دایوا کوگیو با سرمایه‌گذاری خانواده هاتوری (مؤسس گروه سیکو) حمایت شد و به‌عنوان تولیدکننده قطعات ساعت برای Daini Seikosha (در حال حاضر Seiko Instruments) شروع به کار کرد. این شرکت در یک انبار میسو بازسازی شده با مساحت ۲۳۰ مترمربع با ۲۲ کارمند شروع به کار کرد.

اپسوندر سال ۱۹۴۳، Daini Seikosha کارخانه‌ای در Suwa برای تولید ساعت‌های سیکو با دایوا کوگیو تأسیس کرد. در سال ۱۹۵۹، کارخانه Suwa Daini Seikosha تقسیم شد و در دایوا کوگیو ادغام شد تا Suwa Seikosha پیش‌زمینه شرکت Seiko Epson Corporation را تشکیل دهد. این شرکت بسیاری از فناوری‌های مربوط به ساعت را توسعه داد؛ به‌ویژه اولین تایمر کوارتز قابل‌حمل جهان (Seiko QC-951) را در سال ۱۹۶۳، اولین ساعت کوارتز جهان (Seiko Quartz Astron 35SQ) را در سال ۱۹۶۹، اولین ساعت کوارتز تولیدکننده برق خودکار (Seiko Auto-Quartz) را در سال ۱۹۸۸ توسعه داد.

تجارت ساعت ریشه فناوری‌های با دقت بالا و میکرو مکاترونیک این شرکت است و هنوز هم یکی از تجارت‌های بزرگ سیکو اپسون امروزه است، اگرچه بیش از چند درصد از کل درآمد را به خود اختصاص نمی‌دهد. ساعت‌های ساخته شده توسط این شرکت از طریق شرکت ساعت سیکو، یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ سیکو به فروش می‌رسد. برند ساعت Orient Watch/Orient Star از سال ۲۰۰۹ متعلق به اپسون است (در سال ۲۰۱۷ به‌طور کامل در شرکت ادغام شد).

اپسون

در سال ۱۹۶۱، Suwa Seikosha شرکتی به نام Shinshu Seiki Co را به‌عنوان یک شرکت تابعه برای تأمین قطعات دقیق ساعت‌های سیکو تأسیس کرد. هنگامی‌که گروه سیکو به‌عنوان نگهدار رسمی زمان برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ در توکیو انتخاب شد، یک تایمر چاپ برای زمان‌بندی رویدادها موردنیاز بود و شینشو سیکی شروع به توسعه یک چاپگر الکترونیکی کرد.

در سپتامبر ۱۹۶۸، Shinshu Seiki اولین مینی چاپگر جهان را به نام EP-101 راه‌اندازی کرد که به‌سرعت در بسیاری از ماشین‌حساب‌ها گنجانده شد. در ژوئن ۱۹۷۵، نام اپسون برای نسل بعدی چاپگرها بر اساس EP-101 که برای عموم منتشر شد، ابداع شد. در آوریل همان سال شرکت اپسون آمریکا برای فروش چاپگرهای شرکت Shinshu Seiki تأسیس شد.

اپسون

در ژوئن ۱۹۷۸، چاپگر ماتریس نقطه‌ای هشتاد ستونی TX-80 (TP-80) به بازار عرضه شد و عمدتاً به‌عنوان یک چاپگر سیستمی برای کامپیوتر Commodore PET مورداستفاده قرار گرفت. پس از دو سال توسعه بیشتر، یک مدل بهبود یافته MX-80 (MP-80) در اکتبر ۱۹۸۰ راه‌اندازی شد. پس از مدت کوتاهی این مدل در تبلیغات شرکت به‌عنوان پرفروش‌ترین چاپگر در ایالات‌متحده معرفی شد.

در ژوئیه ۱۹۸۲، Shinshu Seiki رسماً خود را Epson Corporation نامید و اولین رایانه دستی جهان، HX-20 (HC-20) را راه‌اندازی کرد و در می ۱۹۸۳ اولین تلویزیون LCD رنگی قابل‌حمل جهان توسط این شرکت ارائه شد. در نوامبر ۱۹۸۵، Suwa Seikosha Co., Ltd و Epson Corporation ادغام شدند و Seiko Epson Corporation را تشکیل دادند.

اپسون

این شرکت فناوری جوهرافشان Micro Piezo را توسعه داد که از یک کریستال پیزوالکتریک در هر نازل استفاده می‌کرد و جوهر چاپ را گرم نمی‌کرد در حالی که جوهر را روی صفحه می‌پاشید، و کارتریج جوهرافشان Epson MJ-500 (چاپگر Epson Stylus 800) را در مارس ۱۹۹۳ ارائه داد. اندکی پس‌ازآن در سال ۱۹۹۴، اپسون اولین چاپگر جوهرافشان رنگی با وضوح‌بالا (۷۲۰×۷۲۰ dpi به‌عنوان وضوح‌بالا در نظر گرفته شد)، Epson Stylus Color (P860A) را با استفاده از فناوری هد Micro Piezo عرضه کرد. مدل‌های جدیدتر سری Stylus از جوهر ویژه DURABrite اپسون استفاده می‌کرد.

در سال ۱۹۹۴ اپسون شروع به برون‌سپاری نمایندگی‌های فروش برای کمک به فروش محصولات خود در فروشگاه‌های خرده‌فروشی در ایالات‌متحده کرد. در همان سال، آن‌ها برنامه فروش Epson Weekend Warrior را آغاز کردند. هدف از این برنامه کمک به بهبود فروش، بهبود دانش نمایندگان خرده‌فروشی از محصولات اپسون و رسیدگی به خدمات مشتریان اپسون در محیط خرده‌فروشی بود.

اپسون

در ژوئن ۲۰۰۳، این شرکت پس از فهرست شدن آن‌ها در بخش اول بورس اوراق بهادار توکیو، عمومی شد. از سال ۲۰۱۷، این شرکت جزو شاخص میانگین سهام Nikkei است. اگرچه هلدینگ سیکو و اعضای کلیدی خانواده هاتوری هنوز حدود ۱۰ درصد از سهام باقی‌مانده سیکو اپسون را در اختیار دارند، این شرکت کاملاً مستقل از هلدینگ سیکو مدیریت و اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی مرکب ‌های چاپ جوهر افشان

اپسون

در سپتامبر ۲۰۱۲، اپسون چاپگری به نام Epson Expression Premium XP-800 Small-in-One را معرفی کرد که قابلیت چاپ بی‌سیم را داشت. علاوه بر این، نام Expression از مدل‌های مختلفی از اسکنرها پیروی می‌کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۵، اپسون یک چاپگر به نام Epson ET-4550 را معرفی کرد که به‌جای کارتریج‌های چاپ، کاربر را قادر می‌ساخت تا جوهر را در مخازن جوهرهای جداگانه از بطری‌های جوهر بریزد. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۲، سهم بازار جهانی اپسون در فروش چاپگرها، دستگاه‌های کپی و دستگاه‌های چندکاره به ۱۵.۲ درصد رسید.

اپسون

مقاله قبلیبازدید رئیس جمهور از کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران
مقاله بعدیبهره‌ برداری از کارخانه تولید کاغذ بابل با حضور وزیر صنعت

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.