دستیابی به برند سبز برای حفظ محیط زیست

    0
    3
    محیط زیست برندینگ سازگار با محیط زیست

    محیط زیست در طول دو دهه اخیر بدل به مسئله ای بی نهایت مهم برای افکار عمومی و حتی دولت ها شده است. به طوری که خیلی از دولت ها جلوی فعالیت کارخانه های تولیدکننده آلودگی بیش از اندازه را می گیرند.

    در این میان حساسیت مردم نسبت به خرید از برندهای سبز (حامی محیط زیست) معادلات را برای کسب و کارها حسابی عوض کرده است. حالا دوره‎ای است که هر برند علاوه بر قیمت و کیفیت محصول باید نشان دهد تولیداتش کاملا سبز هستند. بنابراین منحنی سنتی موفقیت یک برند دستخوش تغییرات اساسی شده است.

    برخی از کارآفرینان فکر می کنند توجه به محیط زیست در طول سال های پیش رو کاهش پیدا خواهد کرد. تجربه دوران کرونا نشان داد که حتی در سخت ترین شرایط دنیا نیز باز هم مردم برندهای سبز را بیشتر دوست دارند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای تعامل با مخاطب تان باید سراغ مسیرهایی با محوریت آسیب کمتر به محیط زیست بروید.

    در حالی که بسیاری از برندها سعی می کنند دوستدار طبیعت به نظر برسند، هنوز هم اشتباهاتی را مرتکب می شوند که هویت شان را حسابی زیر سوال می برد. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات در راستای تعامل آسیب کسب و کارها به محیط زیست را به اتفاق شما بررسی کنیم. این امر به شما برای شناسایی نکات کمتر مورد توجه در زمینه آسیب به محیط زیست کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این راستا را به اتفاق هم مرور کنیم.

    محیط زیست

    بی توجه به اهمیت توسعه پایدار

    توسعه پایدار مفهومی است که در طول سال های اخیر بارها و بارها از زبان افراد مختلف به گوش رسیده است. این در حالی است که بسیاری از اوقات حتی کارآفرینان درک درستی از این مفهوم نیز ندارند. درست به همین خاطر ما در این بخش روی همین نکته دست گذاشته ایم.

    وقتی درباره توسعه پایدار حرف می زنیم، در واقع تاکید بر روی تداوم این روند است. به طوری که نسل های مختلف فرصت استفاده از مواهب آن را داشته باشند. اگر شما به فکر نسل های بعد نباشید، روند استفاده از منابع طبیعی بدون توجه به آینده فعالیت تان خواهد بود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز چنین جهت گیری را مردود می دانیم.

    امروزه بسیاری از کسب و کارها بدون اینکه روح شان هم خبر داشته باشد، در مسیر هدر دادن منابع طبیعی گام برمی دارند. خب اینکه شما در نهایت حاشیه سودی برای خودتان دارید، اصلا دلیل نمی شود منابع را هدر ندهید. در عوض وقتی طوری دست به تولید محصولات می‎زنید که دیگر فرصتی برای نسل های بعد باقی نمی ماند، خواه ناخواه در چرخه برندهای مضر قرار می گیرید.محیط زیست

    این روزها مشتریان استقبال بسیار بهتری از برندهایی که در فرآیند توسعه پایدار هستند، نشان می دهند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تجربه ای بسیار بهتر در زمینه تعامل با مخاطب تان داشته باشید. خب برندها بدون حمایت مشتریان شان حتی یک دقیقه هم در بازار دوام نخواهند آورد. درست به همین خاطر شما باید روند فعالیت تان در این راستا را بهبود بخشید.

    استفاده صرف از سوختی های فسیلی

    سوخت های فسیلی در تاریخ بشر نقش بی نهایت مهمی داشته اند. تحولات پی‎ در پی فناوری و همچنین بهبود زندگی انسان ها در طول بیش از یک قرن اخیر در ارتباط با چنین سوخت هایی معنا پیدا می کند. با این حال قرار نیست انسان ها تا ابد از همین یک نوع سوخت استفاده کنند.

    راستش را بخواهید، سوخت های فسیلی آلودگی بی نهایت زیادی تولید می کنند. به همین خاطر شما نمی توانید صرفا روی این نوع سوخت حساب باز کنید. در عوض بهتر است کمی هم که شده به دنبال جایگزینه ای کاربردی باشید.

    یکی از گزینه های جذاب که در طول چند دهه اخیر به عنوان یک سوخت پاک مورد توجه قرار گرفته، برق است. خب این نوع انرژی تجدیدپذیر با توجه به اختراع شیوه های کم هزینه برای تولیدش حسابی محبوبیت دارد. به همین خاطر کسب و کارهایی که به سوی استفاده از این نوع سوخت جهت گیری می کنند، همیشه وضعیت بهتری در بازار دارند.

    اگر شما هنوز هم خط تولیدی مبتنی بر سوخت های فسیلی دارید، دیر یا زود مورد حمله شدید مشتریان قرار خواهید گرفت. این در حالی است که برندهای بزرگ دنیا دهه هاست از سوخت های فسیلی عبور کرده اند. درست به همین خاطر محبوبیت شان در بازار به این سادگی ها خدشه دار نمی شود. اگر شما هم دوست دارید در دنیای کسب و کار فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا کنید، بد نیست از همین امروز دست به کار شوید. این امر به شما فرصت بی نهایت خوبی برای تعامل با مخاطب تان خواهد داد. خب اینطوری ادعاهای تان درباره حفاظت از محیط زیست بی نهایت باورپذیرتر خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: بررسی روش‌ های اقناع مشتری برای خرید محصولات و خدمات یک شرکت

    ادعای الکی حفاظت از محیط زیست

    تب برندهای سبز در طول سال های اخیر حسابی داغ بوده است. این امر موجب شده تا بسیاری از کسب و کارها بدون اینکه اقدامی خاصی برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند، خودشان را در دسته اخیر جای دهند. خب این درست همان وقتی است که مشکلات یکی پس از دیگری سر و کله شان پیدا می شود. وقتی شما هنوز اقدامات لازم برای تبدیل شدن به یک برند حرفه ای را انجام نداده اید، نمی توانید ادعاهای عجیب در این رابطه داشته باشید.

    این امر فقط کار شما را بی نهایت سخت تر خواهد کرد. یک ایده بهتر در این میان تلاش برای کسب استانداردهای لازم برای تبدیل شدن به یک برند سبز است. خب مشتریان این روزها باهوش تر از این حرف ها هستند که به سادگی گول برندها را بخورند. بنابراین اگر ادعاهای یک برند بی پشتوانه باشد، خیلی زود دستش رو خواهد شد. آن وقت دیگر هیچ فرصتی برای ادامه فعالیت در بازار برای برند موردنظر باقی نمی ماند.

    یک ایده خوب برای تبدیل شدن به برند سبز توجه به مسئله بازیافت است. شما لازم نیست حتما در خط تولیدتان از مواد اولیه بازیافتی استفاده کنید. در عوض به نکته ای مثل تفکیک زباله ها در دفتر کار توجه نشان دهید. این گام کوچک شاید برای شما خیلی ساده به نظر برسد، اما در بلندمدت توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

    خیلی وقت ها فرآیند شناخت مشتریان از یک برند سبز براساس گام های کوچک صورت می گیرد بنابراین شما لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا دنبال استراتژی های بزرگ باشید. در عوض همین که کارتان را بر مدار ایده های ساده دنبال کنید، کافی خواهد بود. بعد از اینکه کمی کارتان جلو رفت، می توانید به ساده ترین شکل ممکن دنبال تعامل با مخاطب بر مدار گام های بزرگ تر باشید.

    یادتان باشد، دروغ‎ها در دنیای دیجیتال امروز خیلی سریع تر از هر زمان دیگری لو می رود بنابراین اگر فکر کرده اید با ادعاهای توخالی فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان دارید، سخت در اشتباهید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای تعامل با مخاطب بر مدار روراستی است. حتی اگر در برخی از زمینه ها هنوز تبدیل به یک برند سازگار با محیط زیست نشده اید، بد نیست دست کم وعده های دقیقی درباره زمان تغییر رویکردتان بدهید. به علاوه، اگر با مشتریان درباره دلایل رویکردتان به طور درست صحبت کنید، دیگر هیچ نگرانی از این خاطر نخواهید داشت.

    کسب و کارهای بسیار زیادی در دنیای امروز در مسیر صدمه به محیط زیست گام برمی دارند. در این میان برخی از اشتباهات اثرات منفی بی نهایت زیادی بر روی سرنوشت یک برند دارد. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از این اثرات را به اتفاق شما مرور کنیم. حالا شما نه تنها اشتباهات مهم در این مسیر را بلد هستید، بلکه راه و رسم پرهیز از آنها را نیز یاد گرفته اید. از اینجا به بعد همه چیز به سعی و تلاش خودتان بستگی خواهد داشت. پس همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

    من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اشتباهات اساسی که برندها را در تضاد با حفاظت از محیط زیست قرار می دهد، کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

    مقاله قبلیسازمان ملی استاندارد برای ارائه گواهی در حوزه چاپ و نشر اعلام آمادگی کرد
    مقاله بعدیدوره آموزشی اپراتوری ماشین آلات چاپ افست اسپید مستر برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.