اولین نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ برگزار شد

    0
    119
    نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ

    اولین نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران و با حضور اعضای این شورا و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، در ابتدای نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران بیان داشت: هیئت مدیره دوره کنونی اتحادیه چاپخانه داران تهران از بدو ورود تصمیم گرفت که روز ملی صنعت چاپ را بدون فاصله در روز ۱۱ شهریورماه که به اسم این صنعت نامگذاری شده است، برگزار کند که خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

    وی ادامه داد: خوشحالم که اعلام کنم این جشنواره امروز تبدیل به یک برند شده است به شکلی که در دوره های اول ما در تلاش جذب اسپانسر بودیم اما حالا این اسپانسرها هستند که برای سرمایه گذاری در جشنواره اعلام آمادگی می کنند. تا به امروز نیز شش مجموعه پیشنهاد اسپانسر شدن در این رویداد را به شورای سیاست گذاری اعلام کرده اند.

    ابوالحسنی اذعان داشت: یکی از مهمترین اهداف شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ برای جشنواره یازدهم، تفاوت در برگزاری در مقایسه با سال های گذشته است که به این منظور با آغوش باز پذیرای پیشنهادات و انتقادات افراد متخصص و خبره در صنعت چاپ هستیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در ادامه سخنان خود در نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، از تدوین نظام نامه شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ خبر داد و در این رابطه گفت: شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ و همچنین ستاد اجرایی جشنواره برمبنای این نظام نامه انتخاب شده اند و در آینده ای نزدیک نیز اعضای کمیسیون مشخص خواهند شد. ما در برنامه های مختلف از افراد متفاوت دعوت می کنیم. امیدوارم که نتیجه این اقدامات برگزاری جشنواره ای در خور این صنعت معظم باشد.

    ابوالحسنی خاطرنشان کرد: امسال تمام تشکل های چاپ در شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ حضور خواهند داشت. همچنین این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود چراکه تفکر ما این است که در حوزه چاپ باید در سطح ملی فکر و عمل کرد.

    نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپجشنواره ای برای همدلی و همزبانی

    اسکندر خمسه پور از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، گفت: خوشحالم که جشنواره ملی روز صنعت چاپ برای چهارمین سال متوالی به صورتی شایسته درحال برگزاری است. امیدوارم که این رویداد هرسال باشکوه تر از سال گذشته برگزار شود چراکه این جشنواره می تواند موجب همدلی و همزبانی اعضای صنف چاپ شود. در پایان از منتقدان و همه افرادی که پیشنهادی در راستای بهبود کیفیت برگزاری جشنواره دارند، خواهشمندم که ما را از نظراتشان بهره مند سازند. شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ

     

    شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، پذیرای انتقادات و پیشنهادات

    در ادامه نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ میریونس جعفری عضو دیگر شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، اظهار داشت: امیدوارم هرسال بتوانیم جشن به یادماندنی روز ۱۱ شهریورماه را در موعد مقرر و با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنیم. از تمام افراد صاحب نظر دعوت می کنم چنانچه شاهد مشکلاتی در ادوار گذشته جشنواره بوده اند یا اینکه پیشنهادی برای برگزاری بهتر جشنواره دارند آنها را به ما منتقل کرده تا ما بتوانیم با نظرات سازنده این عزیزان شاهد جشنی پررونق و با کیفیت باشیم.

    وی ادامه داد: همچنین اتحادیه چاپخانه داران پذیرای نظرات و مشکلات صنف چاپ از جمله مالیات، بیمه، دارایی و غیره است تا بتواند به قدر توان خود برای حلشان تلاش کند. جشن واقعی زمانی است که این صنف مشکلی نداشته باشد.

     

    جشنواره ای متفاوت

    رضا منصوری دبیر جشنواره روز ملی صنعت چاپ در ادامه نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ بیان داشت: سه دوره گذشته این جشنواره با مدیریت هیئت مدیره کنونی اتحادیه برگزار شد و فرصتی پیش آمد تا با گرامیداشت این ایام تاثیر بسزای این صنعت در اقتصاد، سیاست و فرهنگ برای همگان مشخص شود. نتیجه خوب این برنامه که در جشنواره های گذشته ارائه شد، اشتیاق افراد از حوزه های مختلف نسبت به صنعت چاپ بود.  

    وی ادامه داد: طبق دستور ریاست محترم اتحادیه، در شورای سیاست گذاری بازنگری شد که نتیجه آن بررسی ابعاد مختلف سازماندهی، اجرا، سیاست گذاری و نظارت در سه دوره گذشته بود که ماحصل آن شکل گیری نظام نامه و تشکیل شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی جشنواره روز ملی صنعت چاپ بود. خوشبختانه به خاطر نوآوری ها، ابتکارات و تلاش های خوبی که در این دوره هیئت مدیره اتحادیه انجام گرفت، نتایج خوبی به دست آمد. 

    منصوری بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه ها، طرح معرفی چهره شاخص و تاثیرگذار در حوزه های مختلف بود که خوشبختانه با استفاده از اصول درست انتخاب برترین ها در سطح جهانی و معیارهای درستی که در این حوزه به کار گرفته شد و همچنین رهنمود بزرگان این عرصه این طرح به مرحله اجرا رسید.

    دبیر جشنواره روز ملی صنعت چاپ در ادامه سخنان خود در نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ تصریح کرد: ما در سال گذشته شاهد بودیم که برای اولین بار بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر از این جشنواره استقبال کردند. طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال با برنامه های متفاوتی که در نظر گرفته ایم، پیش بینی ما این است که شاهد جشنواره متفاوت تری باشیم. شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ

    نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپصنف چاپ، میزبان جشنواره

    در ادامه نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ علی طارمی از اعضای شورای سیاست گذاری ضمن تقدیر از بانیان برگزاری روز ملی صنعت چاپ، اظهار داشت: ویژگی مهم جشنواره ملی صنعت چاپ که امسال چهارمین دوره است که از سوی اتحادیه کنونی چاپخانه داران برگزار می شود، در این است که در ادوار گذشته اهالی چاپ مصرف کننده و صرفا مهمان بودند اما اکنون صنف چاپ میزبان هستند که این به معنای دستیابی به یک هویت مستقل است.

    وی ادامه داد: تدوین نظام نامه شورای سیاست گذاری صنعت چاپ قطعا ناشی از تلاش ما در سه سال گذشته و آزمون و خطاهایی است که داشته ایم. یعنی جشنواره هرسال با بررسی اشکالات و با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسی موفق به تکامل شده است. بنابراین به ثمر رساندن یک کار اصولی و در شأن صنعت چاپ جز با ایجاد یک سازمان و تشکیلات منظم امکان پذیر نخواهد بود.

    طارمی اذعان داشت: پس از گذشت سه سال و در آستانه برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی روز صنعت چاپ امروز موفق شدیم به گونه ای این جشنواره را تثبیت کنیم که همه اعضای صنف برای یاری رساندن به ما پیش قدم شده اند که این یک دستاورد مهم به شمار می آید. صرف نظر از نیروهایی که در روز جشن به ما می پیوندند، اکنون ۴۰ نفر از مدیران چاپخانه ها، اهالی مطبوعات، طراحان و … در برگزاری هرچه بهتر جشن به ما کمک می کنند.  شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ

    نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپمروری بر بخشی از نظام نامه

    به منظور محتوا بخشی روز ملی صنعت چاپ (۱۱ شهریور) و همچنین بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری این صنعت بزرگ در برگزاری هرچه باشکوهتر و بدون عیب و نقص این مراسم، شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی جشنواره چاپ با اهداف، سیاست ها، ساختار و شرح وظایف تشکیل شد.

    بر این اساس محتوا بخشی به جشنواره روز ملی صنعت چاپ (۱۱شهریور)، شناسایی امکانات و ظرفیت های گوناگون این صنعت و هدایت و جهت دهی آنها در برگزاری این مراسم، بازبینی سیاست ها و مسیر طی شده خانواده چاپ و نقد و بازاندیشی آن به منظور بازآفرینی و رشد و بالندگی بهتر، معرفی و آشنایی ذینفعان صنعت چاپ از جمله صنعتگران، تولیدکنندگان، بازرگانان و تجار و بالاخره عموم مردم به جایگاه این صنعت، شناساندن جایگاه و ظرفیت واقعی صنعت چاپ به مسئولان، متولیان صنعتی و فرهنگی، برنامه ریزان و قانون گذاران و ایجاد حساست در آنها تا قانون گذاری، تدوین سیاست ها و برنامه ریزی کلان، صنعت چاپ مغفول نماند و ایجاد حس بویایی و سرزندگی و شادابی در بدنه فعال این صنعت، اعم از مدیران و کارکنان عملیاتی و ستادی از اهدافی است که در این نظام نامه ذکر شده است.

    بخش دیگر این نظام نامه مربوط به سیاست های دنبال شده توسط شورای سیاست گذاری مربوط می شود که شامل بهره گیری از ظرفیت های همه ارکان و ارگان های مرتبط با این صنعت اعم از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت، تشکل های صنفی خانواده چاپ و رشته های وابسته به منظور دستیابی به اهداف یاد شده؛ پرهیز از هرگونه انحصارطلبی، تک روی و هرآنچه وفاق و همبستگی و یکپارچگی اهالی چاپ را متزلزل می کند، برگزاری جشن جشنواره روز ملی صنعت چاپ در روز یازدهم شهریور، گسترش فرهنگ همدلی، همکاری و مشارکت در همه ارکان و اجزای فعالان حوزه چاپ و بسته بندی و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان، تامین کنندگان مواد اولیه، پدیدآورندگان و فعالان حوزه چاپ و بسته بندی برپایه ارزیابی درست و عادلانه می شود.

    بخش دیگر این نظام نامه مربوط به معرفی ساختار و تشکیلات ارکان مختلف آن می شود. در ابتدای چارت تشکیلات شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی جشنواره روز ملی صنعت چاپ قرار دارد و پس از آن نقش ستاد اجرایی پررنگ می شود که این بخش به زیرمجموعه های دبیرخانه، روابط عمومی، دبیر بزرگداشت، خزانه داری و حامیان مالی تقسیم بندی می شود. دبیرخانه بزرگذاشت نیز شامل چهار کمیته فرهنگی و هنری، اطلاع رسانی و تبلیغات، داوری و ارزیابی و اجرایی برنامه روز جشن می شود.

    بیشتر بخوانید: تقدیر از اعضای شورای سیاست ‌گذاری آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ

     طبق این نظام نامه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی جشنواره روز ملی صنعت چاپ متشکل از رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت صمت، سه نفر از اتحادیه چاپخانه داران تهران، سه نفر از پیشکسوتان، چهار نفر از فعالان صنعت چاپ، یک نفر از اتحادیه لیتوگرافان ترجیحا رئیس اتحادیه، یک نفر از اتحادیه صحافان، نماینده اتحادیه های چاپ سراسر کشور، نماینده شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران، نماینده انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، دبیر جشنواره، خزانه داری و رئیس روابط عمومی است.

    مقاله قبلیمشکلات تهیه تولید کاغذ بسته‌بندی
    مقاله بعدی بازاریابی عصبی چیست

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.