تولید کاغذ ایرانی و تامین ۱۰ درصد کاغذ نشر

    0
    57
    ساخت کاغذ

    سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب گفت: در طول سال گذشته ۱۰ درصد نشر (حدود ۴ هزار تن کاغذ) را کارخانه‌های تولید داخلی تامین کردند که آثارش در غرفه کاغذ ایرانی در نمایشگاه کتاب موجود بود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا وسیما؛ قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب با حضور در «برنامه بهار کتاب» درباره استقبال ناشران از استفاده کاغذ ایرانی گفت: مصرف نشر کشور در طول سال قریب به ۴۰ هزار تن است و در طول سال گذشته ۱۰ درصد نشر (حدود ۴ هزار تن) را کارخانه‌های تولید داخلی تامین کردند که عمده   آثار ناشران مختلف که از کاغذ ایرانی استفاده کردند و به چاپ رساندند در نمایشگاه کتاب و غرفه کاغذ ایرانی موجود است و مورد بازدید مردم و مسئولین و ریاست محترم جمهوری قرار گرفت.

    علی رمضانی با بیان اینکه اقداماتی صورت گرفته تا نمایشگاه کتاب از جنبه فروشگاهی خارج شود افزود: دو اقدام صورت گرفت که بار فشار فروش از نمایشگاه برداشته شود اقدام اول این بود که بخش مجازی اضافه شد تا امکان گفتگو و برگزاری نشست‌های فرهنگی فراهم شود.

     اقدام دوم در واقع برگزاری برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه است و دو سال است که بخش نشست‌ها در داخل سالن ناشران قرار می‌گیرد و در حاشیه نیست و رویداد‌های ناشران هم که در غرفه‌ها برگزار می‌شود مثل جشن امضا و رونمایی و بحث و بررسی گسترش پیدا کرده است.

    استفاده از کاغذ ایرانی در صنعت نشر 

    وی درباره استقبال ناشران خارجی و بخش بین الملل هم گفت: در دو بخش ناشران خارجی و بخش بین الملل در مجموع ۲۵ کشور حضور داشتند.

    در بخش ناشران خارجی قریب به ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی که مربوط به سال‌های اخیر بود عرضه شد و مردم استقبال و خرید کردند و همین طور در نشست‌هایی که در سرای ملل برگزار شد با حضور چهره‌های بین المللی قریب به ۵۰ مهمان خارجی از کشور‌های مختلف شرکت کردند که ثبت شده است و علاوه براین هر سال گردشگرانی با عنوان گردشگران ادبی و فرهنگی به کشور مراجعه می‌کنند و مخصوصا کشور‌های فارسی زبان منطقه و سفرای کشور‌های مختلف که در نمایشگاه حضور پیدا کردند واز بخش‌های فرهنگی بازدید کردند و به گفتگو با ناشران پرداختند.

    بیشتر بخوانید: میزان فروش کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    رمضانی درباره تدابیر و تمهیدات لازم پیرامون برگزاری این نمایشگاه افزود: تلاش کردیم نمایشگاه منظم‌تر وآماده تر، گویا‌تر از لحاظ اطلاع رسانی در بستر حضور رسانه‌ها باشد نقشه‌های راهنمای نمایشگاه بیشتر توزیع شود راهنما‌های محیطی روی زمین با خطوط رنگی مشخص شود تا مردم با دنبال کردن خطوط بتوانند بخش‌های خودشان را پیدا کنند، در زمینه حمل و نقل و تغذیه و آب آشامیدنی اقدامات بیشتری انجام گرفت. همچنین فضایی فراهم شود که ناشران از همه‌ی طیف‌های فکری حضور داشته باشند و مردم از همه‌ی سلایق بتوانند انتخاب‌های خود را داشته باشند.

    سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب درباره دستاورد نمایشگاه گفت: حضور مردم و مطالبه آنها از کالا‌های فرهنگی مهمترین دستاوردی است که به نویسندگان و ناشران و تصویر گران و ویراستاران و بطور کلی اهالی قلم و کتاب نشان می‌دهند که همچنان ظرفیت و تشنگی مصرف کالای فرهنگی وجود دارد، صنعت کتاب بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است و برگزاری همچنین رویداد بزرگی توانسته تمام مهمانان خارجی نمایشگاه کتاب را به اعجاب وادار کند استقبال مردم نشان می‌دهد که مردم به کتاب علاقه دارند و این باعث میشود که رخداد‌های استانی نمایشگاه کتاب را جدی‌تر برگزار کنیم و دسترسی مردم را بیشتر فراهم کنیم.

    مقاله قبلیمدیر مجموعه سازمان چاپ مهر: نرخ‌نامه‌ای پایین‌تر از قیمت‌های واقعی
    مقاله بعدیمجید شکوهی کتابچی؛ رحیل بی بدرود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.