نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش یازدهم: اچ پی)

0
52
اچ پی

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه شرکت اچ پی (HP) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

شرکت اچ پی HP بزرگ‌ترین سازنده چاپگرهای اداری است که علاوه بر چاپگرها در زمینه ساخت لپ‌ تاپ و قطعات رایانه نیز فعالیت می‌ کند.

اچ پی نام جدیدی در صنعت IT نیست و این شرکت بیش از ۸۰ سال قدمت دارد. این شرکت توسط دو فارغ‌التحصیل به نام‌ های استانفورد بیل هیولت و دیوید پاکارد در ژانویه سال ۱۹۳۹ تأسیس شد.

این دو بنیان‌ گذار در زمانی که در استنفورد تحصیل می‌ کردند، در یک سفر اجتماعی با یکدیگر ملاقات کردند. هر دو در حال تحصیل در رشته مهندسی برق بودند و پس از اتمام تحصیلات، علاقه مشترکی برای شروع یک تجارت داشتند. آن‌ ها ایده خود را با استاد دانشگاهی به نام فردریک ترمن در استنفورد مطرح کردند و با نظارت وی شروع به کار روی این پروژه کردند.

اچ پیاین دو کار خود را از گاراژ پاکارد درPalo Alto، در سال ۱۹۳۸، با سرمایه‌ گذاری اولیه ۵۳۸ دلار آمریکا شروع کردند؛ بدون اینکه نامی مناسب برای آن انتخاب کنند. در سال ۱۹۳۹، آن‌ ها برای تصمیم‌ گیری در مورد نام شرکتی که نام خانوادگی آن‌ها را شامل شود، یک سکه پرتاب کردند. این پرتاب جزو Hewlett-Packard و Packard-Hewlett نبود که در آن هیولت پاکارد برنده شد.

اچ پیدر دهه ۱۹۶۰، هیولت پاکارد تولید وسایل نیمه‌هادی و ماشین‌حساب را آغاز کرد. در سال ۱۹۶۶، این شرکت وارد مشاغل جدیدی در زمینه تولید رایانه شد و سری مینی‌کامپیوترهای HP 2100 / HP 1000  طراحی مبتنی بر باتری‌ها را گردآوری کرد و به دنبال آن سری HP 9800 و HP 250  کامپیوترهای رومیزی و تجاری را روانه بازار کردند.

در دهه ۷۰ این شرکت تولید رایانه‌های تجاری پیشرفته، یعنی کامپیوترهای HP 3000 را آغاز کرد. در همین زمان، کامپیوترهای هوشمند سری HP 2640 نیز معرفی شدند که شامل یکی از نمایشگرهای گرافیکی بود. از همان رایانه برای توسعه اولین برنامه ارائه تجاریWYSIWYG ،BRUNO، با اتصال سری دستورالعمل‌های علمی ریز رمزگذاری شده سری HP 2100 21MX استفاده شد.

اچ پیدر همان دهه، شرکت اچ پی اولین ماشین‌ حساب علمی دستی HP-35، اولین HP قابل‌برنامه‌ریزی و قابل استفاده، اولین ماشین الفبایی و قابل‌ برنامه‌ ریزی، HP-41C و اول ماشین‌ حساب نمادین و گرافیکی HP-28C را تولید کرد.

در دهه ۸۰، هیولت پاکارد تجارت خود را برای ساختن چاپگر و اسکنر برای رایانه‌های رومیزی گسترش داد. با ظهور اینترنت، این شرکت در ۳ مارس ۱۹۸۶ دامنه وب‌سایت خود را با نام HP.com  ثبت کرد و به نهمین دامنه اینترنت .com تبدیل شد.

تا سال ۱۹۹۸، این شرکت به یکی از رهبران دسکتاپ، لپ‌ تاپ و سرورهای بسیاری از بازارهای مختلف تبدیل شده بود. بعداً، سرویس آنلاین خود hpshopping.com را نیز آغاز کرد تا محصولاتش را به‌صورت آنلاین بفروشد که در سال ۲۰۰۵ مجدداً به فروشگاه HP Office & Home Office تغییر یافت.

اچ پیدر سال ۲۰۰۵، به دلیل ادغام باCompaq، هیولت پاکارد با خسارت‌ های سنگین روبرو شد. در سال ۲۰۰۶، این شرکت طیف جدیدی از محصولات را ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه داد و هزینه‌ها را کاهش داد. در سال ۲۰۰۷، درآمد شرکت کمرنگ شد و HP برای اولین بار به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

در سال ۲۰۱۱،Hewlett-Packard  اولین رایانه لوحی خود با نام HP TouchPad  را به بازار عرضه کرد و به دنبال آن اولین موس بی‌سیم را ارائه کرد اما در اواخر همان سال، اعلام کرد که دیگر در زمینه تبلت و گوشی‌های هوشمند فعالیت نخواهد کرد.

اچ پیبیشتر بخوانید: رفع نیازهای صنعت بسته بندی انعطاف پذیر با پرینتر اچ پی ایندیگو

اگرچه شرکت اچ پی در طول سفر طولانی خود، فراز و نشیب‌ های بسیاری را مشاهده کرده است اما تاریخ گسترده پیمان HP با اختراعات بسیار خوبی را در جهان رواج داده است. این شرکت همچنین برای بسیاری از حق ثبت اختراعات اعتبار دریافت می‌کند و به دلیل سهم خود در صنعت فناوری اطلاعات مشهور است. اچ پی

اچ پی

اچ پی

مقاله قبلینگاهی به شیوه‌ های خاص ساخت برند جذاب و به‌ یادماندنی
مقاله بعدیالزام دریافت مجوز الکترونیکی برای اصناف

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.