نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش دوازدهم: ریسو)

0
50
ریسو

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه شرکت ریسو (RISO) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

ریسو (RISO) نام یک شرکت تولیدکننده چاپگر و جوهر در ژاپن است.Noboru Hayama  شرکت خود را در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ تأسیس کرد.

ریسو در زبان ژاپنی به معنای ایدئال است، نامی شاعرانه که هایاما انتخاب کرده بود، زیرا او می‌دانست که مردم کشورش پس از جنگ جهانی ممکن است در این راه آرمان‌های خود را از دست داده باشند، به همین منظور این نام امیدوارکننده را برای شرکت خود انتخاب کرد.

ریسوپیش از اینکه Risograph به ابزار چاپ هنرمندان تبدیل شود، ماشینی بود که از سر ناچاری به وجود آمده تا ناامیدی‌های شکست در جنگ را کمی کمرنگ‌تر کند.

جوهر امولسیون در ژاپن فقط از طریق واردات، آن‌هم به قیمت گزاف در دسترس بود و از طرفی قاچاق کردن آن تضمینی برای وارد شدن این کالا به کشور نداشت. این نتیجه مستقیم استراتژی ژاپن برای استفاده از تعرفه‌های بالا بر واردات کالا از آمریکا بود و محصولات صنعتی اروپایی نیز از این قاعده مستثنا نبودند؛ بنابراین دولت سعی داشت هزینه‌های صرف شده در خارج را محدود کند.

 نوبورا هایاما در تلاش برای آوردن یک جایگزین ارزان‌تر به بازار، ریسو (RISO) را ابداع کرد، جوهر مبتنی بر سویا، ایدئال برای چاپ رنگی با کیفیت بالا به همراه قیمت مناسب.

ریسودر سال ۱۹۸۶، چاپ‌ های کوتاه‌مدت را برای مکان‌هایی مانند مدارس، کلیساها و مشاغل متحول کرد. برای هرکسی که به دنبال چاپ تکراری بین ۵۰ نسخه الی ۱۰ هزار نسخه بود، Risograph  پاسخ مناسبی به نیاز آن‌ها شد؛ اما وقتی عنوان فناوری چاپ جوهرافشان توسعه یافت و چاپ‌های رنگی ارزان‌تر از قبل شدند، نیاز به یکRisograph در فضای کاری با افت چشمگیری همراه شد.

بااین‌حال، در سال‌های اخیر استفاده از آن به‌عنوان یک ابزار هنرمندانه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. عمدتاً به دلیل فرصت‌هایی که برای خود به وجود می‌آورند و همچنین رنگ‌ های پر جنب‌وجوش و با طراوتی که این دستگاه با آن شناخته شده است.

ریسودر این دوره، ریسو پاداش تلاش‌های توسعه‌گرایانه خود را دید و به‌عنوان یک تولیدکننده جامع چاپگرهای شابلون، گام بزرگی به جلو برداشت. در این مدت، ریسو یک سری محصولات اساساً منحصربه‌فرد برای خانه و محل کار تولید می‌کرد. در سال ۱۹۷۷، RISO PRINT GOCCO را برای مصارف خانگی راه‌اندازی کرد. این محصول بلافاصله پس از عرضه، فروش انفجاری را به ثبت رساند و تا پایان سال به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. RISO همچنین RISOGRAPH را توسعه داد.

ریسو در سال ۱۹۸۴، RISO RISOGRAPH 007 را معرفی کرد که تمام عملکردهای موردنیاز برای استانداردسازی و چاپ را در یک واحد یکپارچه داشت. این محصول در آن زمان سروصدای زیادی به پا کرد و به‌عنوان یک «ربات چاپگر» شناخته می‌شد که قادر به انجام کارهای چاپی با حجم بالا با سرعت‌بالا و هزینه اجرا کم و درعین‌حال آسان برای استفاده بود.

در سال ۱۹۸۶ با تأسیس RISO, INC (در ایالت ماساچوست ایالات‌متحده)، RISO اولین توسعه جهانی خود را به بازارهای خارج از کشور در نقاط مختلف جهان انجام داد و یک شبکه فروش ایجاد کرد. پس‌ازآن، RISO مجموعه‌ای از پایگاه‌های فروش را در سراسر جهان راه‌اندازی کرد. در حال حاضر این شرکت با بیش از ۲۰ شرکت تابعه، در سطح جهانی فعالیت می‌کند.

ریسوبیشتر بخوانید: نگاهی به جلوه‌ های ویژه در چاپ

ازنظر تولید، ریسو در سال ۱۹۹۹، RISO اولین کارخانه خود را در خارج از کشور در شهر Zhuhai، استان گوانگدونگ در چین افتتاح کرد. متعاقباً، عملیات کارخانه‌ها در شانگهای و شنژن در چین و همچنین در تایلند آغاز شد. این نشان‌دهنده استقرار یک ساختار تولید جهانی واقعی بود.

در حال حاضر، ریسو برای ComColor، RISOGRAPH و سایر محصولات و همچنین مواد مصرفی در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه در جهان عرضه محصولات و پشتیبانی فنی دارد.

ریسو

مقاله قبلیهمسویی دارایی‌ های نامشهود با استراتژی (بخش اول)
مقاله بعدیسمینار تخصصی چاپ، مهارت ارتباطات و فروش برگزار شد

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.