چگونگی فروش خدمات آنلاین

    0
    5
    خدمات آنلاین جلسات آنلاین

    فروش خدمات آنلاین اغلب اوقات چالش برانگیز است. خب مردم در حالت عادی محصولات مختلف را نیز به طور آنلاین کمتر می خرند؛ چراکه همیشه شک و تردیدهایی درباره برندهای این حوزه و همچنین بحران اعتماد به آنها وجود دارد.

    احتمالا شما هم بارها و بارها عبارت هایی مثل «نکند فروشگاه پولم را بخورد؟» پش خودتان مرور کرده اید. در این صورت به خوبی با چالش اعتماد به برندهای آنلاین آشنا هستید. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز فروش خدمات آنلاین را یک پله سخت تر می دانیم. این یعنی شما درگیر سناریویی خواهید شد که انتها ندارد.

    شاید پیش خودتان فکر کنید فروش آنلاین پدیده ای نیست که ارزش این همه وقت گذاشتن داشته باشد. خب شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن قید این حوزه را زده و به شیوه سنتی کسب و کارتان را اداره کنید. خب در این صورت شما حسابی از رقبا جا می مانید. به طوری که دیگر هیچ مزیت مشخصی برای رقابت با آنها دم دست تان نخواهد بود. این مسئله ای است که خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به چالش خواهد کشید.

    ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان برای تعامل بهتر با مخاطب در دنیای کسب و کار نیاز به استفاده از روش های تازه دارند. اگر شما دوست دارید خدمات آنلاین را به ساده ترین شکل ممکن به مخاطب تان بفروشید، بد نیست یکبار از ابتدا کار را به شیوه ای متفاوت یاد بگیرید. این امر به شما کمک می کند تا بر مشکلات مسیر موردنظر غلبه کرده و کارتان نیز بی نهایت ساده تر می شود.

    ما در این مقاله اول از همه یک تعریف ساده از خدمات آنلاین ارائه می کنیم. سپس با شما همراه می شویم تا غول فروش خدمات آنلاین را به ساده ترین شکل ممکن شکست دهیم. پس با ما همراه شوید تا مشکلات این حوزه را به خوبی حل کنیم.

    فروش خدمات آنلاین

    اولین کاری که شما درباره فروش خدمات آنلاین باید انجام دهید، آشنایی با مفهوم آن است. به عبارت دقیق تر، شما در این حوزه دقیقا قصد چه کاری را دارید؟ در مرحله بعد باید یاد بگیرید در این راستا چه کاری باید انجام دهید. خب شما که نمی توانید همینطور بی مقدمه وارد دنیای کسب و کار شده و کارتان را مدیریت کنید. در عوض باید اطلاعات دقیقی در این مورد به دست آورده و سپس وقت تان را پای آن بگذارید.

    اگر بخواهیم خیلی ساده بحث را پیش ببریم، باید گفت خدمات آنلاین در واقع ارائه دیدگاه یا دانش کارشناسی یک فرد حرفه ای به دیگران است. مثلا در زمینه مشاوره کسب و کار، یک کارشناس با تجربه و دانش مناسب به کارآفرینان برای مدیریت برندشان کمک می کند. این سرویس هم به طور حضوری و هم آنلاین قابل ارائه است. وقتی از خدمات آنلاین حرف می زنیم، یعنی وجهه آنلاین آن مد نظر ما قرار دارد. درست به همین خاطر باید روی مواردی مثل ضبط ویدئو یا گزارش های دقیق حساب باز کرد.

    اولین چالشی که در مسیر فروش خدمات آنلاین به چشم می خورد، سختگیری های مشتریان است. خب اگر پای یک محصول مثل گوشی موبایل در میان بود، فرآیند خرید بی نهایت ساده تر صورت می گرفت؛ چراکه مشتریان محصول مورد نظر را به خوبی مشاهده کرده و مزایای آن را درک می کردند. با این حال حوزه خدمات کمی پیچیدگی بیشتری دارد؛ چراکه مشتریان الزاما همه فرآیند را درک نمی کنند. به همین خاطر دائما مته به خشخاش گذاشته و سعی در تخفیف گرفتن های بی مورد دارند.

    احتمالا شما هم در طول زندگی تان همیشه دنبال استفاده از خدمات آنلاین به طور رایگان بوده اید. شاید دلیل این امر انتشار برخی از دوره های باکیفیت در یوتیوب یا دیگر پلتفرم های دیگر به طور رایگان باشد. شاید هم ما آدم ها هنوز فکر نمی کنیم دوره های آموزشی ارزش پرداخت هزینه داشته باشد. خب دلیل این امر هرچه باشد، کارآفرینان برای موفقیت در زمینه فروش آنلاین باید از سد موردنظر عبور کنند. این دقیقا همان کاری است که ما در ادامه این مقاله قصد داریم انجامش دهیم. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات بهتری درباره این حوزه به دست بیاورید.

    فروش بی دردسر خدمات آنلاین

    حالا به بخش اصلی مقاله رسیده ایم که احتمالا نظر شما را خیلی بهتر جلب خواهد کرد. شما در این بخش یاد می گیرید که چطور با مشکلات مختلف در راستای فروش آنلاین خدمات تان کنار آمده و آنها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. ما در این بخش قصد نداریم یک به یک مشکلات مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. خب مهمترین چالش در این میان جلب اعتماد مخاطب است. یعنی اینکه طوری رفتار کنید تا مخاطب دست به جیب شده و برای دوره آنلاین تان هزینه پرداخت کند.

    شما در این بخش قرار نیست با توصیه های بی نهایت پیچیده یا پرهزینه رو به رو شوید. در عوض ما سعی می کنیم فرآیند مورد نظر را به ساده ترین شکل ممکن جلو ببریم. رمز موفقیت شما در این میان تلاش برای استفاده ترکیبی از تمام نکات مورد بحث است. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و با ما در همراه شوید.

    تمرکز بر روی حل مسئله

    هر کسی که در دنیا اقدام به خرید یک محصول می کند، دنبال رفع مشکلی است. شاید در برخی از موارد این مشکل خیلی ضروری نباشد، اما بازهم به معنای فقدانش نیست. مثلا کسی که یک تلویزیون آخرین مدل سامسونگ می خرد، احتمالا دوست دارد فیلم های مورد علاقه اش را با کیفیت 8K تماشا کرده و از آن لذت ببرد. نکته جالب دیگر در این میان تولید نیاز از سوی برندها برای فروش محصولات شان است. در حالی که هنوز هم آیفون ۱۱ کاربری بسیار روانی دارد، با این حال برند اپل سال به سال نسخه جدید از گوشی اش را روانه بازار می کند. اینطوری دائما برای مخاطب احساس نیاز به خرید محصولی تازه ایجاد می شود.

    اگر شما بر روی حل مسئله تمرکز کنید، فرآیند فروش محصولات تان بی نهایت ساده تر می شود. این امر به شما کمک می کند تا کارتان را خیلی ساده تر دنبال کنید. یادتان باشد، در دنیای امروز مشتریان برای خرید خدمات بیشتر از یک کالا وقت می گذارند. این امر به معنای سختگیری احتمالی شان برای خرید نهایی خواهد بود. پس اصلا نباید کارتان را الکی پشت سر بگذارید.

    اولین گام برای موفقیت در فروش خدمات آنلاین درک نیازهای مشتریان است. مثلا اگر شما یک دوره بازاریابی آنلاین را طراحی می کنید، باید به فکر مشکلات و دغدغه های مخاطب تان باشید. اینطوری سرویس نهایی تان کیفیت بی نهایت بالایی خواهد داشت. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم وقتی یک محصول کیفیت بی نهایت بالایی داشته باشد، خودش برای خود بازاریابی خواهد کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

    بد نیست گاهی اوقات با همکاران یا حتی مشتریان سابق تان درباره نیازهای اصلی مخاطب هدف بحث کنید. این امر به شما درک تازه ای از شرایط بازار خواهد داد. اینطوری بدون هیچ دردسری امکان تعامل نزدیک با مخاطب تان را پیدا کرده و دیگر نیاز نیست شرایط را خیلی به خودتان سخت کنید. یادتان باشد، مشتریان شما هم نیازهای عادی مثل همه مردم دنیا دارند. پس لازم نیست آنها را افرادی بی نهایت متفاوت در نظر بگیرید.

    ایجاد تمایز با رقبا

    در بازاری که همه برندها شبیه به هم هستند، مشتریان کار سختی برای خرید خواهند داشت. در بهترین حالت فرآیند خرید از سوی مشتریان حالت تصادفی پیدا خواهد کرد. یعنی آنها به طور شانسی روی یک برند دست گذشته و خدمات آنلاین آن را خریداری می کنند. بی شک این نکته به معنای پایان فرآیند تلاش بازاریابی و حتی تولید سرویس ها به طور اصولی خواهد بود. پس چه باید کرد؟

    ایده ما در این بخش در عین سادگی چالش برانگیز هم هست. این یعنی شما باید خودتان را در فرآیند تعامل با مخاطب هدف به مثابه یک برند متمایز نشان دهید. اینطوری کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب بی نهایت ساده تر خواهد شد. یادتان باشد، در دنیای امروز کمتر برندی برای اثرگذاری بر روی مخاطبش نیاز به صرف هزینه های گزاف دارد. در عوض همین که عملکردتان کمی متمایز از رقبا باشد، به اندازه کافی جذاب به نظر می رسد. این امر می تواند به شما برای تعامل با مخاطب تان کمک کرده و اوضاع را به سودتان تغییر دهد.

    اگر به عنوان یک برند ارائه دهنده خدمات تا حالا مطالعه بازار را انجام نداده اید، کارتان حسابی مشکل دارد. در فرآیند مطالعه بازار شما درک درستی از ویژگی های رقبا به دست می آورید. اینطوری می توانید خیلی راحت تر اقدام به تعامل با آنها کرده و اوضاع را به سود خود پیش ببرید. یادتان باشد، در دنیای امروز کمتر برندی توانایی و حتی فرصت تعامل بی دردسر با مشتریانش را دارد؛ چراکه شباهت میان برندها همیشه یک نکته منفی برای خریدار محسوب می شود. پس شما باید از طریق مطالعه بازار خودتان را تا جای ممکن به مثابه یک برند متمایز نشان دهید.

    توضیح ساده و بی دردسر مزایای خدمات تان

    مشتریان برای خرید همیشه دنبال محصولی با بیشترین امکانات و مزایا هستند. این امر درباره سرویس ها نیز مصداق دارد. ورزشکاری را در نظر بگیرید که برای آمادگی در زمینه بوکس سراغ دوره های آموزش آنلاین می رود. خب در این صورت ورزشکار قصه ما ترجیح می دهد از دوره‎ای استفاده کند که علاوه بر حضور یک مربی مشهور و حرفه ای، پشتیبانی گسترده ای هم داشته باشد. این طوری هر وقت کارش به مشکل خورد، امکان استفاده از توصیه های کلیدی را خواهد داشت.

    گاهی اوقات شما لازم دارید تا دوره آنلاین تان را همراه با یک دوره حضوری کنید. این یعنی برای تکمیل خدمات تان نیاز به برخی از اصلاحات ساختاری در آن خواهید داشت. خب هرچه باشد در دنیای دیجیتال بازهم افراد در نهایت میل به تعامل حضوری دارند. بنابراین شما باید مشکل مورد نظر را به بهترین شکل ممکن حل کرده و به دنبال بهبود اوضاع در بازار باشید. فقط در این صورت شانسی برای تعامل درست و حسابی با مخاطب تان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

    آخرین نکته ای که در این بخش باید بدان توجه کنید، توضیح ساده مزایای دوره تان است. خب اگر قرار باشد از زبانی سخت و پیچیده استفاده کنید، از همان ابتدا مخاطب نسبت به دوره یا سرویس تان گارد محکمی خواهد گرفت. به همین خاطر باید طوری رفتار کنید که همیشه امکان تعامل ادامه دار با مخاطب تان را داشته باشید. متاسفانه برخی از کارآفرینان فکر می کنند همیشه باید حرف های شان را یک آدم دیگر ترجمه کند. شاید فکر کنید این مدل از رفتار در بازار برای تان موقعیت خوبی فراهم می کند، اما راستش را بخواهید ما اصلا اینطور فکر نمی کنیم.

    این روزها مشتریان برندهایی که در عین سادگی با مشتریان ارتباط دارند، ستایش می کنند. بنابراین شما هم باید از همین دست فرمان برای بهبود کارتان استفاده کنید. فقط در این صورت شانسی برای تعامل بهتر با مخاطب تان خواهید داشت.

    یادتان نرود، شما در دنیای کسب و کار باید به مخاطب تان کمک کنید. پس استفاده از لحن سخت و پیچیده دقیقا مخالف هدف تان خواهد بود.

    معرفی دقیق برند و تیم تان

    خدمات آنلاین معمولا وجهی ابهام آمیز نیز برای مخاطب دارد. به طوری که مشتریان دقیقا نمی دانند در حال خرید چه چیزی با چه مشخصاتی هستند. درست به همین خاطر شما باید عملکرد خوبی در زمینه معرفی خودتان داشته باشید. این نکته به شما برای فروش ساده تر خدمات تان کمک خواهد کرد.

    از نقطه نظر روانشناختی، آدم ها وقتی با یک المانی آشنایی کافی داشته باشند، ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد. این امر درباره خرید محصولات نیز دقیقا به همین شکل است. بنابراین اگر شما ارتباط خوبی با یک برند برقرار کنید، احتمال خرید از آن به طور حیرت انگیزی افزایش خواهد یافت.

    نکته کلیدی درباره تعامل با مخاطب هدف تلاش برای معرفی دقیق و کاربردی برندتان است. مثلا اگر در زمینه خدمات مشاوره پوست و مو فعالیت دارید، بد نیست سابقه درخشان تان در بازار را به رخ دیگران بکشید. مثلا دو دهه فعالیت به عنوان یک موسسه حرفه ای و برتر امری نیست که از نگاه مشتریان دور بماند.

    یادتان نرود، در نهایت شما باید مثل یک دوست برای مشتریان تان باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند فروش را در عین سادگی دنبال کرد و مشکل زیادی هم در این میان نداشته باشید. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز با هر نوع تلاش عجیب یا غیرمنطقی برای فروش محصولات به شیوه ای غیرمتمرکز مخالف هستیم. در این راستا شما باید خودتان را به جای مشتریان قرار داده و همه اطلاعات مورد نیاز را به آنها ارائه کنید.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازاریابی صنعتی

    استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی

    بی شک طراحی سایت برای فروش خدمات آنلاین ایده جذابی به نظر می رسد، اما شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف نیاز به حضور در شبکه های اجتماعی نیز دارید. این امر به شما کمک می کند تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را به شیوه ای بسیار بهتر طی کنید.

    یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان در شبکه های اجتماعی حضور دارند. اصلا فرآیند فروش آنلاین نیز تا حد زیادی در همین بستر دنبال می شود. بنابراین اگر شما دور این حوزه را خط بکشید، عملا از یک فرصت طلایی برای تعامل با مخاطب تان گذشته اید. این در حالی است که هیچ برند بزرگ یا عاقلی چنین ریسکی را نخواهد کرد. به همین خاطر ما معتقدیم حضور در شبکه های اجتماعی امری بی نهایت ضروری برای شما محسوب می شود.

    یادتان باشد، شما نمی توانید در همه شبکه های اجتماعی حضوری یکسان داشته باشید. درست به همین خاطر باید دست به انتخابی اساسی در این حوزه بزنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در پلتفرم های مورد علاقه مخاطب حضور داشته و دیگر ولخرجی زیادی هم انجام ندهید.

    متاسفانه برخی از بازاریاب ها فکر می کنند باید در تک تک شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را به شیوه ای بهتر دنبال کنید، البته فقط روی کاغذ!

    حضور در تمام شبکه های اجتماعی هزینه بی نهایت زیادی برای تان خواهد داشت. به طوری که در عرض یک هفته دیگر بودجه ای برای بازاریابی و تولید محتوا نخواهید یافت. پس بهتر است کارتان را با انتخاب برخی پلتفرم های برتر شروع و پیگیری کنید. اینطوری بودجه تان در عرض چند روز دود هوا نخواهد شد.

    توضیح دقیق درباره نحوه استفاده از خدمات

    گاهی اوقات خدمات یک برند در حوزه ای خاص ارائه می شود. خب در این صورت شما باید توضیحات خاصی برای مخاطب تان داشته باشید. این امر می تواند شامل ارائه توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از توصیه ها یا توضیح های مندرج در دوره باشد. در عین حال شما باید توضیحات را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنید.

    اگر دقت کرده باشید، استادهای دانشگاه یا معلم ها معمولا مسائل سخت یا پیچیده را طوری ساده سازی می کنند که حتی تنبل ترین شاگردها نیز متوجه اش شوند. درست به همین خاطر برخی از معلم ها و استادهای دانشگاه حسابی بین دانشجویان محبوب هستند. این امری است که شما باید بدان توجه نشان دهید. توضیحات تخصصی شاید در پایان یک معرفی اصولی قابل توجیه باشد، اما اگر از همان لحظه اول دنبال این مدل توضیحات باشید، کارتان به مشکل خواهد خورد. این درست همان زمانی است که باید نسبت به شیوه ای متفاوت از تعامل با مخاطب فکر کنید، در غیر این صورت کارتان با چالش های بزرگی همراه می شود.

    قبول دارم برای کسانی که سال ها در یک حوزه تخصصی کار کرده اند، ارائه توضیحات ساده امر عجیبی به نظر می رسد، اما شرایط بازار همیشه آنطور که شما انتظار دارید، پیش نمی رود. به همین خاطر باید خودتان را آماده تغییر شرایط کنید. این امر به شما کمک می کند تا انتظارات همه نوع مشتریان را برآورده ساخته و کارتان را نیز به ساده ترین شکل ممکن پیش ببرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. یادتان باشد، در این مسیر بهترین دوست شما، توانایی تان برای ساده سازی مفاهیم پیچیده است.

    پس قبل از انتشار محتوای بازاریابی چند بار آن را مرور کنید. شاید یک ایده بهتر برای توضیح ساده مفاهیم به ذهن تان رسید. آن وقت شما به راحتی فرصت تعامل سازنده با مخاطب تان را خواهید داشت.

    بازاریابی و فروش خدمات آنلاین

    فروش خدمات آنلاین اصلا کار ساده ای نیست. مسئله اعتماد مشتریان به شما دغدغه ای قابل دفاع و بحث محسوب می شود. به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات در این رابطه را به اتفاق شما مرور کنیم. حالا شما اطلاعات اولیه مناسب در این زمینه را به طور کامل در اختیار دارید. پس دیگر لازم نیست شک و تردید به خودتان راه دهید. حالا شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن فرآیند بازاریابی و فروش خدمات آنلاین را شروع کنید. در این مسیر همیشه یادتان باشد رمز موفقیت تان استفاده ترکیبی از تمام توصیه های مورد بحث در این مقاله است. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر خواهد شد.

    من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با راهکارهای جلب اعتماد مشتریان در زمینه فروش خدمات آنلاین کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده تعامل با شما هستند.

    مقاله قبلینگاهی به ماشین‌ های چاپ فلکسوگرافی «بخش پنجم»
    مقاله بعدیاندیشه برتر؛ تکرار تجربه‌ای ناب

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.