رفع مشکلات واردات کاغذ صنعت چاپ و نشر با حمایت از تولید

    گفت و گو با احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    0
    57
    مراسم بزرگداشت شهدای خدمت صنعت چاپ و نشر

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: حمایت رئیس جمهور شهید از تولید کاغذ، تولیدات کاغذ مورد نیاز کشور به میزان قابل توجهی رشد پیدا کرد که این امر باعث شد تا صنعت چاپ و نشر کشور از مشکلات واردات کاغذ رهایی یابد. 

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگذاری صدا و سیما؛ احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران بیان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که با استفاده از امکانات داخلی تولید کاغذ را به مرز خود کفایی رسانده و تا دو سال آینده به صورت کامل از واردات کاغذ خارجی بی نیاز می‌شویم.

    وی گفت: رئیس جمهور فقید دغدغه بسیاری در حوزه صنعت چاپ و نشر داشتند و تلاش می‌کردند تا مشکلات حوزه فرهنگ و کتاب در کشور برطرف شود و این تلاش بر فعالیت ناشران و چاپخانه داران تاثیر بسیاری داشته است و باعث شده تا میزان چاپ و تولید کتاب افزایش داشته باشد.

    ابوالحسنی افزود: شهید رئیسی تلاش داشتند با طرح‌های تشویقی که برای ناشران در نظر گرفته بودند شمارگان کتاب‌ها به بیش از ۱۰ هزار جلد برسد و در مدت سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی با همکاری وزارت ارشاد و ناشران، کتاب‌های مفید و قابل قبولی منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به رشد تولید کتاب گفت: با حمایت رئیس جمهور شهید از تولید کاغذ، تولیدات کاغذ مورد نیاز کشور به میزان قابل توجهی رشد پیدا کرد که این امر باعث شد تا صنعت چاپ و نشر کشور از مشکلات واردات کاغذ رهایی یابد و در سوی دیگر نیز محصولات فرهنگی بیشتر و با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار گیرد.

    وی افزود: با حمایت‌های مستقیم آیت الله رئیسی و دولت ایشان، صنعت چاپ نسبت سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد که زمانی که این وضعیت خوب ادامه دار باشد محصولات فرهنگی بیشتر و مناسب تری منتشر می‌شود و آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.

    بیشتر بخوانید: روند صعودی صنعت چاپ و نشر کشور در دوران شهید رئیسی

    اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران با هدف نظارت و حمایت از حقوق فعالان در حوزه صنعت چاپ و نشر در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد.

    راه اندازی کارخانه کاغذ مازندران در سال گذشته از جمله اقدامات دولت سیزدهم در رسیدن به خودکفایی کاغذ بود.

    صنعت چاپ و نشر

    مقاله قبلیقیمت‌ گذاری؛ بسته‌ بندی و بازاریابی سبز (بخش سوم)
    مقاله بعدیتعطیلات تابستان و رکود بازار ناشران و کتابفروشان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.