مدیر چاپ نباتی: مجادله مشتریان و چاپخانه‌ داران با نرخ‌ نامه رفع می شود

    0
    5
    مدیر چاپ نباتی نرخ نامه

    مدیر چاپ نباتی معتقد است که نرخ‌ نامه تعیین‌ شده از سوی اتحادیه می‌ تواند معیار مناسبی برای رفع مجادله میان مشتریان و چاپخانه‌ داران باشد.

    مدیر چاپ نباتیابوالفضل ابوالحسنی چیمه، مدیر چاپ نباتی در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین با بیان این مطلب گفت: ایجاد تعرفه یا نرخ‌ نامه در سال‌ های گذشته مسبوق به سابقه بوده است و می‌ توان از این نرخ‌ نامه به‌عنوان یک مرجع نهایی و تعیین‌ کننده استفاده کرد. به این معنا که اگر مشکلی بین چاپخانه، پیمانکار و مشتری پیش بیاید می‌ توان از این نرخ‌ نامه استفاده کرد، هرچند که مطمئن نیستم آیا الزام قانونی نیز دارد یا صرفاً جهت اطلاع‌ رسانی تعیین‌ شده است.

    مدیر چاپ نباتی در ادامه بیان داشت: اتحادیه کمیته‌ ای به نام حل اختلاف دارد که در صورت بروز مشکل می‌ توان به آن مراجعه کرد. همه نرخ‌ نامه‌ ها بر اساس هزینه و فایده به دست می‌ آیند. یک حسابدار کار بلد و خبره که به این حوزه اشراف دارد باید هزینه‌ ها را محاسبه و ارزیابی کند، از سویی یکسری هزینه‌ های پنهان هستند که از دید مدیر چاپخانه دور می‌ مانند؛ ازجمله هزینه‌ های استهلاک سرمایه که محاسبه نمی‌ شود؛ درصورتی‌ که این پارامتر یک آیتم تعیین‌ کننده است.

    مدیر چاپ نباتی: همه نرخ‌ نامه‌ ها بر اساس هزینه و فایده به دست می‌ آیند

    ابوالحسنی افزود: هر زمان که هزینه‌ ها توسط یک حسابدار خبره محاسبه و نرخ آن با درصدی از سود معقول اعلام شد، می‌ توان آن بها را به‌عنوان یک قیمت معیار در نظر گرفت. از سوی دیگر در محاسباتمان باید یک عامل مهم را در نظر داشته باشیم؛ این آیتم مهم همان بازار است. ما در طول این سال‌ ها در کشورمان تجربه قیمت‌ های دستوری را داشتیم اما در نهایت آنچه تعیین‌ کننده نهایی بود مسئله عرضه و تقاضا بود؛ این حاصل عرضه و تقاضا است که قیمت نهایی را تعیین می‌کند.

    مدیر چاپ نباتی بیان داشت: طی سال‌ های اخیر اجرت چاپخانه‌ ها نسبت به سایر بازارهای موازی افزایش نیافته است و این مطلب صنعت چاپ کشور را ضعیف کرده و عقب‌ماندگی این حوزه نسبت به سایر بازارهای موازی به صنعت چاپ آسیب‌ های غیرقابل جبرانی وارد کرده است.

    بیشتر بخوانید: رئیس هیئت‌مدیره شرکت چاپ و نشر گلرو: ضمانت اجرایی برای نرخ‌ نامه لازم است

    وی افزود: بعضی از مشتریان گمان می‌ کنند اگر کاری را زیر قیمت معمول انجام دهند سود کرده‌ اند ولی از این مهم غافل هستند که با این شیوه در نهایت این خودشان هستند که در سال‌ های آتی متضرر می‌ شوند. وقتی چاپخانه‌ ها نتوانند با قیمت واقعی و بر اساس یک سود معقول کار کنند، امکان نوسازی چاپخانه و ماشین‌آلات را از دست خواهند داد، در نتیجه دیگر نمی‌ توانند کارهای موردنظر را با کیفیت مطلوب به انجام برسانند و در چند سال آینده مشتری مجبور است همان کار را با کیفیت پایین‌ تر و قیمت بالاتر دریافت کند؛ چراکه بدنه صنعت چاپ نتوانسته خودش را بازسازی کند.

    مقاله قبلی جزئیات کاهش سود بانکی
    مقاله بعدیتولید کارتن در خراسان جنوبی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.