افزایش اعتبارات فرهنگی و یارانه خرید کتاب در دولت سیزدهم

    0
    36
    یارانه خرید کتاب

    مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش اعتبارات فرهنگی و یارانه خرید کتاب در حوزه‌های مختلف دانشگاهی، حوزوی و عمومی بوده ایم و این موضوع نشان دهنده نظر ویژه رئیس جمهور شهید به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور شهید برای تشویق مردم به خرید کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، برای اقشار مختلف یارانه‌ های حمایتی همچون یارانه خرید کتاب در نظر گرفته بود که تاثیر آن در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب به وضوح قابل مشاهده بود.

    وی افزود: طرح‌های تشویقی که در نمایشگاه کتاب امسال برای مردم و از سوی دولت در نظر گرفته شده بود باعث استقبال گسترده اقشار مختلف از این دوره نمایشگاه کتاب بود که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

    ابراهیمی گفت: شهید رئیسی هر ساله در برنامه‌های فرهنگی که در حوزه کتاب بود حضور داشتند و به مشکل‌ های فعالان صنعت چاپ و نشر رسیدگی می‌ کردند و به همین خاطر از نزدیک با حوزه چاپ و نشر در ارتباط بودند و در تلاش بودند تا اهالی فرهنگ بدون دغدغه به تولیدات فرهنگی بپردازند. یارانه خرید کتاب

    بازار کتاب یارانه خرید کتابوی افزود: کاغذ یکی از محصولات مصرفی مهم چاپخانه داران و ناشران است و در سال‌های گذشته فعالان صنعت چاپ و نشر با مشکل کمبود کاغذ مواجه بودند و کشور نیز به واردات کاغذ وابسته بود که شهید رئیسی به صورت ویژه دستوراتی را در رابطه با احیا و راه اندازی کارخانه‌های چوب و کاغذ صادر کردند.

    مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اقدامات ویژه آیت الله رئیسی در حوزه چاپ و نشر، احیا کارخانه چوب و کاغذ مازندران بود که این کارخانه از تولید سالانه ۵ هزار تن کاغذ در سال به ۴۵ هزار تن در سال رسید و بخش قابل توجهی از مشکلات کمبود کاغذ در کشور برطرف شد.

    وی افزود: دیگر اقدامات فرهنگی شهید رئیسی توجه و نگاه ویژه ایشان به کتابخانه‌ها بود که دستوراتی برای تامین کتابخانه‌های کشور به کتاب‌های مناسب بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اقدام را در کنار سایر نهاد‌های فرهنگی به انجام رساند.

    ابراهیمی گفت: شهید آیت الله رئیسی به حفظ کرامت نخبگان و اهالی کتاب توجهی ویژه داشت و در خصوص عدالت فرهنگی و توزیع امکانات زیربنایی و حمایتی در همه نقاط کشور و دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات کتاب و کتابخانه‌های عمومی تاکید داشتند.

    یارانه خرید کتاب

    بیشتر بخوانید: رفع مشکلات واردات کاغذ صنعت چاپ و نشر با حمایت از تولید

    علی اکبر ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی دولت افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد فرهنگی مرجع کشور، مشوق ناشران و چاپخانه داران در حوزه تولید کالا‌های فرهنگی بوده است که این امر جدیت دولت سیزدهم با ریاست شهید رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد.دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فرهنگی در امور چاپ کشور است که وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی دارد.

    یارانه خرید کتاب

    مقاله قبلیساخت هنرستان فنی و حرفه ای ویژه رشته چاپ در قم
    مقاله بعدیمحموله میلیاردی کاغذ قاچاق در لرستان توقیف شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.