تاکید معاون فرهنگی ارشاد استان تهران بر اهمیت نظارت بر حوزه چاپ

    0
    52
    نظارت بر حوزه چاپ علی پناه

    دوره آموزشی و توجیهی نمایندگان بازرسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، امروز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ توسط معاونت فرهنگی و رسانه‌ای برگزار و بر ضرورت نظارت بر حوزه چاپ تاکید شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان بازرسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ با حضور اساتید برجسته حوزه چاپ و نمایندگان بازرسان شهر تهران و شهرستان‌ های استان تهران برگزار شد.

    عبدالرضا علی‌پناه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان تهران با بیان اینکه استان تهران در حوزه چاپ فعال‌ ترین و به لحاظ تعداد چاپخانه‌ های مستقر پرتعدادترین استان در بین استان‌ های کشور است، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد چاپخانه‌ های سراسر کشور در استان تهران مستقر است که بسیاری از آن‌ها در شهرستان‌ های این استان قرار دارند و این اهمیت و لزوم نظارت و بازرسی دقیق بر این حوزه را می‌رساند.

    نظارت بر حوزه چاپنظارت بر حوزه چاپ با هدف به روز رسانی اطلاعات

    معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با اشاره به ضرورت نظارت بر حوزه چاپ، افزود: معاونت فرهنگی سالی دو بار جلسات آموزشی با هدف به روز رسانی اطلاعات بازرسان و آشنایی با آخرین نکات در حوزه دستگاه‌ های چاپ و محصولات چاپی را برگزار می‌کند.

    بیشتر بخوانید: وزیر فرهنگ: در بخش کاغذ به خودکفایی دست یافته‌ایم

    وی در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت بر حوزه چاپ، خاطرنشان کرد: امروز ما حدود چهار هزار و ۷۰۰ واحد چاپ افست و چهار هزار چاپخانه دیجیتال در استان تهران داریم که این حجم بسیار بالایی است. در این چاپخانه‌ها محصولات مختلفی تولید می‌شود و اگر نظارت صحیحی صورت نگیرد مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال بازرسان ما در طول چند ماه گذشته چاپخانه‌ای را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کردند که در آن جعبه تقلبی دارو چاپ می‌کرد.

    مقاله قبلیمجتمع چاپ و صحافی طلایی؛ مدرن، مجرب، مترقی
    مقاله بعدیبرگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با تاکید بر همکاری بین تمدن‌ ها

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.