معرفی ایده‌ هایی خلاقانه برای بسته‌ بندی شکلات

پوشش‌ های هویت‌ بخش

0
75
بسته‌ بندی شکلات

برای اکثر دوستداران شکلات، بسته‌ بندی شکلات احتمالاً چیزی است که باعث می‌شود فرد به‌سرعت تحریک شود و بدون در نظر گرفتن محتوای واقعی درون بسته‌بندی اقدام به خرید محصول کند. با این حال، برای طراحان و کسانی که به‌منظور خرید نگاه عمیق‌تری به محصولات دارند، بسته‌بندی برخی از شکلات‌ها به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک کاروکسب خلاقانه است.

تعجب‌آور نیست اگر بدانیم که در بسته‌بندی برخی از مواد غذایی به غیر از قرار دادن نام تجاری در قسمت جلویی، چیزهای بیشتری نیز وجود دارد، با این حال برخی از طراحان هستند که این مسئله را به نحوی جدیدتر اجرا و پیاده‌سازی می‌کنند.

ما در این مقاله تعدادی از جذاب‌ترین، هنرمندانه‌ترین و خلاقانه‌ترین بسته‌بندی‌های شکلات را برای شما گردآوری کرده‌ایم. تنوع بسته‌بندی خود گویای همه‌چیز است، از طرح‌های ساده و مینیمال گرفته تا بسته‌بندی‌های سفارشی و طراحی شده با دست.

با مطالعه موارد زیر ممکن است الهاماتی برای پروژه طراحی بعدی خود پیدا کنید. در صورت عدم موفقیت، حداقل می‌توانید با مدل طراحی به‌روز در صنعت بسته‌ بندی شکلات آشنا شوید!

طراحی مینیمالیستی بسته شکلات: شکلات‌ های Utopick

نگاهی گذرا به شکلات‌های Utopick نشان می‌دهد که این یک شکلات تخته‌ای معمولی نیست. محصولی دست‌ساز در یک لفاف کاغذی تا شده که با دست پیچیده می‌شود. کاغذ رنگارنگی از پشت یک لفاف سفید مینیمالیستی بیرون آمده و به هریک تنوع ظاهری منحصربه‌فردی می‌بخشد، در حالی که همگی با برند اصلی سازگاری دارند.

بسته‌ بندی شکلات

رنگ‌های به کار رفته در لوگو با رنگ‌های برجسته روی بسته‌بندی هماهنگی کاملی دارد اما در بیشتر موارد، طراحی تمیز، سفید و مینیمال بسته‌بندی، برند شکلات را به شیوه‌ای نسبتاً مجلل به تصویر می‌کشد.

بسته‌ بندی شاهدانه: شرکت Goodship

شرکت گودشیپ طرحی خاصی را در نظر داشته تا بسته‌بندی محصولش را به‌شکلی طراحی کند که نشان‌دهده طعم متفاوت و باکیفیت محصولشان باشد و نظر مشتری را جلب کند و آن‌ها را از سایر برندها متمایز کند.

بسته‌ بندی شکلات

بسته‌های سفید با طرح‌های طلاکوب سریعاً در ذهن مخاطب تصوری از تجملی بودن محصول را ایجاد کرده و دهان را از «شکلات مغزدار» دور می‌کنند! خط رنگ روشن در امتداد بالای جعبه تنوع ایجاد کرده، متمایز کننده است و به‌عنوان یک نقطه کانونی عالی عمل می‌کند که چشمان مصرف‌کننده قبل از ارزیابی بقیه طراحی جعبه به سمت آن کشیده می‌شود.

بسته‌هایی با طراحی مجزا و جعبه‌های بزرگ‌تر از حد معمول با رنگ‌های طلایی و سفید و روکشی تمیز تداعی‌گر با ارزش بودن کالا هستند، در حالی که نوارهای رنگارنگ و متن سیاهی که در طراحی به کار رفته به خودی خود می‌تواند جلب‌توجه کافی برای مشتری را به همراه داشته باشد.

بسته‌ بندی رترو (گذشته‌نگر) شکلات: شکلات‌ های Le Temps

شکلات Le Temps در طراحی بسته‌بندی از عناصر دهه‌های مختلف قرن بیستم استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، تخته‌های شکلات سفید یک اشراف انگلیسی کلاه بر شر را نشان می‌دهد که مونوکل بر سر دارد و شکلات‌های کاکائویی ۲۴ درصد، دختری را نشان می‌دهند که پیشانی‌بند دهه ۱۹۲۰ و عناصر آرت دکو به سر دارد.

بسته‌ بندی شکلات

در همین حال، دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ به‌طور مشابه ارائه می‌شوند؛ سبک روشن و واضح با عناصری جسورانه.

طراحی بسته‌ بندی طبیعی شکلات: Crude Raw

شکلات‌های Crude Raw یک محصول ساده، تمیز و ارگانیک را به خود اختصاص داده است که آن را به‌صورت یکپارچه در یک بسته‌بندی ساده و بی‌آلایش، صادقانه ارائه می‌کند. ساختار و ترکیب بسته‌بندی و استفاده از الگو در حروف‌چینی لیبل این مهم را کاملاً بیان می‌کند.

بسته‌ بندی شکلات

بسته‌بندی تضاد جالبی از مقوای ساده و خط‌های راه‌راه متالایز هندسی است که شبیه به تزئینات سبک آرت دکو است. علاوه بر این، پالت‌های رنگی معمولی استفاده شده در طراحی بسته‌بندی متمایز و منحصر به طعم است.

هر بسته از اشکال هندسی مشابهی تشکیل شده است ولی به‌واسطه طراحی و رنگ‌های خطوط از یکدیگر کاملاً متمایز شده‌اند.

طرح بسته‌ بندی شکلات تک‌رنگ: شکلات فندق‌ شکن Jolly Good

گروه خلاق Emedia یک بسته شکلات با نام فندق‌شکن Jolly Good Nutcracker را در تعدادی محدود تولید کرد. این طرح تک‌رنگ با مهر فویل طلایی و مشکی تکمیل و از چهار کاراکتر متمایز تشکیل شده است. فونت روی بسته‌بندی بازیگوشانه و جسورانه است و با تصاویر روی بسته‌بندی به‌خوبی هارمونی دارد.

بسته‌ بندی شکلات

(فندق‌شکن عروسکی چوبی است که در اروپا در جشن کریسمس هدیه داده می‌شود و از آن برای شکستن گردو و فندق استفاده می‌شود.)

بسته‌ بندی شکلات پیچیده: Beau Cacao

بسته‌بندی نواری شکل شکلات Beau Cacao طراحی شیک و ظریفی را به نمایش می‌گذارد. ترکیبی از طرح‌های پرپیچ‌وخم هندسی با رنگ‌آمیزی درخشان کاغذی برای جلب‌توجه بیشتر مشتری بسته‌بندی به این شکل طراحی شده است.

رنگ‌آمیزی اشکال مرجان مانند با رنگ طلایی ظاهری برازنده و متمایز ایجاد می‌کند. حروف برند شکلات، تماماً در یک طرح الماس‌گونه در وسط بسته نام محصول را نشان می‌دهد.

بسته‌بندی طلایی و زرد روشن به‌طور هوشمندانه‌ای طعم کاراملی ملایمی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که رنگ مرجانی با ترکیب طلایی به‌نوعی طعم چوب صندل و پاپریکا را برای مشتری تداعی می‌کند.

Beau Cacao با ادامه طراحی نفیس در داخل بسته‌بندی خود، هر تخته شکلات را با ظرافت در یک ورقه طلایی می‌پیچد. انجام این کار به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد هنگام باز کردن شکلات‌های خود حس خوب و تجملاتی داشته باشند.

طرح بسته‌ بندی فستیوال‌گونه شکلات: Arcobaleno

Arcobaleno یک برند مجازی از شکلات تلخ با طعم میوه با بسته‌بندی رنگارنگ است که بر طعم‌های میوه‌ای تمرکز ویژه‌ای دارد. پس‌زمینه‌ی تیره و نوشته‌های سفید که اولین بار به‌عنوان یک پروژه در مدرسه خلق شده‌ بود، نمایی عالی برای تصویرسازی طعم در ذهن ایجاد می‌کند. رنگ‌های روشن و اشکال ساده به‌طور خلاقانه‌ای به مشتری اجازه می‌دهند تا بداند میوه‌های اصلی داخل هر شکلات چیست.

بسته‌ بندی شکلات

فونت‌های منحصربه‌فرد، کنتراست واضح و گرافیک‌های رنگارنگ، مصرف‌کنندگان را به سمت محصول جذب می‌کنند و همچنین اطلاعات موردنیاز درباره آن را فقط در یک نگاه، کاملاً به مخاطب انتقال می‌دهند.

طراحی بسته‌ بندی شکلات لوکس: Break The Mold

Break The Mold با نامی چشمگیر با ویژگی‌ها و ظریف‌کاری‌هایی درهم‌آمیخته شده تا از طریق بسته‌بندی و ظاهر برند خود را از سایر شکلات‌ها متمایز کند. شکلات‌های دست‌ساز در طرحی از جسیکا گلب پیچیده شده‌اند.

بسته‌ بندی شکلات

اولین اقدام این محصول برای متمایز شدن، شکل مربعی غیرمعمول آن است، برخلاف شکلات تخته‌ای مستطیلی که در سطح جهانی شناخته شده است. پالت رنگی با کنتراست بالا به همراه مهروموم مسی برجسته در کناره آن مشتری را بلافاصله به حال و هوای قدیم می‌برد و حسی نوستالژیک را به مصرف‌کننده القا می‌کند. تایپوگرافی sans serif جسورانه حس قدرت و لاکچری بودن را به شما هدیه کرده، به طرزی که با باز کردن شکلات گویی به یک مهمانی اشرافی دعوت شده‌اید.

بسته‌ بندی شکلات تعطیلات کریسمس: شکلات دست‌ساز کریسمس

در حالی که این بسته‌بندی صرفاً مبتنی بر کاکائو نیست، بسته‌بندی‌هایی که با رنگ‌های سبز و قرمز برای جشن کریسمس آماده شده‌اند قابلیت شخصی‌سازی و سفارش دادن انواع شکلات در آن‌ها برای عزیزان شما به‌عنوان هدیه سال نو در نظر گرفته شده است!

بسته‌ بندی شکلاتسایه‌های عمیق‌تر و طرح‌هایی از زمرد و یاقوت، رنگ‌های کریسمسی زیبایی را ایجاد می‌کنند، در حالی که کلمات و فونت‌های طلاکوب و نقره‌کوب ملایم، هم ‌بافت و هم شخصیتی منحصربه‌فرد را به بسته‌بندی می‌بخشند. هر جعبه با یک نوار ظریف -که تا حدی شبیه به کمربند شاهزاده‌ها است- مزین شده است.

بسته‌ بندی‌ های رؤیایی: شکلات mirzam

شکلات‌های Mirzam یک بسته‌بندی غذایی رؤیایی و الهام‌بخش است که مصرف‌کنندگان را به سفری در سراسر کیهان می‌برد. این برند شکلات در طعم‌های خود از ادویه‌جات الهام گرفته است و این طعم‌ها را در طراحی بسته‌بندی‌های خود برجسته کرده است.

حال و هوای عجیبی در این طرح‌ها وجود دارد که از تصاویر خلاقانه، رنگ‌های مسطح و طرح‌های رؤیایی می‌آید.

بسته‌ بندی شکلات

مصرف‌کنندگان با کمک قایقی که در مرکز بسته‌بندی وجود دارد و در امتداد پس‌زمینه کیهانی می‌چرخد، به سفری برده می‌شوند. همچنین تصویری از سرزمین‌های عجیب‌وغریب – سرزمین‌هایی که این دانه‌های معطر از آن‌ها سرچشمه می‌گیرند – وجود دارد که برند و هویت آن را ارتقا داده و آن را به‌صورت یکپارچه و خیره‌کننده در طرح‌ها القا می‌کنند.

این شکلات‌ها مظهر یک مقصد و یک روح هستند. آن‌ها با شخصیت و روح می‌آیند. این طرح‌های شکلاتی از طریق عناصر طراحی پیچیده و دقیق، تصاویر داستانی را روایت می‌کنند.

پس‌زمینه به نظر می‌رسد که متعلق به فضای بیرونی است، با سایه‌های صاف و رنگارنگ که شبیه آسمان شب است.

زیبایی این برند پرشور در بسته‌بندی‌اش مشهود است و آن را به یک مدعی برجسته در رده بهترین بسته‌ بندی شکلات تبدیل کرده است.

طرح بسته شکلات مصور: کاکائو ۷۰

کاکائو ۷۰ یکی دیگر از برندهای شکلات است که در تولید محصولات معتبر با مواد اولیه خوش‌طعم تخصص دارد. این محصول یک برند با هویت و شخصیتی است که آن‌ها در هر یک از محصولات خود و قطعاً در طرح‌های بسته‌بندی خود القا می‌کنند. شما می‌توانید قلب و روح را در اینجا احساس کنید.

بسته‌ بندی شکلات

هر یک از این نوارها، بسته به طعم، شامل یک شخصیت است که داستانی را روایت می‌کند. این‌ها کمدی، کوتاه و شیرین هستند اما شرکت تولیدکننده یک طرح دوستانه به بسته‌بندی اضافه کرده است که باعث می‌شود برند در کل برجسته شود.

تصاویر روشن و جذاب هستند، خلاقیت و سرگرمی با خطوط ملایم، رنگ‌های روشن و سطوح صاف مشهود است.

رنگ‌های پاستلی که بسته‌بندی را پوشش می‌دهند به همان اندازه آرامش‌بخش هستند. این یک طراحی گیرا است که مصرف‌کنندگان را به سمت محصول جذب می‌کند و به آن‌ها داستانی سرگرم‌کننده و عشوه‌گر ارائه می‌دهد تا قبل از اینکه بسته‌بندی را باز کنند، با آن تعامل داشته باشند.

این تصاویر کیفیتی قابل‌لمس به بسته‌بندی اضافه می‌کنند. این طرح‌ها با قابلیت‌های روایت‌گری داستان، تصاویر جذاب، خالی از هرگونه معما و حس منفی برای برند هستند.

با این تخته‌های شکلات کاکائو ۷۰ می‌توانید از یک میان وعده شاد و خوشمزه لذت ببرید.

 

بسته‌ بندی‌ های مدرن شکلات: Gran Crus

Gran Crus یک برند مدرن و نوآورانه شکلات لوکس است که با شور شوق و خلاقیت بسته‌بندی‌های خود را طراحی کرده است. این یک برند مکزیکی است که سنت، تاریخ و فرهنگ شکلات‌سازی خود را در بسته‌بندی‌های مدرنش به طرح کشیده است.

بسته‌ بندی شکلات

برای به تصویر کشیدن این ماهیت، طراحان پشت این شکلات‌های مدرن با الگوها و تصاویر جذاب بازی کرده‌اند تا طرحی هولوگرافیک و تقریباً سه‌بعدی ایجاد کنند که نادیده گرفتن آن تقریباً غیرممکن باشد!

این طرح‌ها واقعاً می‌درخشند و در چشم مشتری خودنمایی می‌کنند. طراحی‌ها بسیار هنرمندانه و معماگونه خلق شده‌اند، با خطوط هندسی قوی، رنگ‌های جسورانه و یک برچسب ساده الهام گرفته از سفر که نفوذ و تأثیر شکلات را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

این بسته تاریخچه‌ای قوی را به تصویر می‌کشد که آن را به یکی از بهترین بسته‌ بندی شکلات که دیده‌ایم تبدیل می‌کند.

طرح بسته‌ بندی شکلات وگان: شکلات وگان ACH

این شکلات وگان یک برند لیتوانیایی است که با طعم‌ها به روش‌های شگفت‌انگیزی بازی می‌کند. بسته‌بندی به روشی مکمل، با تصاویر طراحی شده توسط دست بازی می‌کند که طعم‌های جسورانه را در برمی‌گیرد و بر طعم‌های موجود در شکلات‌های خوشمزه تأکید می‌کند.

بسته‌ بندی شکلاتتعدادی از جنبه‌های جذاب در این طراحی وجود دارد. اولین مورد این است که شکلات‌ها بسته به کیفیتی که دارند، شماره‌گذاری شده‌اند. روی هر شکلات یک نام و یک عدد وجود دارد که با نام تجاری در یک فویل نقره‌ای روشن و جذاب به چشم می‌آید.

این اطلاعات روی یک برچسب مستطیلی سفید تمیز قرار می‌گیرد که نام و مواد تشکیل‌دهنده را به روشی ساده و درعین‌حال پیچیده در برمی‌گیرد. رنگ‌آمیزی این متون با پالت رنگ کلی بسته‌بندی نوار‌ها مطابقت دارد.

تصاویر هوشمندانه شکل گل‌ها، گیاهان و میوه‌هایی را در خود جای داده‌اند، گویی که روی بسته‌بندی کاغذی در حال انجام حرکات موزون هستند. تمام این‌ موارد زیبا و سرگرم‌کننده هستند و به مصرف‌کننده روحیه‌ای می‌بخشند که واقعاً کل تجربه خوردن شکلات را در برمی‌گیرد.

 این شکلات‌ها با مواد کاملاً طبیعی و عاری از هرگونه مداخله حیوانی ساخته شده‌اند بنابراین می‌توانید با خوردن آن‌ها احساس بسیار خوبی داشته باشید!

طرح بسته‌ بندی شکلات رنگارنگ: سبز و مشکی

Green & Black یک برند شکلات پیچیده با خصوصیاتی قوی و تأثیرگذار است و طراحان بسته‌بندی برای مطابقت با این خصوصیات محصول، بسته‌بندی را با لطافت در طرح و رنگ طوری به وجود آورده‌اند که ذهن شما را به بهشتی پر از شکلات سوق می‌دهد.

بسته‌ بندی شکلات

این طرح‌ها از یک پس‌زمینه سفید با الگوی آبرنگی تشکیل شده‌اند که روی بسته‌بندی می‌چرخد؛ نفس‌گیر و ظریف و روان. این یک طراحی زیبا است که پس‌زمینه‌ای عالی و دلپذیر را برای برندی لوکس ایجاد می‌کند. متن‌ها پررنگ و روشن هستند و اطلاعات مهم محصول را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. این یک طراحی جامع و کامل است که معاصر، مدرن و هیجان‌انگیز خلق شده است.

بسته‌ بندی ظریف و ساده شکلات: شکلات تیره قهوه لورن

این بسته‌بندی دو عشق بزرگ را برای عاشقان شکلات تداعی می‌کند؛ شکلات تلخ و شکلات قهوه. این یک خلاقیت خوش‌ذوقانه به حساب می‌آید که هدف آن ترویج شادی و هیجان است. خوردن یک تکه از آن کافی است تا شما را معتاد این طعم کند! مطمئن هستیم که این اتفاق در اولین مزه کردن برای شما خواهد افتاد!

بسته‌ بندی شکلات

اما بسته‌بندی که این تخته‌های شکلات را در برمی‌گیرد به همان اندازه دلربا و فریبنده است. یک خشکی و بی‌اعتنایی در بسته‌بندی دیده می‌شود که ناشی از عدم رنگ‌آمیزی و تصویرسازی است و کاربران را وادار می‌کند تا آن را باز کنند و زمانی به طول بیانجامد تا بتوانند حقیقت درون بسته‌بندی را کشف کنند.

در این طرح‌های تاریک و پیچیده، تجملات و جنب‌وجوشی وجود دارد. طراحی بسته‌بندی با یک پوشش مشکی مات شروع می‌شود، با تصویری ظریف از یک دانه قهوه که در پایین آن خودنمایی می‌کند، طراحی مفهومی که فقط نیمی از آن برای القای رمز و راز درون این بسته‌بندی کافی به نظر می‌رسد.

اعداد با فونت براق و مجعد اکثر طراحی را به خود اختصاص می‌دهند. این اعداد نشان‌دهنده مقدار به کار رفته‌ی کاکائو در شکلات هستند که هر چه این عدد بیشتر باشد، بدان معنی است که شکلات تیره‌تر و تلخ‌تر است.

در زیر این اعداد پررنگ و براق کلمه کاکائو وجود دارد که با همان فونت نوشته شده است فقط با این تفاوت که با یک فونت سفید روشن است که در پس‌زمینه مشکی مات خودنمایی می‌کند.

همچنین ممکن است تغییراتی شامل تصویرگری‌های مختلف در بخش پایین بسته‌بندی به کار می‌رود، اگر شکلات دارای آجیل یا گیاهان معطر باشد، آن طعم در پایین بسته‌بندی با نمادی خاص نمایان است.

این طرح‌های مدرن توجه مشتری را کاملاً به خود جلب می‌کند و تجمل و پیچیدگی را به شیوه‌ای ظریف و درعین‌حال فریبنده به نمایش می‌گذارند. این بسته‌بندی‌ها به‌گونه‌ای مرموز طراحی شده‌اند که با یک نگاه دهان هرکسی را آب می‌اندازند.

بسته‌ بندی شکلات

بیشتر بخوانید: نوآوری در بسته بندی و مشکلات فروش

بسته‌ بندی شکلات برتر و تأثیر آن بر برندسازی

هر یک از طرح‌های فوق، در نگاه اول بسته‌بندی نسبتاً معمولی را نشان می‌دهند ولی وقتی در آن‌ها تأمل می‌کنیم، نه‌تنها به یک اثر هنری دست می‌یابیم، بلکه به طرح‌هایی می‌رسیم که بسته‌بندی را به چیزی تبدیل می‌کنند که هم پیام محصول و هم پیام شرکت سازنده شکلات را منعکس می‌کند. دستیابی به هردوی این موارد در بسته‌بندی باعث ایجاد یک روایت جذاب و یک تجربه بصری می‌شود که در عین لذت بردن از شکلات، هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

این‌گونه طراحی بسته‌بندی همچنین به برند یک هویت کلی اضافه می‌کند که برای مصرف‌کنندگان جذاب خواهد بود. این طرح‌ها روشی برای تشویق رفتار خریدار و تغییر دیدگاه مصرف‌کننده دارند. چه یک برند جدید باشید و چه باسابقه، همیشه مهم است که برند را از طریق طرح‌های خود زنده نگه‌دارید.

بسته‌ بندی شکلات

مقاله قبلیبرگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با تاکید بر همکاری بین تمدن‌ ها
مقاله بعدیجلسه سیاست گذاری و هم‌ اندیشی هفتمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا برگزار شد

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.