نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا؛ محفلی برای تبادل اطلاعات و برندینگ

    0
    44
    نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا

    معاون بازرگانی مجموعه صنایع شیمیایی باوند ضمن بیان اینکه این مجموعه برای نخستین بار است که به‌عنوان غرفه‌گذار در نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه شرکت می‌کند، اذعان داشت که این نمایشگاه تخصصی محفلی برای تبادل اطلاعات، برندینگ و آشنایی با رقبا است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه، جواد سلطان‌محمدی معاون بازرگانی مجموعه صنایع شیمیایی باوند (باوند شیمی) اظهار داشت: مجموعه باوند شیمی بیش از دو دهه است که در زمینه تولید سیلیکات سدیم و سیلیکات پتاسیم فعالیت دارد. خانواده سیلیکات‌ها به‌عنوان مواد اولیه برای صنایع بزرگ کشور مانند فولاد، مواد شوینده، کاغذسازی، کارتن‌سازی، رنگرزی، بتن، ریخته‌گری و ذوب فلزات استفاده می‌شود. بر این اساس بیشتر کارخانه‌های بزرگ کشور از مشتریان باوند شیمی محسوب می‌شوند و گفتنی است که مجموعه ما بزرگ‌ترین صادرکننده کشور در حوزه سیلیکات است.

    وی با بیان اینکه باوند شیمی نخستین دوره‌ای است که در این رویداد به‌عنوان غرفه‌گذار شرکت می‌کند، در رابطه با هدف مجموعه‌اش از این حضور گفت: مجموعه باوند شیمی ازآنجاکه تأمین‌کننده مواد اولیه تولیدکنندگان صنعت کاغذ و مقوا محسوب می‌شود، امسال برای نخستین بار تصمیم گرفته است که از فضای این نمایشگاه به‌منظور برندینگ و مذاکره با تولیدکنندگان داخلی و خارجی بهره‌مند شود تا به این شکل هم برند خود را تقویت کند و هم حضور همچنان قدرتمندش را به جامعه مصرف‌کنندگانش اعلام کند و در کنار آن تبادل اطلاعات خوبی با رقبا و مصرف‌کنندگان محصولاتش داشته باشد.

    نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی رویدادی تاثیرگذار

    محمدی اذعان داشت: سهم نمایشگاه کاغذ و مقوا به دلیل تخصصی بودن در این صنعت بسیار زیاد است و می‌توان آن را یک رویداد تأثیرگذار برشمرد. معمولاً تولیدکنندگان صنایع بزرگ در کشورهای پیشرفته‌ای مانند آمریکا و کشورهای اروپایی هنگامی‌که دستاوردی کسب کنند یا تکنولوژی خاصی را ابداع و ثبت اختراع کنند یا با الگوبرداری از شرکت‌های دیگر محصولی را تولید کنند، زمانی را برای بهره‌برداری از این تولیداتشان دارند و وزارت صنایع این کشورها نیز پس از پایان این زمان مقرر این دستاوردها را با تولیدکنندگان دیگر به اشتراک می‌گذارد.

    وی در همین رابطه تصریح کرد: متأسفانه چنین اتفاقی در کشور ما رخ نمی‌دهد اما نمایشگاه‌ها در حوزه اشتراک‌گذاری اطلاعات میان تولیدکنندگان مختلف و آشنایی با نقاط قوت یا ضعفشان و همچنین تهیه استراتژیک پلن به‌منظور بهبود فرآیندها مؤثر هستند. از سوی دیگر شرکت‌ها برای ایجاد ارتباطات مؤثر و ارزش‌افزا با رقبایشان باید هزینه‌های بالایی را صرف کنند اما نمایشگاه بهترین بستر برای گردش اطلاعات مؤثر است که می‌تواند منجر به بهترین بهره‌برداری از موقعیت‌های کاری شود. از همین رو نمایشگاه کاغذ و مقوا نیز از این قاعده مستثنا نیست و فرصتی مغتنم برای آشنایی با فضای تولیدی، وارداتی و تکنولوژیکی این صنعت به شمار می‌آید.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه کاغذ و مقوا؛ محفل تخصصی زنجیره سلولزی کشور

    وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌صورت تخصصی باید پس از پایان نمایشگاه و بازدید جامع از آن در رابطه با نقاط قوت یا ضعفش صحبت کرد اما تا این لحظه می‌توان گفت که مجریان نمایشگاه در زمینه اطلاع‌رسانی و پیگیری کارهای شرکت‌کنندگان بسیار قوی ظاهر شده‌اند و همکاری‌های لازم را داشته‌اند اما در بحث واگذاری غرفه‌ها، برخی شرکت‌ها ازجمله ما را در یک فضای سرعت و عجله قرار دادند که خوب نبود. از سوی دیگر محدودیت‌هایی روی طراحی و غرفه‌سازی‌ها ایجاد کرده‌اند درصورتی‌که شرکت‌های بزرگ مانند ما معمولاً غرفه‌ساز و طراح دارند و چنین محدودیت‌هایی به مذاقشان خوش نمی‌آید.

    گفتنی است که هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه از ۹ تا ۱۲ مردادماه در مرکز دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

    مقاله قبلیبرگزاری آیین افتتاحیه کارخانه کاغذ «زاگرس» در هفته های آتی
    مقاله بعدیمدیر کیان چاپ فاروج: سایه سنگین چاپ دیجیتال بر نمایشگاه دروپا گسترده بود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.