ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس برگزار شد

    خودکفایی در تولید بسته‌ بندی محصولات دارویی

    0
    50
    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس

    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس با حضور ۴۸۳ شرکت شامل ۲۶ کشور خارجی از ۱۲ کشور، پنجشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو و عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد. 

    محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این مراسم گفت: من از برگزارکنندگان ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس که به موضوع برگزاری نمایشگاهی همراه با همایش توجه کرده‌اند، تشکر ویژه می‌کنم؛ هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فارمکس ۱۱۲ عنوان آموزشی در ۱۷ نشست تخصصی بررسی می‌شوند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایفنا؛  معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: به یاد دارم که من و دوستانم در جلسات شورای سیاست‌گذاری تلاش زیادی کردیم تا این مبحث را در ذهن برگزارکنندگان ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس نهادینه کنیم که  بگوییم که این نمایشگاه تخصصی بیشتر از آنکه به غرفه نیاز داشته باشد، به وجود بستری برای بیان دیدگاه‌ها و استفاده از تجارب نیاز دارد. کمااینکه در سطح دنیا نمایشگاه‌ها به همین شکل برگزار می‌شوند اما متاسفانه در کشور ما، فرهنگ نمایشگاه‌داری هم مثل فرهنگ دارو دچار ضعف‌هایی هست. نمایشگاه بین‌المللی فارمکس این نقص نمایشگاه‌های کشور را اصلاح کرد.

    معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: من می‌خواهم امروز ۲ نوع نگاه وارداتی‌گرا و تولیدگرا را با هم مقایسه کنم. این یک بحث سیاسی یا بین دولت‌های مختلف نیست. ما در دولت سیزدهم نگاه‌هایی را داشتیم که در مقابل نگاه تولیدگرا قرار گرفته بودند و وزارت صمت بارها بر سر موضوع واردات بی‌رویه با صاحبان آن نگاه‌ها چالش داشت.

    برادران ادامه داد: برخی از مدیران دولت سیزدهم نیز در مقابل مافیا می‌ایستادند.

    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکسوی گفت: وزیر بهداشت در ایران فارما با صراحت فرمود که هر واحد تولید دارو مجاز است حداقل ۲۰ درصد تولیداتش را بدون طی کردن مراحل تشریفاتی صادر کند. از سمت دیگر برخی از مدیران اجرایی تلاش می‌کنند که با ایجاد موانع مختلف، صادرات را محدود کنند البته میزان صادرات داروی کشورمان در ۳ سال اخیر ۸۰ درصد رشد داشته است و ۵۳ واحد جدید تولیدی در همین مدت زمانی ایجاد شده است.

    معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: نگاه صنعتی می‌گوید که شما در تراز بین‌المللی تولید و قیمت‌گذاری کنید و در همین تراز سهم خودتان را از جهان بخواهید، نیازهای داخلی‌تان هم تأمین خواهد شد اما اگر ما تصمیم بگیریم که در ابتدا فقط جوابگوی نیازهای داخلی خودمان باشیم، باید هر روز نگران این باشیم که روزی توان پاسخگویی به آن نیازها را نداشته باشیم. ما اگر می‌توانستیم فقط استامینوفن را در تراز بین‌المللی تولید و قیمت‌گذاری کنیم، چند برابر سهم خودمان را از بازارهای جهانی می‌گرفتیم؛ بازار جهانی استامینوفن بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار است.

    برادران بیان کرد: ما امروز در  حوزه تولید مواد مؤثر و اولیه تولید دارو تا ۷۲ درصد به خودکفایی رسیدیم و باید زنجیره را کامل کنیم. من از مسئولان پتروشیمی کشورمان تشکر می‌کنم زیرا شرکت‌های  پتروشیمی را به  واحدهای تولید محصولات شیمیایی متصل کردند.

    او خبر داد: کشور ما امروز در بسته‌ بندی محصولات دارویی به خودکفایی صد در صد رسیده است بنابراین اصرار به واردات بیش از حد  بسته‌ بندی دارو، اصرار درستی نیست.

     معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برخی از افراد به هر دلیلی وجود مافیای دارو را انکار می‌کنند زیرا در واردات بیش از اندازه دارو، سهم دارند و رد پایشان در پرونده‌های مفتوح، دیده می‌شود.

    برادران ادامه داد: ما نمی‌توانیم صورت مسئله وجود مافیای دارو را نادیده بگیریم و آن را پاک‌ کنیم. ما امروز به این توفیق رسیدیم که ۵۰۹ مولکول را داخلی‌سازی کنیم.

    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب می‌تواند مرکز تجاری حوزه داروسازی باشد

     عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس گفت: صنعت داروی کشورمان امروز به خودکفایی نزدیک به صددرصدی در تولید دارو رسیده اما بعضا گلایه‌هایی درباره قاچاق دارو وجود دارند.

    او افزود: بر اساس آمار، میزان تولید داروی کشورمان در سال ۱۴۰۲، ۱۱ درصد رشد داشت و صادرات نیز ۲ برابر افزایش پیدا کرد. در همان سال واردات دارویمان ۱۳.۶ کاهش داشت.

    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکسمدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب بیان کرد: شهر آفتاب می‌تواند مرکز تجارتی را برای حوزه داروسازی داشته باشد و نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی را دایر کرده است. در واقع ما داریم سعی می‌کنیم که نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب را با برگزاری نمایشگاه‌های دایمی و ایجاد هاب‌های بین‌المللی به مرکز تجارت بین‌المللی کشور تبدیل کنیم.

    بیشتر بخوانید: حضور فارمکس در نمایشگاه آینده صنعت چاپ ایران

    تقدسی‌نژاد گفت: مدیران نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در گذشته تلاش کردند که مجموعه نمایشگاهی مذکور را به مناطق آزاد منفصل  فرودگاهی کشور متصل کنند و اگر این‌گونه شود، مفید است.

     ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس تا ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب پذیرای عموم خواهد بود.

    ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس

    مقاله قبلیبررسی قیمت مواد اولیه مورد نیاز اهالی چاپ و نشر
    مقاله بعدیچاپخانه بریل انجمن نابینایان ایران افتتاح شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.