کاهش هزینه ها با تولید محتوا

    0
    28
    تولید محتوا

    تولید محتوا برای بازاریاب ها نوعی تفریح یا کار لذت بخش نیست. شاید شما یکی دو روز از عمرتان را صرف بازاریابی محتوا کرده و کاملا از این فرآیند رضایت داشته باشید، اما وقتی پای مسئولیت روزمره وسط باشد، حسابی به چالش خواهید خورد.

    این دقیقا همان بحثی است که شما باید به طور جدی درباره اش فکر کنید. خب یک تفریح ساده مثل بازی فوتبال هم وقتی تبدیل به شغل شود، دردسرهای خاص خودش را به همراه دارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز هیچ کاری را کاملا تفریح نمی دانیم.

    بازاریابی و تولید محتوا می تواند در برخی از شرایط بی نهایت سخت هم باشد. اجازه دهید یک سناریو را با هم بررسی کنیم. فرض کنید شما در طول یک هفته اخیر هرچه سعی کرده اید، هیچ ایده تازه ای به ذهن تان نرسیده است. خب در این صورت به احتمال زیاد شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب با استفاده از تولید محتوا کاهش پیدا می کند. در چنین شرایطی احتمالا اگر فقط یک هفته دیگر بلاتکلیفی تان ادامه دار باشد، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این دقیقا همان بحثی است که ما در روزنامه فرصت امروز مطرح کرده ایم.

    شاید شما همین حالا با شنیدن بلاتکلیفی ها در دنیای بازاریابی فکرتان به سوی انواع و اقسام روش ها برای یافتن ایده مناسب برود. از توفان ذهنی گرفته تا بررسی الگوی فعالیت دیگر برندها، همه و همه دم دست شما قرار دارد. با این حال اصلا نمی توانید روی نکات این چنینی برای پیشبرد کارتان حساب کنید. در عوض نیاز به روشی دارید که در کوتاه ترین زمان ممکن جواب دهد.

    ایده موردنظر ما برای بهبود وضعیت مربوط به استفاده مجدد از محتواست. خب هر برندی بسته به مدت زمان فعالیتش در بازار برخی ایده های بازاریابی دم دست دارد. این امر موجب می شود شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب وضعیت بسیار بهتری داشته باشید.تولید محتوا

    شاید نکته مهم در این میان تلاش شما برای بهبود وضعیت ارتباطی تان با دیگران باشد. این مسئله ای است که به شما کمک خواهد کرد به بهترین شکل ممکن خودتان را برای تعامل با مخاطب آماده سازید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا باید دنبال دستورالعملی برای استفاده دوباره از محتوا باشید. این دقیقا همان کاری است که ما سعی می کنیم در این مقاله انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این رابطه را یاد بگیرید.

    استفاده مجدد از محتوا

    ما در بخش ابتدایی مقاله درباره دلیل اهمیت استفاده دوباره از محتوا حرف زدیم، اما این نکته که گاهی اوقات بازاریاب ایده کافی برای تولید محتوا ندارند، کافی نیست. خب شاید بازاریابی در دنیا پیدا شود که بی نهایت ایده تازه دم دست داشته باشد. در این صورت شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب نیاز به استفاده دوباره از محتوای تان ندارید.

    شاید مهمترین دلیل استفاده دوباره از محتوا مربوط به بحث مالی باشد. خب این روزها هیچ برندی از نظر مالی استقلال کامل نداشته و دائما درگیر قرض و بدهی است. چنین امری می تواند موجب ناتوانی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب شده و هزینه های تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای محدود سازد.

    بی شک اگر یک بازاریاب بودجه نامحدودی در دنیای مارکتینگ داشت، ایده های مختلفی را اجرا می کرد. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز اصلا از این خبرهای خوش برای تان نداریم. خب شما لازم نیست حتما یک بازاریاب همه فن حریف باشید تا مشکلات متنوع در دنیای بازاریابی و مسائل مالی را متوجه شوید. به همین خاطر استفاده دوباره از محتوای قدیمی ایده‎ای بی نهایت جذاب خواهد بود.

    یادتان باشد، شما نمی توانید محتوای قدیمی تان را همانطور که قبلا بود، دوباره استفاده کنید. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای تان به همراه داشته و کارتان را نیز بی نهایت دشوار سازد. خب چه کسی دوست دارد محتوای قدیمی یک برند را بدون هیچ گونه دستکاری مشاهده کند؟ این سوالی است که شما باید همیشه از خودتان پرسیده و کسب و کارتان را آماده آن نگه دارید.

    فرآیند استفاده دوباره از محتوا در واقع شامل ایجاد تغییرات اساسی و استفاده از اطلاعات تازه برای آپدیت محتواست. شاید فکر کنید این امر دقیقا مثل تولید یک محتوای تازه است. خب در این صورت باید از یک مثال ساده برای فهم دقیق وضعیت استفاده کنیم. وقتی شما سراغ بازسازی یک خانه می روید، هزینه ها و کارتان خیلی کمتر از وضعیت ساخت مجدد یک بنا خواهد بود.

    ماجرا درباره استفاده دوباره از محتوا نیز دقیقا به همین شکل است. پس اصلا نباید خودتان را اذیت کرده یا دنبال فرآیندی متفاوت باشید. در عوض اعمال تغییرات کاربردی به شما کمک می کند با هزینه ای بی نهایت اندک کارتان را پیش ببرید.

    استفاده دوباره از محتوا دقیقا چیست؟

    همانطور که از اسم استراتژی استفاده دوباره از محتوا برمی آید، شما در اینجا با بازسازی و بازآفرینی محتوای قدیمی برند رو به رو هستید. این امر به شما کمک خواهد کرد میزان اثرگذاری بر روی مخاطب را دوچندان کرده و در عین حال نیازی به صرف هزینه بالاتر نداشته باشید.

    فراموش نکنید، ما در دنیای امروز نیاز به راهکارهای هوشمندانه برای مدیریت مالی داریم. به همین خاطر اگر فکر کرده اید بدون یک استراتژی جامع فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت، سخت در اشتباه هستید.

    استفاده دوباره از محتوا در واقع انبارهای قدیمی برند را نشانه می رود. البته در این میان خبری از محصولات قدیمی برند نیست. در عوض محتوایی که مدت هاست یک گوشه خاک می خورند، دوباره مورد توجه قرار خواهند کرد. این مسئله می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی داشته و اوضاع تان را نیز بهبود بخشد.

    آیا می توانید دنیایی را تصور کنید که در آن هیچ محتوای تازه ای تولید نشود و فقط خبر از بازآفرینی محتوا باشد؟ احتمالا جواب این سوال منفی خواهد بود. با این حال سناریوهایی مثل تولید ۵۰ درصدی محتوای تازه و استفاده از محتوای قدیمی برای کاهش هزینه های جاری ایده آل خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

    استفاده دوباره از محتوا در حوزه بازاریابی

    حالا باید کمی درباره استفاده از استراتژی مورد بحث مان در عمل صحبت کنیم. خب این استراتژی هر چقدر هم به کاهش هزینه ها کمک کند، باید یک ما به ازای بیرونی داشته باشد. به زبان ساده‎تر، شما چطور می توانید کارتان در زمینه تولید محتوا را با استفاده از استراتژی مورد بحث پیش ببرید. این مسئله ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک خواهد کرد.

    ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا به ساده ترین شکل ممکن کارتان در راستای استفاده دوباره از محتوا را برنامه ریزی کنید. پس با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این رابطه را به اتفاق شما مرور کنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند بسیار بهتری از نقطه نظر تعامل با مخاطب هدف در دنیای کسب و کار داشته باشید.

    یادتان باشد، شما نمی توانید بدون نقشه راه به مقصد برسید. به همین خاطر اگر فکر کرده اید بدون یک استراتژی درجه یک برای استفاده دوباره از محتوا کارتان راحت خواهد بود، سخت در اشتباهید. بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا دیگر نیازی به نگرانی یا ترس در رابطه با بازیابی محتوا نداشته باشید.

    استفاده از طرز فکر خنثی

    طرز فکر خنثی در واقع به عدم پیش داوری درباره نظرات کاربران درباره یک محتوای بازآفرینی شده اشاره دارد. خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند اگر یک روز محتوای بازآفرینی شده را پیش روی مخاطب شان قرار دهند، واکنش های بسیار منفی خواهند گرفت. این در حالی است که شما می توانید بدون هیچ دردسری کارتان را پیش برده و نگران هیچ چیز هم نباشید. این مسئله می تواند برای تان اعتماد به نفس خوبی هم به همراه بیاورد.

    اگر شما دائما نگران نوع واکنش مخاطب نسبت به محتوای تان هستید، بد نیست کمی به کار دیگر برندها نگاه کنید. فکر می کنید برندهای بزرگ دنیا همیشه ایده های تازه برای مخاطب دم دست دارند.

    گاهی اوقات شما نیاز دارید برخی از ایده ها را در این میان تکرار کنید. این امر می تواند به شما برای بازسازی روند اثرگذاری بر روی مخاطب کمک شایانی نماید. به علاوه، شما کارتان را بدون هیچ دردسری پیش برده و دیگر لازم نیست استرس زیادی را تحمل کنید.

    نکته کلیدی در این میان دسترسی به محتوای مناسب از نظر زمانی در برندتان است. خب شما نمی توانید همینطور بی مقدمه سراغ محتوای قدیمی بروید. اصلا برند شما آنقدر در بازار سابقه دارد که چنین محتوایی را دم دست داشته باشید؟ این سوالی است که باید به طور اصولی از خودتان بپرسید.

    نکته دیگری که در این میان اهمیت زیادی دارد، مسئله مربوط به استفاده از محتوای قدیمی به طور واحد یا ترکیب چند تا از آنها با هم است. این امر می تواند برای شما حسابی دردسر به همراه بیاورد؛ چراکه در صورت کیفیت پایین کمپین های گذشته بهتر است آنها را با هم ترکیب کنید تا دیگر تجربه های منفی را پشت سر نگذارید.

    یافتن بهترین محتوای برند

    کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، تلاش برای یافتن بهترین محتوای برند است. خب هر محتوا یا کمپینی که ارزش بازآفرینی ندارد. شما باید در ابتدا خودتان را جای مخاطب قرار داده و انتظارات آنها را به طور جدی مرور کنید. این امر می تواند شانس شما برای اثرگذاری بهینه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

    یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار ارائه بهترین عملکرد ممکن در دنیا هستیم. این نکته می تواند برای تان حسابی جذاب باشد. به علاوه، اگر بتوانید کارتان از نقطه نظر ارائه محتوا را در سطحی مطلوب دنبال کنید، همیشه یک برند جذاب برای مشتریان خواهید بود.

    ماموریت شما در این بخش تلاش برای استفاده از زاویه دید مشتریان است. این طوری متوجه جذابیت ایده ها و طرح های مختلف برای آنها خواهید شد. این در حالی است که خیلی از بازاریاب ها اصولا میانه خوبی با دنیای بازاریابی ندارند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان نیاز دارید تا حد امکان به زاویه دیدشان نزدیک شوید.

    اگر دامنه مناسبی از مشتریان وفادار دارید، این دسته از افراد می توانند منبع اطلاعاتی خوبی برای شما باشند. بد نیست درباره نوستالژی و تجربه های خوب آنها از برندتان کمی پرس و جو کنید. این امر شاید کمی زمانبر باشد، اما دستاوردهای مهمی در زمینه شناسایی بهترین کمپین های ممکن برای تان خواهد داشت. این سوالی است که شما نمی توانید به این سادگی مورد بی توجهی قرار دهید.

    بی شک در این میان امکان استفاده از ابزارهای هوشمندی مثل گوگل آنالیتیکس نیز هست. با این حال اگر نظر ما را بخواهید، اعتماد به سلیقه و نظرات مستقیم مشتریان ایده بهتری خواهد بود. البته در این میان اگر تعداد مشتریان تان بی نهایت اندک است، استفاده از کمک ابزارهای دارای هوش مصنوعی چندان بد نخواهد بود.

    شناسایی کانال های ارتباطی جایگزین

    شما محتوای بازآفرینی شده را دیگر نمی توانید در همان کانال های ارتباطی قبلی بارگذاری کنید. این مسئله ای است که باید به طور جدی مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان مسیری برای تعامل بهینه با مخاطب سود ببرید. راستش را بخواهید، ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با تکرار یک فرآیند نداریم.

    به همین خاطر بهتر است محتوای بازآفرینی شده تان را در یک پلتفرم دیگر بارگذاری کنید. مثلا اگر کمپین موردنظر شما به طور اولیه در اینستاگرام بارگذاری شده بود، حالا می توانید ایکس را مدنظر قرار دهید. این امر موجب واکنش های بهتر کاربران شده و خیال تان از بابت نتیجه نهایی راحت خواهد بود.

    اگر شما هم جزو آن دسته از بازاریاب هایی هستید که کارشان را هیچ جوره تغییر نمی دهند، احتمالا در پلتفرم های اجتماعی اندکی فعالیت دارید. خب این مسئله می تواند تلنگری برای شما به منظور اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب باشد.

    تنها کاری که در این رابطه باید انجام دهید، تلاش برای شناسایی پلتفرم های تازه و اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند اوضاع شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و سراغ تعامل بهتر با مخاطب تان بروید.

    بی شک در مسیر انتخاب شبکه های اجتماعی جدید تحت تاثیر عوامل زیادی قرار خواهید گرفت. اگر نظر ما را بخواهید، بهترین نکته در این میان تلاش برای استفاده از یک رویکرد متعادل خواهد بود. به طوری که بدون دردسر اضافی بتوانید یک نتیجه خوب را بگیرید. به علاوه، اگر مدت زمانی طولانی است که در شبکه های اجتماعی حضور نداشته اید، شاید بیشتر از یک انتخاب ساده لازم داشته باشید. پس لطفا ترسی در این رابطه به خودتان راه ندهید؛ چراکه ممکن است خیلی زود نتیجه نهایی تلاش تان را دود هوا کند.

    وقتی کانال های ارتباطی تازه را مورد توجه قرار دادید، باید به این نکته نیز توجه نشان دهید که کارتان بدون استفاده از یک تغییر عمده در نوع فرمت یا ساختار محتوا پیش نمی رود. خب محتوایی که در فیس بوک یا تیک تاک جواب می دهد، با محتوایی که مناسب ایکس یا یوتیوب باشد، فرق دارد. پس اصلا نباید کارتان را سرسری دنبال کنید.

    مشکل خیلی از بازاریاب ها تصور شباهت پلتفرم های اجتماعی به هم است. این امر موجب می شود شما توانایی اثرگذاری لازم بر روی مخاطب را از دست داده و دیگر نتوانید فرآیند مناسبی از این نظر را دنبال کنید. از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با تقلید و کپی برداری نداریم، بهتر است قبل از اینکه از سوی کاربران متهم به این امر شوید، تغییری در ساختار محتوای قدیمی تان اعمال کنید.

    ترکیب محتواها با هم

    گاهی اوقات شما یک محتوای واحد به درد بخور برای بازآفرینی ندارید. در این صورت راهی به غیر از ترکیب محتواها با هم برای تان باقی نخواهد ماند. این امر می تواند موجب بروز مشکلات اساسی برای تان شده و کارتان را نیز حسابی دشوار سازد.

    ما در روزنامه فرصت امروز بازآفرینی یک محتوای واحد را همیشه ترجیح می دهیم، اما دنیا همیشه مطابق انتظار ما پیش نمی رود. به همین خاطر گاهی اوقات شما نیاز دارید تا مسیر سخت تر را دنبال کنید. این امر می تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای تان شود.

    وقتی دنبال ترکیب محتواهای مختلف با هم هستید، باید به خواستگاه هر کدام توجه داشته باشید. مثلا ترکیب محتوایی از اینستاگرام با ایکس و یوتیوب شاید ایده جالبی باشد، اما قبل از اجرای آن باید به چند نکته فکر کنید. اینکه شما در کدام پلتفرم قصد بازنشر محتوای قدیمی را دارید، محوری خواهد بود؛ چراکه به شما نشان می دهد چه مدل تغییرات ساختاری باید در محتوای تان اعمال کنید.تولید محتوا

    به علاوه، شما باید توانایی خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب در قالب یک محتوای ترکیبی داشته باشید؛ چراکه ممکن است لحن محتواها با هم فرق کند. این نکاتی است که شما باید همیشه در کانون توجه قرار داده و منتظر اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب تان با استفاده از آن باشید.

    یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار ساده سازی کارها هستیم. با این حال گاهی اوقات شما چاره‎ای به غیر از دنبال کردن راه های سخت ندارید. این مسئله می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی توان تان برای تعامل بهتر با مخاطب را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

    فراموش نکنید، ما در دنیایی زندگی می کنیم که بسیاری از بازاریاب ها در آن با کمبود ایده های تازه رو به رو هستند. به همین خاطر استفاده از کمپین های قدیمی و خاک خورده می تواند جذابیت زیادی داشته باشد. این امر در صورت ترکیب چند محتوا با هم نوستالژی ترکیبی برای مخاطب به ارمغان خواهد آورد. این مسئله ای است که می تواند شانس شما در بازار برای رقابت با برندهای بزرگ را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

    تغییر اصولی فرمت

    در فرآیند بازآفرینی محتوا گاهی اوقات نیاز به تغییر فرمت محتوا نیز خواهد بود. در این صورت شما باید با دقت تمام کار را دنبال کرده و جلوی هرگونه اشتباه ساختاری را بگیرید؛ چراکه یک اشتباه کوچک در این میان تمام زحمات قبلی تان را بر باد خواهد داد. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها فکر می کنند تولید محتوا کاری ساده یا بی دردسر است. این امر نه تنها درست نیست، بلکه درباره بازآفرینی محتوا نیز مصداق ندارد.

    معمولا تبدیل محتوای متنی به ویدئو و برعکس چالش های زیادی به همراه دارد. شاید ساده ترین رویکرد در این میان صرف نظر از تغییر فرمت باشد. خب در این صورت شما می توانید بدون هیچ دردسری کارتان را پیش ببرید. به علاوه، شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان در این حالت نیازی به صرف هزینه های گزاف نیز ندارید. پس بهتر است کمی هم که شده به فکر ساده سازی مسیرتان باشید.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی ارائه پیشنهادات محدود به مشتریان

    در حالت بعدی، اگر دنبال تغییر فرمت بودید، باید همیشه ویدئو را بر سایر فرمت ها ترجیح دهید. دلیل این امر محبوبیت جهانی فرمت موردنظر در میان کاربران است. خب وقتی شما مطابق میل کاربران عمل کنید، شانس تان برای اثرگذاری بر روی آنها بی نهایت بیشتر خواهد بود پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و نگران هیچ چیز هم نباشید.تولید محتوا

    یادتان نرود، شما قبل از انتشار نهایی محتوا باید نظارتی بر روی کیفیتش داشته باشید. این امر در واقع مثل واحد کنترل کیفیت خواهد بود. پس کمی از سرعت تان کم کرده و اجازه دهید کارها به طور منطقی و اصولی پیش برود. این امر نتایج بسیار بهتری برای شما و برندتان به همراه خواهد داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

    نکات کلیدی استفاده دوباره ازتولید محتوا

    استفاده دوباره از محتوا کاری نیست که موجب خجالت یا شرمساری شما شود. بسیاری از بازاریاب های بزرگ دنیا برای ساده سازی کارها از این استراتژی به ساده ترین شکل ممکن سود می‎برند. تنها نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده درست از این استراتژی است وگرنه مخاطب حسابی نسخه تان را خواهد پیچید.

    ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات کلیدی در رابطه با استفاده دوباره از محتوا را مطرح کنیم. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ نگرانی کارتان را پیش برده و بهترین نتیجه ممکن را نیز از کارتان بگیرید. یادتان باشد، استفاده دقیق از نکات و توصیه های مورد بحث در این مقاله ضامن موفقیت شما در بلندمدت خواهد بود. پس اصلا نگران نتیجه نهایی کار نباشید؛ چراکه با دنبال کردن نکات کلیدی مو لای درز کارتان نخواهد رفت.

    من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با فرآیند استفاده دوباره از محتوا کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستند.

    مقاله قبلینمایشگاه کاغذ؛ فرصتی دوباره برای همکاری
    مقاله بعدیبررسی ابعاد مختلف بسته‌بندی ثانویه دارویی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.