نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا؛ آوردگاهی روبه توسعه

    گفت و گو با مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و مدیر تشریفات هفتمین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه

    0
    45
    نمایشگاه تخصصی کاغذ

    مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا در هفتمین دوره برگزاری‌اش با رشد شرکت‌کنندگان همراه بوده است گفت که امسال ۱۳۰ غرفه‌گذار در این آوردگاه شرکت کردند.

     به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از نمایشگاه کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه؛ غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و مدیر تشریفات هفتمین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه اذعان داشت: نمایشگاه‌ های تخصصی با برخورداری از جایگاهی متفاوت با نمایشگاه‌ های عمومی، همیشه هم مخاطبان خاص خودشان را دارند. مزیت این دست از رویدادها این است که تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده در آنجا با هم تلاقی کرده که باعث می‌شود، در حوزه توسعه کاری منافع و امتیازاتی از نمایشگاه ببرند.

    شجاع افزود: مثلاً مصرف‌کننده به‌جای اینکه درگیر واسطه‌ها باشد تولیدکننده یا واردکننده اصلی را پیدا کرده و بدون هیچ مشکلی با آن‌ها روابط تجاری برقرار می‌کند. از طرفی هم توانمندی‌های صنعتی هر کشوری در نمایشگاه‌های تخصصی بروز پیدا می‌کند.

    وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا نسبت به هفت سال گذشته با ۳۰۰ درصد افزایش تعداد غرفه‌گذار مواجه شد به‌طوری‌که سال اول ۳۵ غرفه‌گذار اما امسال ۱۳۰ غرفه‌گذار در این آوردگاه شرکت کردند. این موضوع نشان می‌دهد هر کشوری برای اینکه بتواند به تولید، خودکفایی و نهایتاً به صادرات برسد باید با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی این اتفاق را رقم بزند.

    نمایشگاه تخصصی کاغذرضایت غرفه گذاران از هفتمین نمایشگاه تخصصی کاغذ

    شجاع اذعان داشت: در صحبت‌هایی که به‌واسطه مسئولیتم در این رویداد با غرفه‌گذاران داشتم؛ متوجه شدم که اکثریت قریب به‌اتفاق آن‌ها از این آوردگاه راضی و توانسته بودند بازار و مشتریان جدیدی را پیدا کنند.

    وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در مورد افزایش شرکت بازدیدکنندگان نمایشگاه تخصصی کاغذ مورد غفلت واقع شده است، نقش غرفه‌گذاران در جذب مخاطب است. آن‌ها باید از دو یا سه ماه پیش از برگزاری نمایشگاه از مخاطبانشان برای حضور در غرفه خود دعوت کنند. این طبیعی است که نمایشگاهی با این حجم از غرفه‌گذار توان مالی مناسبی برای اطلاع‌رسانی در صداوسیما یا بنرهای اتوبانی را ندارد؛ بنابراین بخشی از این وظیفه بر عهده شرکت‌کنندگان نمایشگاه است.

    شجاع تصریح کرد: در تمام دنیا بخشی از تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد نمایشگاه‌ها در سطح مترو، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و… توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود اما متأسفانه در کشور ما شهرداری نه‌تنها هیچ کمکی نمی‌کند بلکه برای بنرهای اتوبان رقم‌های بالایی دریافت می‌کند که در توان نمایشگاه‌های خصوصی و تخصصی مانند نمایشگاه کاغذ و مقوا نیست.

    مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با بیان اینکه صنایع مختلف همانند حلقه‌های یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند، بیان داشت: صنایع کاغذ، سلولزی و چاپ صنایع تکمیلی هستند که حیاتشان وابسته به صنایع دیگر است. وقتی حال صنایع خوب نباشد، طبیعی است که روی این حوزه‌ها هم تأثیرات خوبی نخواهند داشت.

    بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت آشنا برچسب: ارتباط موضوعی نمایشگاه‌ها، عامل ارتقا است

    وی ادامه داد: در کشور ما ۹ هزار واحد چاپ، پیش از چاپ و پس از چاپ وجود دارند که در حوزه کارتن و ورق ۲۸۰ تولیدکننده ورق و در تولید جعبه و کارتن چهار تا پنج هزار واحد تولیدکننده فعالیت می‌کنند. در هرکدام از این واحدها تعداد زیادی کارگر مشغول به فعالیت هستند. اگر اقتصاد به آرامش برسد و مشکل بانک و تحریم در کشور ما حل شود، طبیعتاً با رونق تولید و صادرات روبرو خواهیم شد.

    نمایشگاه تخصصی کاغذ

    مقاله قبلیپنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی در هفته کتاب برگزار می شود
    مقاله بعدیایجاد مشکل در تامین مقوای جعبه های دارویی- بهداشتی با روند کُند تخصیص ارز

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.