تجلیل از پیشکسوتان لیتوگراف در برنامه «دیدار ماه»

    گفت و گو با غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان

    0
    56
    دیدار ماه غلامرضا شجاع

    گروه «دیدار ماه» با هدف تجلیل و تکریم پیشکسوتان اتحادیه لیتوگرافان تشکیل شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با اشاره به تشکیل گروه «دیدار ماه»، عنوان کرد: گروه «دیدار ماه» به همت اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان تهران و با هدف تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان این حوزه مردادماه سال جاری تشکیل شد.

    وی با بیان اینکه ۱۹ سال پیش کاروان مهربانی صنعت چاپ به همت مرحوم محمد کلاری و سیدیونس میرجعفری تشکیل شد، افزود: سال‌های زیادی آرزو داشتیم این کار پسندیده را به شکلی در صنف ما اجرا شود، زیرا رسته‌های مختلف صنف، مثل مُهرسازان و لوح و تندیس و کانون‌های تبلیغاتی مشمول کاروان مهربانی نمی‌شوند.

    شجاع ادامه داد: در حوزه لیتوگرافان و گراورسازها، افراد پیشکسوت زیادی فعال هستند؛ از مدت‌ها قبل در اتحادیه لیتوگرافان صحبت‌هایی با هیئت‌مدیره اتحادیه و تعاونی شد، جلساتی گذاشته و قرار شد هیئت‌مدیره و هیئت امنا تشکیل شود.

    وی با بیان اینکه نخستین نشست «دیدار ماه» دوم مردادماه امسال برگزار شد، افزود: در این برنامه با «محمود شیخیان» یکی از بزرگترین پیشکسوتان حوزه لیتوگرافی دیدار داشتیم و از تلاش‌های شبانه‌روزی وی در این حوزه تجلیل کردیم.

    شجاع ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به این کار قرار است این طرح هر دو یا سه هفته یک‌بار با حضور و همراهی صمیمانه مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا؛ آوردگاهی روبه توسعه

    به‌گفته وی، قرار است سه‌شنبه ۳۰ مرداد نیز به منزل علی‌اصغر مرادی‌نور، پدر شهید و از پیشکسوتان رسته مهر و پلاک‌سازی که در حوزه صنفی نیز فعال بودند دیدار داشته باشیم، او با حدود ۹۰ سال سن از بزرگان صنف هستند و تجلیل از ایشان یک ضرورت است.

    شجاع همچنین از چاپ کتاب روایت‌های این دیدارها خبر داد و گفت: قرار است پس از مدتی روایت این دیدارها، مکتوب و در قالب کتاب منتشر شود.

    مقاله قبلیبرگزاری نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ
    مقاله بعدیسیدعباس صالحی پیشنهاد چاپ برای وزارت ارشاد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.