سیدعباس صالحی پیشنهاد چاپ برای وزارت ارشاد

    0
    104
    سیدعباس صالحی

    غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران در یادداشتی نوشت: امیدوارم دکتر سیدعباس صالحی بیش از پیش با تشکل های بخش خصوصی چاپ و نشر همراه باشند.

    غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران در یاداشتی درباره پیشنهاد سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم توسط دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب و کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نوشت:

    با توجه به روش، اخلاق و منش سیاسی اعتدالی و تنش زدایی دکتر مسعود پزشکیان در سکانداری دولت چهاردهم به جدیت می توان ادعا کرد چهره غیرجناحی دکتر سیدعباس صالحی نزدیک ترین فرد به خصوصیات رئیس جمهور است.

    فرهنگ مظلوم و سیاست زده ایران اسلامی تاب و تحمل یک وزیر سیاسی را ندارد و نیاز امروزمان چهره ای کاملا فرهنگی پخته و آرام اما هوشیار که هم از جنبه فقه هم از جنبه فرهنگ و هنر تجربیات ارزشمندی دارا باشد را می طلبد، چون هجوم و خواسته های حق و ناحق فقط نمایندگان مجلس نیست حوزه های علمیه، ده ها مرکز فرهنگی و دینی و از همه بالاتر شورای عالی فرهنگی کشور همه مطالبات و رفع معضلات فرهنگی را از وزیر ارشاد می خواهند.

    انتظار مردم از دولت جدید و شخص رئیس جمهور که شخصیتی با مشخصه ی آرام آقای دکتر صالحی که برای آزادی های فردی و اجتماعی دغدغه داشته و اهل تعامل با همه جریان های قدرت است و امیدوارم بیش از پیش با تشکل های بخش خصوصی چاپ و نشر همراه باشند و التیام زخم های فضای فرهنگ و هنر، سینما، جوانان نسل زد، جریانات، موضوعات نو و امروزی فرهنگ بدور از جنجال، سر و صدا و تبلیغات کِشتی فرهنگ و هنر را به ساحل آرامش که نیاز دولت جدید است برساند.

    دکتر صالحی در بزنگاه های فرهنگی مانند حجاب، فیلترینگ، رسانه، سینما و تئاتر، ممیزی های نشر وکنسرت ها و نسل جدید چه هنری و حتی ورزشی در سه سال گذشته به مردم خیلی نزدیک تر تا دولت و حاکمیت بوده اند. امیدوارم در سیاست سازی و تصمیم گیری ها فقط به افراد قبلی که دور ایشان را گرفته بودند بسنده نکند و از نیروهای جوان و مجرب و حتی نظرات و برنامه های دیگر کاندیدهای وزارت ارشاد کمک گرفته و استفاده کند. سیدعباس صالحی

    بیشتر بخوانید: سیدعباس صالحی جانشین مرحوم دعایی

    نگرانی بنده از موضع ایشان در ارتباط با صنعت چاپ و تشکل های صنفی چاپ است که امیدوارم با تعامل و مشورت نگاه جدیدی برخلاف قبل برخوردار و متوجه باشند از حدود ۱۰ هزار واحدهای چاپی صنعت چاپ کشور ۹۵ درصد آنان واحدهای چاپی کوچک و متوسط هستند و وزارت صنعت، معدن و تجارت تمایل به جذب آنها ندارد و حوزه چاپ نیاز به توجه حمایت استراتژیک و فقط نظارتی داشته و جایگاهی بالاتر از دفتر امور چاپ را می طلبد.

    عباس صالحی

    مقاله قبلیتجلیل از پیشکسوتان لیتوگراف در برنامه «دیدار ماه»
    مقاله بعدینمایشگاه کاغذ و مقوا؛ یک نمایشگاه B2B

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.