راهنمای جامع صنعت چاپ و بسته بندی قم منتشر شد

    0
    22
    صنعت چاپ و بسته بندی قم

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با تاکید بر این که صنعت چاپ و بسته بندی قم با زیست بوم فرهنگی استان تناسب دارد، گفت: در راستای برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه خوشه‌های کسب و کار و تحقق شعار سال، راهنمای جامع صنعت چاپ و بسته بندی قم برای نخستین بار گردآوری و منتشر شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایرنا؛ وحید آشتیانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، بیان داشت: با توجه به برنامه‌های تحقق شعار سال وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۳ و سنجه‌های عملکردی حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مبنی بر حمایت از برنامه‌های عملیاتی خوشه‌های کسب و کار، شرکت شهرک‌های صنعتی قم اقدام به گردآوری و چاپ کتاب راهنمای جامع خوشه صنعت چاپ و بسته بندی قم نموده‌است.

     

    تدوین و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات صنعت چاپ و بسته بندی قم

    وی تاکید کرد: تدوین و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات واحدهای خوشه، از نیازهای اساسی توسعه صنعت چاپ و بسته بندی قم است و به همین منظور، شرکت شهرک‌های صنعتی قم با کمک اتحادیه چاپخانه‌داران و عامل توسعه خوشه استان اقدام به تهیه کتاب راهنمای جامع مشتمل بر اطلاعات واحدهای دارای پروانه در رسته‌های مختلف به عنوان اطلس جامع صنعت چاپ و بسته بندی استان کرده‌است که می‌تواند کمک قابل توجهی به معرفی توانمندی واحدهای تولیدی و توسعه بازار آنها انجام دهد.

    وی ادامه داد: توسعه صنعت چاپ و بسته بندی قم مبتنی بر زیست بوم کسب و کار استان و منطبق بر ارزش‌های ایرانی، اسلامی و الگوی فرهنگی قم است.

    آشتیانی گفت: خوشه صنعت چاپ و بسته بندی قم با حدود ۵۰۰ واحد تولیدی، صنفی و خدماتی و سه هزار نفر اشتغال مستقیم یکی از قطب‌های صنعت چاپ و بسته بندی کشور محسوب می‌شود و شهرک صنعتی شهاب نیز به وسعت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر پنج اتوبان قم- تهران پذیرای سرمایه گذاران و فعالان صنعت چاپ است.

    بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

    امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

    بیشتر بخوانید: نخستین نمایشگاه تخصصی جامع صنعت چاپ قم برگزار می شود

    شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

    در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

    مقاله قبلیتولید کاغذ ایرانی از بارزترین عملکرد دولت سیزدهم
    مقاله بعدیانتخابات هیئت‌ مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.