اگر در صنعت بسته بندی و طراحی هستید، این شرایط برای شما چالش جدیدی محسوب نمی شود اما اگر یک مدیر محصول هستید، کارآفرینی با کالای بسته بندی شده هستید یا فقط درمورد نحوه انتخاب روش چاپ لیبل محصول برای سناریوی مناسب تحقیق می کنید، در ادامه مطلب می توانید به اطلاعات مناسبی دست یافته و بدانید که از دو گزینه چاپ فلکسوگرافی و چاپ دیجیتال کدام یک برای هدف و مقصود شما مناسب تر است.
سه عامل مهم برای ارزیابی؛ قبل از انتخاب روش چاپ
- اندازه شغل شما
چند لیبل محصول چاپ می کنید؟ آیا شما در حال آزمایش یک محصول جدید برای بازار هستید تا دریابید که کدام طرح لیبل بهتر فروش می کند؟ یا، شاید شما یک تولیدکننده محصول لیبل برای یک برند یا کمپانی هستید و مقادیر زیادی لیبل محصول را چاپ می کنید. دانستن اندازه کار چاپ شما یکی از بزرگترین عواملی است که به به وسیله ی آن متوجه خواهید شد که از کدام نوع روش چاپ استفاده کنید.
- هدف از کار چاپ شما
آیا طرح های مختلفی از لیبل ها را در نمونه های بازار کوچکتر آزمایش می کنید، یا تولید انبوه را روی یک محصول از قبل تعریف شده چاپ می کنید؟ نتیجه نهایی کاری که شما سعی در انجام آن دارید بر انتخاب روش چاپ شما تأثیر خواهد گذاشت.
- هزینه کار چاپ شما
این قسمت بسیار چالش برانگیز و البته جذاب خواهد بود. روی چه موادی می خواهید عمل چاپ را انجام دهید؟ از چه رنگهایی باید استفاده کنید؟ محصولات در چه نوع محیط هایی باید استفاده شوند و محل نگه داری آن ها چه شرایطی خواهد داشت؟ پاسخ به تمام این سؤالات بر هزینه شما و بنابراین روش چاپ مناسب تأثیر می گذارد.
اگر همه این موارد به خاطر سپردید، به این سه اصطلاح نیز توجه داشته باشید:
- ثبات
- مقیاس پذیری
- انعطاف پذیری
به این سه مورد به عنوان یک فیلتر فکر کنید و با استفاده از آن می توانید متوجه شوید که کدام نوع از روش چاپ را انتخاب کنید. با این گفته، در اینجا چند راهنما در مورد زمان استفاده از چاپ دیجیتال و چه زمانی برای چاپ فلکسوگرافی وجود دارد.
چه زمانی برای چاپ لیبل از چاپ دیجیتال استفاده کنیم؟
- هنگامی که شما نیاز به انجام آزمایش محصول یا نمونه سازی اولیه دارید.
شما یک محصول جدید زیبایی و سلامتی تولید کرده اید، اما مطمئن نیستید که بسته بندی مورد نظرتان می تواند بهترین محصولات را به فروش برساند. اینجاست که چاپ دیجیتال اهمیت و برتری خود را نشان می دهد. شما می توانید به سرعت نمونه ای از طرح های مختلف چاپ لیبل را با کسری از هزینه استفاده از روش های چاپ سنتی تهیه کنید.
- هنگامی که به یک مورد متغیر نیاز دارید
اگر چاپ لیبل های محصول دارای شماره گذاری یا شخصی سازی پی در پی هستند یا اگر میخواهید بسته بندی هایتان را بر اساس سلایق مشتریانتان چاپ کنید، چاپ دیجیتال به زیبایی می تواند آن ها را شخصی سازی کند. چرا؟ زیرا هیچ صفحه ای برای تغییر وجود ندارد و لیبل ها در ۴ رنگ چاپ میشوند.
- هنگامی که نیاز دارید تغییرات سریع را روی چاپ اعمال کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، چاپ دیجیتال نیاز به تنظیمات بسیار کمی دارد. در نتیجه، شما می توانید به طور چشمگیری زمان چرخش خود را با لیبل های محصول خود افزایش دهید. هیچ صفحه ی چاپی در چاپ دیجیتال وجود ندارد و به همین دلیل می توان تغییرات را به سرعت اعمال کرد، همچنین این روش ضایعات کمتری خواهد داشت.
- هنگامی که به چاپ بسیار دقیق و با جزییات نیاز دارید
افکت های گرادیانت و چاپ های دقیق اغلب به نقاط خیلی ریز نیاز دارند، به جز این مورد تفاوت کیفیت چاپ معمولاً بسیار قابل توجه نیست. یکی از ویژگی های عالی در مورد دیجیتال این است که حداقل “افزایش نقطه” وجود دارد. بنابراین اگر یک نقطه بسیار ریز چاپ کنید، به همین ترتیب باقی می ماند. در دیجیتال، هیچ صفحه ای وجود ندارد و جوهر به سیلندر مانند افست منتقل نمی شود، بنابراین نقاط تحت تأثیر تأثیر قرار نمی گیرند. نتیجه نهایی یک چاپ تصویری تمیز و دقیق است.
در مقابل، چاپ لیبل فلکسوگرافی از صفحات امدادی فوتوپلیمر با عناصر تصویری انعطاف پذیر استفاده می کند. بدون خطا، فلکسو با کیفیت بالا چاپ می کند. اما وقتی صحبت از گرادیانت و تصاویر باریک “نرمتر” می شود چاپ دیجیتال اغلب نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.