انتقاد از ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار با دفتر منسوجات

    گفت و گو با رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا 

    0
    12
    ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار میرباقری

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با انتقاد از ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار در دفتر صنایع منسوجات،‌ پوشاک و چرم، خواستار تشکیل کارگروه بررسی این موضوع شد.

     به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ سیدحسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به بحث ادغام دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار در دفتر صنایع منسوجات، پوشاک و چرم وزارت صمت، عنوان کرد: طی سه سال گذشته تعامل با بخش خصوصی از تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده با دولت موجب شد که یکی از بی‌سابقه‌ترین همکاری‌ها را در ادوار گذشته داشته باشیم اما با وجود همه همکاری‌ها، این تصمیم همه را در شوک فرو بُرد.

    وی با تاکید براینکه باید به صنعت سلولزی با توجه به جایگاه آن در حوزه بازرگانی اهمیت بیشتری داده شود افزود: وضعیت به‌گونه‌ای شده که همه فعالان این حوزه در بلاتکلیفی به سر می‌برند و به این موضوع فکر می‌کنند که چه سنخیتی بین چرم یا نساجی با سلولزی وجود دارد؟

    میرباقری ادامه داد: ابتدای سال تحصیلی است؛ همه مدارس و دانشگاه‌ها به کاغذ نیاز دارند و حتی یکی از بزرگ ترین مصرف‌کنندگان کاغذ دولت است.

     

     کارگروه بررسی ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار با صنایع منسوجات، پوشاک و چرم

    وی با طرح این سوال که چرا دولت به‌جای تشویق بخش خصوصی، تصمیم به ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار با صنایع منسوجات گرفته است، گفت: نتیجه چنین روندی در ماه‌های آتی مشکل ایجاد می‌کند. از حدود یک ماه قبل تاکنون دفتر سلولزی که بسیار فعال بود، دیگر پاسخگوی مشکلات نیست و معلوم نیست، کدام مجموعه تصمیم‌گیرنده است و بیم آن می‌رود با ادامه این روند در آینده برای تامین کاغذ و مقوا و خمیر کاغذ با مشکل جدی روبه‌رو شود.

    رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به مکاتبه و نامه‌نگاری برای این موضوع با وزارت صمت، توضیح داد: قرار بود هر تصمیمی با مشورت بخش خصوصی انجام، تا اقدامات و فعالیت‌ها براساس نیاز جامع تدوین شود، در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی ویژه با حضور واردکننده، تولیدکننده و مصرف‌کننده حوزه کاغذ تشکیل و همه جنبه‌های کار در آن سنجیده شود.

    میرباقری همچنین گفت: اکنون فقط یکی از تعرفه‌های کاغذهای وارداتی به کشور به تنهایی سالانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن تخمین زده می‌شود؛ آیا همین مسئله به تنهایی ضرورت این موضوع را تبیین نمی‌کند که صنایع سلولزی یک دفتر مجزا و جداگانه داشته باشد؟ ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار

    بیشتر بخوانید: تلاش دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار برای بهبود کسب و کار

    وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی لازم و ضروری است، گفت: یکی از چالش‌های جدی فعالان حوزه سلولزی تخصیص ارز است. صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی نیاز مبرمی به این کالا دارند تا بتوانند مسیرهای صادراتی را بپیمایند، اما شاهدیم که حجم زیادی از کالاها در گمرک باقی مانده است که باید دموراژ و هزینه انبارداری پرداخت کنند، همه این مسائل در تقابل با بخش خصوصی و پیشرفت صنایع هستند و انتظار داریم که این ادغام هرچه زودتر لغو شود.

    ادغام دفتر صنایع سلولزی،‌ چاپ و نوشت‌افزار

    مقاله قبلی تاسیس اتحادیه ناشران کشورهای منطقه و جهان اسلام؛ یک ضرورت
    مقاله بعدیحضور هیئت های تجاری خارجی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.