کیوپکس؛ آوردگاهی برای نمایش دستاوردهای قم در صنعت چاپ

    0
    4
    کیوپکس

    کیوپکس: نمایشگاهی استراتژیک

    مدیر بخش مرکب شرکت نوبران رنگینه به بیان ضرورت‌های برگزاری یک نمایشگاه تخصصی در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی در شهر قم پرداخت و کیوپکس را عرصه‌ای برای نمایش دستاوردهای این شهر در صنعت مهم و استراتژیک چاپ و بسته‌بندی برشمرد.

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری نمایشگاه چاپ و بسته بندی قم (کیوپکس) حمید فاتحی مدیر بخش مرکب شرکت نوبران رنگینه اظهار داشت: شرکت نوبران رنگینه نزدیک به ۱۵ سال است که در زمینه تولید خمیرهای پیگمنت بر پایه آب برای صنایع مختلف به‌ویژه صنایع نساجی، رنگ‌های ساختمانی و غیره فعالیت می‌کند. همچنین نزدیک به هفت سال است که خط تولید مرکب‌های آب‌شور که عموماً برای چاپ روی کارتن استفاده می‌شوند در مجموعه راه‌اندازی شده است. در ابتدا مواد اولیه و دانش فنی محصولاتمان از ترکیه وارد می‌شد اما در ادامه تصمیم گرفتیم که بر اساس همان فرمول‌ها محصولاتمان را بومی‌سازی کنیم. ما در حال حاضر با کارتن‌سازهای معتبر کشور همکاری داریم.

    وی در رابطه با برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی قم (کیوپکس) گفت: صنعت بسته‌بندی به دلیل ارتباط با صنایع مهمی مانند دارویی، بهداشتی و غذایی یک صنعت استراتژیک محسوب شده و همیشه به‌عنوان یک صنعت فعال و پویا شناخته می‌شود. تولیدکنندگان در این صنعت با همه صنایع آشنایی دارند که این موضوع می‌تواند بازدهی خوبی را به ارمغان بیاورد. لذا بحث بسته‌بندی و چاپ یک موضوع فراگیری است که قم هم از این موضوع مستثنا نیست. قم یک منطقه صنعتی بزرگ است که این دست از صنایع در آن به رشد خوبی رسیده است؛ بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند نشان‌دهنده رشد قم در این بخش باشد.

    این فعال صنفی ادامه داشت: در قم شرکت‌های بزرگ چاپ و بسته‌بندی فعالیت می‌کنند و قطعاً مصرف‌کنندگان نهایی خوبی نیز در آنجا حضور دارند؛ لذا هنگامی‌که با دعوت رئیس اتحادیه قم برای حضور در این رویداد مواجه شدیم از آن استقبال کردیم. فکر می‌کنم مهم‌ترین کارکرد این نمایشگاه می‌تواند ایجاد ارتباطات نزدیک و بدون واسطه با مصرف‌کننده نهایی باشد.

    بیشتر بخوانید:کیوپکس ۱؛ فرصتی برای دیده شدن و دیدن

    فاتحی در ادامه با اشاره به حضور این مجموعه در نمایشگاه مشهد اذعان داشت: ما اخیراً در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد حضور داشتیم و برایمان مشاهده ظرفیت‌های بزرگ در آن منطقه قابل‌توجه و حتی غیرقابل‌باور بود؛ البته از نحوه برگزاری آن نمایشگاه ناراضی بودیم. فرمت نمایشگاه به‌صورت اسپیس و بسیار بی‌نظم بود. کف غرفه‌ها نامناسب، برای غرفه‌ها دیواری تعبیه نشده بود و از همه مهم‌تر نظافت نمایشگاه در سطح نامطلوبی قرار داشت. از سوی دیگرمسئولان نمایشگاه مشهد هم پاسخگوی خواسته‌های ما نبودند. اینکه در یک نمایشگاه همه‌چیز به‌قاعده و درست برگزار شود بسیار اهمیت دارد و امیدوارم که نمایشگاه قم؛ محلی باشد که بتوانیم بازخورد خوبی از جهات مختلف از آن دریافت کنیم.

    گفتنی است که نخستین دوره از نمایشگاه تخصصی جامع صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته قم (کیوپکس) از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم، برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیکیوپکس ۱؛ فرصتی برای دیده شدن و دیدن
    مقاله بعدیواحدهای صنعت چاپ و مشکلات تامین انرژی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.